וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגולות אלומיניום או סוככים?

מאמר אורח

29.7.2014 / 22:16

במדינה שמשית כמו ישראל טבעי שמחפשים רוב השנה את הצל. ומה יותר צל מפרגולה. בן ברגר, מנכ"ל "סוככי תבל", על ההבדלים בין פרגולות אלומיניום לסוכך, על יתרונות האלומיניום מול העץ ועל חשיבות האסתטיקה בנוסף לאמינות ולאחריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יש לנו שפע בארץ ישראל, בנוסף לכך שהיא זבת חלב ודבש, זהו שפע אור השמש, הזורחת עלינו לפחות תשעה חודשים בשנה. ובמקום שיש שמש, אנחנו מחפשים גם צל. עם ישראל, שכבר בנדודיו 40 שנה במדבר סיני דאג לעצמו קודם כל לסכך טוב, רשאי אחרי שהגיע לארץ המובטחת, לסדר לעצמו צל קבוע ואיכותי. ובמילים אחרות - להתקין מעל לראשו פרגולה ראויה, שתיתן לו גם צל בקיץ, וגם הגנה מגשם בחורף. בן ברגר, הבעלים של "סוככי תבל", מסביר מה ההבדל בין פרגולות אלומיניום לסוככים, ומה כדאי לדעת לפני שאנחנו מתקינים לנו את הצל האולטימטיבי והדקורטיבי במרפסת, בפאטיו, על הגג הפתוח או בגינת הבית.

"לפני שנתחיל אני רוצה להבהיר את ההבדל בין פרגולות אלומיניום לסוככים", אומר ברגר, "הסוכך הוא בדרך כלל נייד, הוא נפתח ונסגר, הוא לא כל כך עמיד בחורף, הוא דורש אחזקה וטיפול שוטף, יש לו בדרך כלל מנוע ומטבע הדברים גם בלאי על הזרועות. הפרגולה היא מבנה קבוע. מרכיבים אותה פעם אחת והיא אינה דורשת טיפול. רפפות האלומיניום שלה נצבעות בתנור, ממש כמו שצובעים מכונית, והיא עמידה לשנים רבות".

- הבחירה הראשונה היא תמיד בין עץ לאלומיניום. מה כדאי?

"אנשים חושבים על עץ בעיקר כי יש לו מראה טבעי והוא משדר חום, אבל לעץ יש גם חסרונות רבים. הוא מבהיר עם הזמן, הוא מטפטף שרף, לעיתים הוא מתפוצץ ושוקע ובסופו של דבר הוא גם עובר תהליך טבעי של בלאי ונרקב. רפפות של אלומיניום הרבה יותר עמידות, ומי שמחפש את מראה העץ, יכול לבחור דגמים שיש בהם מראה עץ, נניח דובדבן, כולל העיניים, שנותן תחושה כפרית חמה ועדיין יחזיק לאורך זמן".

- ואחרי שהחלטתי על פרגולות אלומיניום, מה הבחירות שיש לי?

"עכשיו הבחירה היא בין פרגולה קבועה לניידת. הקבועה מספקת צל במרווחים קבועים מראש, עם רווחים שניתן לבחור, שזו גם הצללה נעימה וגם אור שעדיין חודר. ניתן לכסות אותה גם במעטה שקוף, שימנע חדירת גשם ועדיין יאפשר מעבר של אור. הניידות יכולות להיפתח ולהיסגר ידנית או חשמלית. אפשר לכוון את הרפפות לפי כיוון השמש והעונה בשנה, יש אופציות לבחירת המרווחים ולסבסוב ברמות שונות כמו 90 מעלות או 160 מעלות, או לאטום לגמרי ולמעשה לשלוט בכמות האור או הגשם, ולקבוע לעצמי את מזג האוויר שמתאים לי".

- ואיך אדע שבחרתי חברה טובה ואמינה?

"כדאי תמיד להעדיף חברה שמספקת לי גם פיתרון פרקטי וגם איכות ואסתטיקה. שהמבחר שלה יהיה גדול, ושתהיה לי אפשרות לבחור, למשל, את הצבע שאני רוצה. שלא יגידו לי שהפרגולה מגיעה רק בשלושה צבעים מהקטלוג. שיידעו להתקין לי בדיוק את הפרגולה שאני רוצה, לפי הגודל והצורך, עם בחירה של הרווחים, ולא יתנו לי משהו סטנדרטי. שהאסתטיקה תהיה חלק חשוב במוצר. שהחברה תדע גם לעבוד גם עם אדריכלים ומעצבים, ולספק להם בדיוק את הפיתרון שהם מחפשים לחלל המוצלל. מעצבים מאוד אוהבים את הפרופילים מברזל, שהם מאוד מודרניים עכשיו. אנחנו יכולים לייצר לפרגולה מסגרות וקווים דמויי ברזל, שיתאימו למוטיב שהמעצב רוצה ויחסכו הרבה כסף. וכמובן שהחברה תספק אחריות ארוכה למוצר, שאצלנו הוא שבע שנים".

לפרטים נוספים וייעוץ חינם לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • פרגולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully