וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לבצע את הניקיון הכי יסודי שיש?

מאמר אורח

15.9.2014 / 0:02

ניקיון מהסוג הזה עושים פעם או פעמיים בחיים. קניתם דירה חדשה מקבלן? עשיתם שיפוץ כללי? עכשיו צריך להיפטר מכתמי צבע וסיד, שאריות דבק וסיליקון, מדבקות וחותמות בכל מקום ובקיצור - חברת ניקיון. ברק שרעבי מ"דוקטור פוליש" עם טיפים שיחליקו לכם את הכניסה לבית החדש

אישה מנקה חלון. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עוד מעט מגיעים החגים. וכמו בערב פסח, כך גם לפני ראש השנה, זוהי תקופת הנקיונות ועונת החיזור אחר עוזרות הבית. אבל לא על נקיונות מהסוג זה אנחנו באים לספר כאן, אלא על משהו הרבה יותר עמוק, משמעותי ויסודי - נקיון מהסוג שעושים פעם או פעמיים בחיים. נקיון שכדי לבצע אותו דרושה חברת נקיון ולא עוזרת בית. נקיון שמתבצע בבית שעבר שיפוץ, או בכזה שנרכש זה עתה מקבלן והוא לפני איכלוס - מגה נקיון. זו ללא ספק לא עבודה לעוזרת בית, שעושה פאנלים, תריסים, אמבטיה ושירותים. כל מי שקנה דירה חדשה מקבלן, או העביר את ביתו שיפוץ כללי, יודע במה מדובר וברק שרעבי, מחברת "דוקטור פוליש", מכיר את סוג הנקיונות האלה, שמרבית האופטימיים טועים לחשוב שהוא מתאים לעוזרת חרוצה במיוחד, וחלקם גם מתקשר אליו אחרי תום העבודה שלה, כדי להזמין אותו לעשות את הנקיון האמיתי.

"דירה מקבלן לפני איכלוס זה לא לנקות אבק או לקרצף את הריצפה, שזו בדרך כלל המשימה של עוזרת הבית הרגילה", מבהיר שרעבי את קנה המידה בו מדובר, "כאן אנחנו מתעסקים לא רק בסוגים אחרים לגמרי של לכלוך, אלא גם בחומרי נקיון מקטגוריה אחרת. כאן מדובר במרצפות שמוכתמות בצבע וסיד ולפעמים ברסיסי בטון שהתקשה. בכל מיני סוגים של דבק וסיליקון, שאריות וכתמים של רובה מהמרווחים שבין המרצפות. מדבקות וחותמות מסוגים שונים כמעט בכל מקום, החל ממשקופים ודלתות ועד למרצפות, אמבטיות, אסלות, ברזים, ארונות, שאלטרים ומפסקים חשמליים ואיפה לא. זה לא משהו שגם העוזרת הכי חרוצה יכולה לעשות, בטח לא ביום אחד ולפעמים אפילו שני פועלים בשכר יומי לא יעמדו בכך כמה ימים, שלא לדבר על כך שהשכר שלהם יעלה על כל חברת נקיון מקצועית, והעבודה לא תהיה מושלמת".

- וחברת נקיון תעשה את כל זה ביום אחד?

"לא רק ביום אחד, אלא בכמה שעות, כשלמחרת כבר אפשר לעבור לגור. וזה מבלי שהזכרתי פן אחד שכלל לא קשור לנקיון עצמו - כל עוזרת בית או פועל שיתבקש לעשות עבודה כזו, חייבים להיות מכוסים בביטוח, למקרה של פציעה או כל נזק אחר שחלילה יגרם להם במהלך העבודה. חברת נקיון מגיעה עם עובדים מבוטחים. זה לא רק חיסכון בכסף, אלא בעיקר בכאב ראש מיותר. אגב, עובדים מזדמנים ידרשו מכם גם לקנות עבורם את המכשירים וחומרי הניקוי והנה עוד הוצאה".

- מה אתם בעצם מנקים, מה כולל הנקיון היסודי הזה?

"הכל. דלתות, משקופים, חלונות, תריסים, חדרי ארונות, ארונות מטבח מבחוץ ומבפנים, אסלות, אמבטיות, חרסינות וכמובן הריצפה, שזוכה לטיפול מיוחד. זה הכל, כולל הכל".

- ואיך אני בוחר לי חברת נקיון כזו, שתתאים לי למשימה הזו מבלי ליפול על איזה חאפר?

"כמובן שהכי טוב זה מהמלצות של חברים. מי שעבר כבר חוויה כזו והוא מרוצה, אפשר לסמוך על ההמלצה שלו. אבל מי שנדרש לשירות הזה בפעם הראשונה, אני ממליץ להתרשם בעיקר מאתרי האינטרנט של החברות שבשוק. כמובן שלחברה רצינית יהיה אתר מושקע. ככל שהאתר מפורט יותר ומציע עוד ועוד שירותים ואפשרויות, כך החברה רצינית יותר. חברה מקצוענית יכולה לקבל הזמנה כזו ולבצע אותה בתוך שלושה ארבעה ימים. מי שמציע לכם לחכות שבועיים, הוא לא רציני. מומלץ מאוד להזמין נציג של החברה למקום, כדי שיתרשם מהיקף העבודה וגודל הדירה ויתן הצעת מחיר עוד לפני העבודה. כך תימנעו ממצבים בהם סוגרים מחיר בטלפון ותוך כדי העבודה מוסיפים למחיר כל מיני סעיפים כמו עוד חדר, שני חדרי שירותים, יותר מדי מרפסות ועוד כל מיני טריקים שמרימים את המחיר. מול הנציג הזה שמגיע הביתה יש להעלות על הכתב את כל הדרישות ולקבוע מראש את המחיר, בלי הפתעות מאוחרות. חשוב מאוד - חוזה כזה אמור להכיל גם ביטוח למקרה שנגרם לדירה נזק. אם כתוצאה מחומרים שפגמו במבנה, שברים או שריטות בריהוט, חומצות שפגעו במתכות ועוד מיני נזקים שלפעמים קשה לצפות. בלי ביטוח כזה - אל תיכנסו לעיסקה".

- יש גם אחריות על הנקיון?

"על נקיון אין אחריות", צוחק שרעבי, "אתה מנקה וזה מתלכלך. אי אפשר שתהיה אחריות. אבל מה שכן - לא לשחרר את חברת הנקיון לפני שבדקתם סעיף סעיף אם הכל התבצע לשביעות רצונכם. לכן גם את התשלום יש לבצע בסוף. חברה רצינית לא תעזוב את המקום לפני שכל המשימה הושלמה ואם אתם לא מרוצים, אז שיבריקו עוד קצת את הברזים, ואם שכחו איזה ארון, שיעשו גם אותו. פשוט לבדוק".

- אין דיל סטנדרטי לנקיון כזה?

"העבודה ידועה ומוכרת והיא דומה בכל המקומות. רק לוודא לפני כן שהדיל כולל גם טיפול מלא לרצפה. יהיו כאלה שיציעו לכם טיפול מסוג מסויים לרצפה ותמורת סכום נוסף הם ישדרגו את הטיפול ואת החומרים. תבקשו פירוט של ההצעה ואל תלכו שולל אחרי כל מיני הבטחות לשדרוג הטיפול, בנוסח ואקס פוליש, אלמנטים שכבר לא נמצאים בשוק ושייכים לדור המרצפות הישן. מרבית הריצוף בארץ הוא גרניט פורצלן והוא דורש סוג מסויים של טיפול והמחיר שלו אחיד, מבלי לקרוא לזה ואקס פוליש. הטיפול מוכר והוא מתבצע בעזרת מכונה".

- וכמה זמן אחרי הניקוי אפשר להיכנס הביתה, אחרי כל הרעלים והכימיקלים של הנקיון?

"כבר למחרת ושתהיה לכם שנה טובה".

באדיבות ד"ר פוליש - http://www.cln.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully