וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום בגוגל תוצרת בית

מאמר אורח

15.10.2014 / 22:14

איך מקדמים אתרים ברשת מבלי להיות מקצוען השולט בכל הסודות של מנועי החיפוש של גוגל? אדם יוסף, מנהל תחום דיגיטל בחברת "אוורסט", עם כמה טיפים למתחילים, שיסייעו לקידום האתר שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא למקצוענים בלבד. הלוגו של גוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום בגוגל, כך מקובל לחשוב, הוא עסק למקצוענים בלבד. ההנחה הזו נכונה במידה מסוימת, ובעיקר כשמדובר בשאיפה לקדם את אתרים למקומות הראשונים ברשימות החיפוש בגוגל. קידום בקנה מידה כזה הוא אכן לא פשוט, ונחשב למקצוע לכל דבר ויש שיגידו גם לאומנות. אבל ניתן לקדם ולפרסם אתר גם ללא עזרת מומחים, עם כמה פעולות בסיסיות וידע מניח את הדעת של חוקי הרשת. אדם יוסף, מנהל תחום דיגיטל בחברת "אוורסט", עם כמה טיפים איך לפרסם בגוגל את האתר שלכם.

- לבנות רשימת מילות מפתח: כאשר מישהו מחפש בגוגל, הוא מנסח לעצמו כמה צירופי מילים, שיעזרו למנוע החיפוש לאתר עבורו את מבוקשו. אם אנחנו מעוניינים שהוא יגיע לשירות או למוצר שאנחנו מציעים לו, אנחנו צריכים לדעת מה מילות המפתח שיכוונו לאתר שלנו. נניח שאנחנו עורכי דין לענייני משפחה. נוכל להיכנס לכלי מילות מפתח של גוגל, ולראות מה מקלידים כאלה שמחפשים עו"ד לענייני משפחה. האם הם מקלידים "עורך-דין משפחה", או שאולי הם כותבים "עוד-משפחה" ומשמיטים את הגרשיים. ובכך נוכל לבחור את המילה הפופולרית ביותר, ולדעת שכל מי שיקליד אותה יגיע גם לאתר שלנו. מילות מפתח הן כלי מרכזי בקידום אתרים ויש מחיר לשימוש בהן. מילה פופולארית כמו "מעצב פנים", למשל, תעלה יותר מאשר הביטוי "מאלף נחשים", שעליה אין הרבה קופצים.

- נסה לחשוב כמו הלקוחות שלך: כדי לעשות את זה עלינו לנסות ולהיכנס לראש של המחפש הממוצע ולחשוב באיזה מילים הוא ישתמש כדי לחפש את המוצר או השירות שלנו. כאן אין לנו עניין להיצמד לביטויים או מילים מוכרים או תקינים, אלא לעבוד עם מה שיש. אם ציבור המחפשים משתמש בסלנג כדי למצוא שירות מסוים, או כותב מילה באנגלית באותיות עבריות, אין לנו ברירה אלא לקבל זאת ולהשתמש במילים השגורות על המחפשים ולא להפוך למורים ללשון.

- בחרו במילות מפתח הקשורות בצורה מדויקת אל העסק שלכם: אם אתם מספקים שירותי הובלה, הבחירה במילה "הובלות" באמת תביא אליכם הרבה מחפשים, אבל אם אתם מספקים את שירות ההובלות במרכז, אין שום טעם שמישהו באילת שחיפש הובלות יגיע אליכם. בחירה במילות מפתח כמו "הובלות במרכז", תעשה סלקציה מוקדמת של המחפשים ותביא אליכם רק את מי שיקליד את המילים "הובלות" ו"במרכז". נניח ואתם מתמחים, בהובלת פסנתרים, תוסיפו את המילה "פסנתר" למילות המפתח שלכם וככה באמת תקבלו פניות של מי שמעוניין להוביל את הפסנתר שלו.

- השתמשו בשני סוגי ההתאמות כדי למקד את המחפשים שלכם:

התאמה רחבה - לדוגמא עבור המילה "הובלות" כל מי שיחפש את הביטוי "הובלות זולות במרכז" יגיע אל האתר שלכם.

התאמה מדויקת – במידה ותפרסמו בצורה מדויקת על הביטוי " הובלות במרכז" כל מילה שהוזכרה לפני , באמצע , אחרי הביטוי לא תציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.ולכן נמליץ להשתמש בהתאמה מדויקת במידה וקיימת מגבלת תקציב הנמוכה מהממוצע לתחום שלכם.

- השתמשו גם במילות מפתח שליליות: נניח שאני מציע שירותי קופירייטינג. ברור שאבחר במילה "קופירייטר" כמילת מפתח ומי שיקליד אותה יגיע אלי. אלא שאני מעוניין לתת שירותי קופירייטינג ולא מעוניין להציג את המודעות שלי גם לאנשים שמחפשים ללמוד קופירייטינג. במקרה כזה אשבץ את המילה "לימודים" בקטגוריה מילות השליליות, כך שכל מי שיקליד את המילה "לימודים" יחד עם המילה "קופירייטינג", לא ייחשף אל המודעות שלי.

בניגוד למילות המפתח הרגילות, שנועדו למקד אלי לקוחות פוטנציאליים, ושהשימוש בהן עולה כסף, על פי מידת הפופולריות והביקוש אליהן, השימוש במילים שליליות הוא ללא תשלום ולכן לא כדאי לוותר על האופציה הזו.

לקבלת מידע נוסף היכנסו אל האתר של חברת אוורסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully