וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בתל אביב: ארוחה מלאה בעשרים שקלים

מאמר אורח

17.8.2014 / 22:56

המהפכה החברתית מתחילה כנראה ביוזמות פרטיות ורשת המסעדות החדשה "פודיקס", שמציעה ארוחות מלאות בעשרים שקלים היא תוצאה ישירה של מחאת הקיץ ההוא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעירי תל אביב שהובילו את המחאה החברתית של 2011, יכולים לטפוח לעצמם על השכם. הממשלה אמנם מיסמסה את המחאה שלהם ויוקר המחיה ממשיך להעיק על כולנו, אבל את תוצאות ההפגנות ההן אפשר להתחיל ולראות ביוזמות כלכליות וחברתיות, שנזרעו אז ומבשילות היום. אחת מהן היא רשת המסעדות "פודיקס", שמציעה לתל אביבים ארוחה מלאה בעשרים שקלים. לרשת הזו יש בינתיים שני סניפים, הראשון נפתח בכרמיאל לפני כשנה (רחוב החרושת 49) והשני עורך בימים אלה היכרות גם עם תושבי תל אביב (רחוב הרצל 102). הבעלים של הרשת, שלושה שותפים שבראשם טלילה מור, מבטיחים שסניפים נוספים ייפתחו בקרוב ברחבי גוש דן.

ברשת מאמינים שהסניף התל אביבי יתחבב בראש ובראשונה על צעירי העיר, שהוצאות שכר הדירה שלהם ויוקר המחיה גם בשאר התחומים יהפכו את הביקור במקום לכדאי עבורם ויאפשר להם לחסוך בהוצאה החודשית על אוכל. גם קהל הצמחונים התל אביבי, שהולך וגדל, יוכל למצוא במקום מנות שיתאימו לו. הבעלים מבטיחים שהירקות במסעדה לא יקולפו לפני הבישול, במטרה לשמור על מרבית הויטמינים, הנמצאים בדרך כלל בקליפה.

חובבי איכות הסביבה יהיו מרוצים מכלי האוכל המתכלים, וזה כולל גם את הסכו"ם, העשוי מעלי במבוק דחוסים, למרות שעלותם גבוהה יותר מכלי פלסטיק המזהמים את הסביבה. העיצוב במסעדה הוא אמנם מינימליסטי אבל יחד עם זאת נוח ואלגנטי, ונבחר כדי לא להיגרר להוצאות גבוהות ולאפשר בכך את המחירים הזולים של הארוחות. ולמרות שהמקום יהיה כשר, בהשגחה עצמית של הבעלים, לא תהיה שם תעודת כשרות של הרבנות, וגם זה נועד לחסוך בעלויות, כדי שלא לגלגל אותן שוב על הקהל. ועוד בונוס לתל אביבים שמרגישים לאחרונה שסוגרים להם את השבת - "פודיקס" תיפתח גם בסופי שבוע. ובעניין העובדים - הבעלים מבטיחים שהם זוכים גם ליחס הוגן וגם לשכר ראוי.

אחרי שהתוודענו לתפיסת העולם וצורת המחשבה והעבודה של בעלי הרשת, הנה מה שמציע התפריט: בחודשי הקיץ הארוחה מציעה מבחר סלטים למנה הראשונה ואילו בחורף יגישו את מרק היום, והכל מירקות שיגיעו משדות הגליל המערבי. הארוחה כוללת מנה עיקרית ובה בין השאר טורטיות, מנות בשריות וצמחוניות, תפוחי אדמה ממולאים ברוטב בולונז, כנפי עוף, שניצבורגר, פודי סטייק, תבשיל הבית מחציל וקישוא, קדירת קורקבנים, קדירה מבושלת של ירקות וגרגירי חומוס על מצע קוסקוס ועוד. בין התוספות: אורז, צ'יפס וקוסקוס. מנה נוספת תעלה 13 שקלים.

לתל-אביבים שלא מוותרים על שוט אלכוהול גם באמצע היום, מציעים ב"פודיקס" קוקטייל בית אקזוטי או צ'ייסר בחמישה שקלים. חצי ליטר בירה לבנה יעלה עשרה שקלים. בפינת הקפה הולכת הרשת על קונספט של אמון מול הלקוחות: מכונת הקפה עומדת שם להכנה בשירות עצמי ואת המטבע בן חמישה השקלים, תמורת הקפה שהכנתם לבד, תתבקשו להניח בעצמכם בקופסא, ללא השגחה ומתוך אמון מלא.

טלילה מור, פסיכולוגית ופעילה חברתית, היא שילדה את הרעיון וגם פתחה לפני כשנה, עם שני שותפים, את הסניף הראשון בכרמיאל. ההצלחה עודדה אותם להרחיב את החלום ולזנק כעבור שנה היישר ללב גוש דן.

"אוכל טרי ואיכותי צריך להיות נגיש לכולם", אומרת טלילה, "עלות המחיה בישראל היא יקרה ולפעמים בלתי אפשרית. כפעילה חברתית השתתפתי במחאות שהיו לפני כשנתיים אבל לא מספיק להפגין, צריך גם לעשות. אנחנו לא מתכוונים להיות מסעדה שכונתית. החזון שלנו הוא להקים רשת של אוכל טוב, בריא, טרי ואיכותי, שיהיה נגיש לישראלים רבים בעוד סניפים. המטרה היא לתת תמורה גבוהה במחיר שווה לכל נפש. מתח הרווחים אמנם יהיה נמוך, אבל מכירה של הרבה מנות תאזן לנו את החשבון. הרשת פיתחה דרך יחודית על מנת לשמור על רמה גבוהה של איכות המזון והאוכל כולו עשוי ממרכיבים טבעיים, ללא תוספות מעובדות ובלי חומרים משמרים".

"פודיקס"- המסעדה החברתית

  • עוד באותו נושא:
  • פודיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully