וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תקבלי העלאה בשכר?

אילנה כספוב, מאמר אורח

24.11.2014 / 23:53

את אישה שמצטיינת בעבודתה ועדיין מחפשת שוויון בתנאים לעומת הגברים? מפחדת לדרוש שכר יותר גבוה? אם את ראויה ומרגישה את זה, יש דרך להעביר את המסר שלך נכון ולשכנע שמגיע לך לקבל את מה שאת ראויה לו. אילנה כספוב, מנטורית לנשים עובדות מסבירה

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

רבים מהנשים בשוק העבודה מבצעות את עבודתן בהצטיינות ולא דופי. חלקן עדיין מפגרות ביחס לגברים שמשתכרים יותר ונהנים מתנאי עבודה עודפים. אילנה כספוב, מנטורית לנשים עובדות מנסה לתקן את המצב ומסבירה: "במשך הקריירה שלי כמאמנת אישית ועסקית, מרצה ומנחת קבוצות, עבדתי עם הרבה נשים מצליחות. כיום יש במשק המון קרייריסטיות בתפקידים שונים עם הישגים גדולים. אני רואה את השתתפותן של הנשים במרחב הציבורי, בממשל ובצבא. יש בהחלט עדיין אפליה בין נשים לגברים. אנו צריכות להילחם בתופעה ובכל מקרה להוכיח שאנו אינינו נופלות משום גבר שנמצא במקום העבודה שלנו. גברים ונשים כאחד, מקבלים שכר וזכויות שונות, בהתאם להישגים שלהם.

בכלכלה חופשית אנו מתחרים על מנת להשיג יותר. חלקנו מבקשות לזכות בכבוד במקום העבודה , חלקנו נלחמות תמען שכר הוגן ותנאים סוציאליים בסיסיים. נשים רבות מניחות כי מישהו ידפוק על דלתן לאחר שהבחין עד כמה הן ראויות וכתוצאה מכך הן תקבלנה קידום, העלאה בשכר וזכויות נוספות. הן ממשיכות לעבוד קשה וחושבות שההכרה תגיע באופן אוטומטי. כאשר זה לא קורה , תחושה של טינה מתחילה להתעורר אצלן, הן הופכות למתוסכלות וממורמרות. נשים חייבות לקדם את עצמן בצורה פעילה ולדעת לדרוש את השכר המגיע להן. מניסיון של שני עשורים אני מוצאת שוב ושוב שמנהלים רבים מרוצים כאשר עובד אינו מבקש זכויות יתר. זה תקף גם לגברים שאינם מפגינים אסרטיביות.

כיצד עלי לפנות למעסיק בצורה שתגרום לו להעלות את שכרי?

"ראשית, לבחור את הזמן המתאים. צריכה להיות הכנה משמעותית ומוסדרת, כך שהמעביד/מנהל יהיה מודע להישגייך. רצוי להקרין שאפתנות, ביטחון ויחד עם זאת להיות רגועה ונינוחה. חשובה גישה חיובית. אל תחששי להגיד עד כמה את אוהבת את מקום העבודה, שהוא חשוב לך ושאת מעריכה את האנשים עימם את עובדת. כאשר מעביד שומע חוסר סיפוק ותלונות, תחושת הכבוד והערכה שלו כלפי העובדת תפחת. חשוב לעשות זאת בדרך שאינה תובענית. למשל, לא כדאי לומר: "אני עובדת קשה מדי בשביל משכורת כזאת". אין טעם להגיד: ""אני צריכה יותר כסף כדי לשלם את המשכנתא". דרך עדיפה היא להגיד: "אני מעריכה את מה שאני מקבלת, אלא שהתוצאות שהפקתי ראויות לפיצוי גדול יותר".

בכמה אחוזים נהוג לבקש העלאה?

"כאשר את מבקשת העלאה, עלייך למצוא את דרך המלך, לבקש את מה שאת רוצה, אך לא להשתולל. התפרעות סתמית בחדרו של המנהל, תגרום לאבדן מקום עבודתך. קל לשרוף גשרים באמצעות בקשות מופרזות. חשוב לא להתמקד במציאת מענה לצרכייך הרגשיים בעבודה. בכי הוא אחת הדרכים שבעזרתו נשים נפתחות על מנת לקבל את התמיכה הרגשית. בכי עשוי לעורר אמפטיה של גבר, אך האישה מסתכנת בכך שלא תקבל את הקידום או ההעלאה . אישה הבוכה מציבה את המעביד בעמדה שבה הוא כמעט יכול להרגיש "הבחור הרע". מקום העבודה אינו אמור להיות תחליף למשפחה או לטיפול נפשי. אין זה מתפקידו של מנהל לנחם אותך או לייעץ לך".

מה עושים כשהמעביד מסרב לתקן את שכרי?

" אם לא תשיגי בפעם ראשונה את מה שביקשת, תגיבי בצורה אדיבה . מעסיק יחוש הנאה מיוחדת להעניק לך העלאה בשלב מאוחר יותר, כאשר ההחלטה והתגובה הראשונית שלו מתקבלת בהבנה ובהערכה. התמדה בעבודה וחזרה על הבקשה בהזדמנות, היא הסוד להשגת רצונותייך. כאשר את מבקשת בפעם ראשונה, עלייך להבין שאת נמצאת בראשית התהליך ותוכלי להמשיך לקדם את עצמך בסבלנות שוב ושוב. תמיד יש להכין מראש את הבקשה הראשונה ואת הקו האדום שעליו את מוכנה להתפשר. מעבידים אינם חסרי לב , אבל יש להסביר ולכוון אותם לסיבות המוצדקות לביצוע תיקון השכר".

אילנה כספוב היא מאמנת אישית ועסקית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנה כספוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully