וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוככים נגד גשם – מהו הסוכך המתאים ביותר לחורף?

מאמר אורח

20.11.2014 / 0:47

למרות שישראל נחשבת למדינה עם אקלים חם, ברוב אזורי הארץ יש בין 40 ל - 50 ימי גשם בשנה ועל כן נוצר הצורך למצוא פתרון הצללה הולם. היועצים של "צללית סוככים בע"מ" סוקרים את הפתרונות הקיימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש ובראשונה, יש להסביר כי בניגוד לפרגולות עץ שהן לרוב מבנה קבוע שלא ניתן לפתיחה או סגירה, הסוכך - ובעיקר סוכך נגד גשם - הוא מבנה גמיש וקל יותר, אותו ניתן למצוא גם בגרסה מתקפלת - בדמות סוכך סנטק, שהוא למעשה פרגולת אלומיניום מתקדמת וחדשנית המתאימה במיוחד לחורף.

כיצד מתבצעת הפתיחה והסגירה של הסוכך?

הפתיחה והסגירה של הסנטק מתבצעת באמצעות מנוע חשמלי מובנה, אשר בלחיצת כפתור פותח וסוגר את גג הסוכך העשוי מיריעת PVC, כך שאפשר להגיע לפתיחה או סגירה מלאה של הסוכך. יריעת הסנטק עשויה שמשונית (סוג של PVC) עמיד בפני מזג האויר ומאפשר אטימה מלאה מחדירת מי גשמים, הגנה מקרני UV ועמידה בכל עונות השנה ובכל מזג אויר. ביריעת הכיסוי ניתן לשלב גם תאורה מובנית (LED או תאורה מוגברת HDD ) וגם דימר. בעזרת שלט אלחוטי ניתן להפעיל את הגג, לפתוח לסגור וגם לשלוט בתאורה.

יתרון נוסף של הסוכך החשמלי נגד גשם נעוץ בעובדה שהוא כולל מרזב מים מובנה וייחודי אשר אוסף את מי הגשמים ומנקז אותם דרך נקודת מוצא בתחתית הסוכך. מרזב המים מונע הצטברות מי גשמים על הגג. כך בעצם נוצר גגון נגד גשם. הסנטק מיוצר בהתאמה מדוייקת למידות שטח ההתקנה.

יתרון משמעותי של הסנטק הוא בכך שיכול לתת מענה הגנה מגשם גם לשטחים גדולים ורחבים במיוחד. ניתן גם לחבר מספר יחידות סנטק אחת לצד השניה ובכל זאת לספק אטימה מלאה ממים. יחד עם זאת הסנטק אינו מותאם לקירוי שטחים קטנים (המידה הקטנה ביותר היא בגודל 3X3) .

חשוב לציין כי בכל התקנת סוכך בבית או בעסק, רצוי לבדוק מראש את נושא היתרי הבנייה וקבלת אישור מהרשות המקומית להתקנה.

כיצד ניתן להגן על חלון או מרפסת קטנה?

על מנת להגן על חלון או מרפסת קטנה, ניתן להתקין סוכך שנקרא מרקיזה ויכול לתפקד כמעין גגון למרפסת נגד גשם. למרקיזה יש צורה מיוחדת של רבע עיגול ולכן היא אופטימלית להגנה כנגד גשם בחורף אפילו אם הפתח עליו היא מותקנת נותר פתוח לצורך אוורור. החיסרון העיקרי של המרקיזה הוא שגודל היציאה שלה מוגבל עקב העובדה שכל הצלעות שלה צריכות להיות באורך הרדיוס של העיגול. מסיבה זו, לעיתים מוסיפים למרקיזה תוספת קבועה המגדילה את גודל היציאה, למרפסות רחבות במיוחד.

האם ניתן לקבל הגנה גם מהחזית ומהצדדים?

כן, באמצעות סוככי מסך או סוככי מסילות. אשר מספקים הגנה היקפית כנגד רוח וגשם. סוככים אלו משתמשים בבד הנע באופן אנכי (למעלה ולמטה) על גבי מסילות וכך מתאפשרת פתיחה או סגירה מלאה של הסוכך, ולכן גם הגנה מגשם של הסביבה הפנימית.

האם כל סוכך נגד גשם הוא בהכרח סוכך מתקפל?

לא, ישנם גם סוככים קבועים. יתרונות הסוכך הקבוע הוא ביכולת שלו להגן על שטחים גדולים יחסית , בניגוד לסוכך המרקיזה, בסוכך קבוע אין הכרח שגובה הרגל יהיה זהה לעומק היציאה. וההתאמה למזג אוויר קיצוני במיוחד. לפיכך, סוכך למרפסת כנגד גשם יכול להיות גם סוכך קבוע. יתרון נוסף של הסוכך הקבוע הוא ביכולת לעצב אותו בעשרות צורות שונות: החל מבחירת צבע השלד, דרך בחירת צורת הסוכך (גלי, ישר, קשת, מעוגל או אפילו אגס) ועד בחירת זווית ההצללה (לדוגמה, זווית חדה או ישרה).

רוני בר, מנכ"ל צללית סוככים מסביר כי "סוככים קבועים שכיחים יותר בבתי עסק מאשר בבתים פרטיים .למרות רפורמת הפרגולות, במרבית הערים סוככים קבועים עדיין דורשים אישורי עירייה. מסיבה זו, מרבית בעלי הבתים הפרטיים יעדיפו להשתמש בסוככי מסך או סוככי מסילות בתור סוככים נגד גשם, אותם גם ניתן לקפל בקלות כאשר הם אינם נמצאים בשימוש, או לשלב אותם עם סנטק" (את סוככי הסנטק ניתן למצוא גם בגרסאות ללא עמודים, כך שקל יותר לקבל עבורם היתרי בניה).

איזה בד רצוי לבחור לסוכך קבוע?

ישנם שני בדים עיקריים המשמשים כיום לסוככים: בד השמשונית ובד הדראלון. כאשר מדובר על סוככים לגשם, אין ספק שבד השמשונית הוא האופציה הטובה יותר. מדובר בבד שאטום לחלוטין כנגד מים וגשם . בבד מסוג שמשונית יריעות הבד מחוברות אחת לשנייה באמצעות הלחמה עובדה שמונעת חדירת מים מוחלטת.

בד הדראלון - בד ארוג 100% אקריל אסתטי ויפה למראה, ומאפשר בחירת צבעים, סגנונות וגוונים רחבה יותר . – מיוצר באמצעות חיבור יריעות על ידי תפירה, ולכן האטימות למים עלולה להיות מעט פחות טובה בבדים רגילים. עם זאת, במקרה שאתם מעוניינים בבד דראלון לסוכך שלכם, ניתן לבחור בבד דראלון אטום למים כמו כן ניתן לבחור בחוט מיוחד,"חוט טנרה", הנמכר ע"י צללית סוככים.מדובר בחוט - עמיד וחזק יותר מחוטים רגילים, אשר יסייע בהגדלת אורך החיים של הסוכך.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • סוכך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully