וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנדה 4.0 – הכלי שיעשה לכם סדר באינטרנט

מאמר אורח

9.6.2014 / 23:59

בשנים האחרונות מצאו גולשים דרכים "לעבוד" על מנוע החיפוש של גוגל והעלו מעלה דירוג של אתרים. העדכון האחרון יבטל את זה וימנע מתוכן ירוד להגיע אליכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

Panda 4.0 הוא עדכון באלגוריתם של גוגל שמטרתו לשפר את תוצאות החיפושים בגוגל ולהפכם לרלבנטיים יותר עבור גולשים ומחפשים בעולם העושים שימוש במנוע החיפוש. בשנים האחרונות מצאו גולשים דרכים שונות "לעבוד" על מנוע החיפוש, ובזה בדיוק עדכוני פנדה נאבקים – בזיהוי אותם אתרים והסרתם ממנוע החיפוש, או, לחילופין, הורדת הדירוג שלהם לדירוגם האמיתי הראוי.

פעם זה כן עבד

עוד לפני עשור גילו ספאמרים את "תרופת הפלא" המסוגלת להעלות מעלה דירוג של אתרים: שימוש בכמויות תוכן גדולות. זה הביא להפצצת הרשת בכמויות גדולות של תוכן באיכות נמוכה, שיצאו מהאתר שלהם לאחרים, ומאתרים אחרים לאתר שלהם. התופעה אכן הובילה להעלאת הדירוג, אבל גם גרמה לגוגל ליצור את עדכוני פנדה הראשונים, וכעת את פנדה 4.0, המזהים אתרים המכילים תוכן ירוד למטרת בניית קישורים. הערכות מצביעות על כך שיותר מ-10% מהאתרים ברשת הושפעו מעדכוני פנדה וכי לפחות 7% מהאתרים באנגלית יושפעו מהעדכון החדש.

איך משפיע פנדה 4.0 על הדירוג עד כה?

לפי שעה, מעריכים כי פנדה 4.0 יבטא את כוחו בסיוע בהתאוששות עבור אתרים שספגו מכה ניכרת מעדכונים קודמים של הפנדה; אולם האתרים שיזכו להעלאה בדירוג יהיו אלו בעל תוכן איכותי (עדיין לא ברור לגמרי מדוע עדכוני פנדה קודמים פספסו עובדה חשובה זו). דירוגם של אתרים המבוססים על אגירת תוכן ואינם יוצרים תוכן איכותי עצמאי עשוי גם הוא להיפגע. כל כניסה של עדכון כזה גורם לרעידות משמעותיות בדירוגם של אתרים רבים. תקופה זו היא אמצע החיים של העדכון כך שעדיין לא ניתן לצפות באופן מלא ואמין באיזו דרך ישפיע העדכון על כל אתר ומתי תיראה השפעה זו.
על המתרחש בגוגל ישראל. באופן גס, ניתן לומר כי המשתמשים בבניית קישורים מאתרים אחרים בסיועו של תוכן לא איכותי, ירד ככל הנראה בדירוג, לעומת אלו המשתמשים בתוכן איכותי, שככל הנראה לא יושפע מהשינוי באלגוריתם, או אפילו יעלה בדירוג. בישראל מזוהות תזוזות מסיומות, אך לא באופן גורף. בינתיים ישנן בעיקר ספקולציות בנושא.

האם יש משהו שניתן לעשות?

יצאו הרבה עדכוני אלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות, וכמו תמיד, אין הרבה שניתן לעשות, מלבד הבעת תקווה שמנוע החיפוש המשודרג "יאהב" את האתר שלנו יותר מהאתרים המתחרים. בעלי אתרים המבצעים עבודת קידום ראויה, כנראה יזכו לראות את האתר שלהם לא יורד בדרוגים, אך הניסיון מראה שלא תמיד ניתן לצפות את מעשיה של גוגל.
קצת אחרת: האם תוכן מקורי הוא תמיד לא טוב לאתר?
ישנם מקדמי אתרים הסבורים כי עדכון גוגל דווקא לא פוגע באתרים בעלי תוכן ברמה נמוכה, משוכפל וכו' ומצביעים על אתרים בעלי תכני "זבל" שלא ירדו בדירוג גוגל שלהם ואף קודמו. מה שכן, הם מראים אתרים שנפגעו בשל אופטימיזציית יותר. עם זאת, עדיין מדובר בספקולציות. ייתכן שיהיה צורך בתקופה קצרה כדי להעריך נכונה יותר את השפעות רעידת האדמה של פנדה 4.0.

לסיכום

גוגל מעוניינת להמשיך במדיניות העמימות. אין לה עניין בכך שמקדמי אתרים ואחרים יזהו בקלות את הגורמים המשפיעים על הדירוגים – ומסיבה זו, היא מחליטה לעיתים להוציא יותר מעדכון אחד, כדי לבלבל את הגולשים (תאכלו לקרוא יותר על עדכון Payday Loan 2.0, שיצא בערך במקביל עם פנדה 4.0). מסיבה זו, על מקדם האתרים להיות דרוך לשינויים נוספים שיבוצעו באלגוריתם החיפוש של גוגל; הוא ימשיך להתעדכן לגבי כל שינוי ולנסות להבין כיצד הוא ישפיע על קידום האתרים.

אביחי חורי הוא מומחה בקידום אתרים ושיווק באינטרנט ומחבר הספר "המדריך לקידום אתרים אפקטיבי"

לפרטים נוספים: www.cmax.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully