וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אשיג מימון לעסק שלי?

מאמר אורח

26.11.2014 / 23:51

ניהול עסק מצליח בשוק תחרותי הוא אתגר יומיומי. דודי אלון ואילן אלמקייס, מחברת "יתד יועצים", טוענים שללא ניהול פיננסי חכם ומקורות מימון מתאימים, קשה לשרוד בשוק התחרותי. אבל כיצד אפשר להשיג מימון לפיתוח והגדלת העסק? הנה התשובות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

יש הרבה עסקים טובים בישראל. קיימים בתי עסק שמחזיקים בשירות נפלא, או מוצר מצוין. כל זה חשוב-אבל לא מהווה מפתח וודאי לרווחיות. עשרות בעלי עסקים, קטנים כגדולים, שהיו בטוחים שבידיהם מוצר או שירות טוב, חוו כישלונות והפסד כספי. כל עסק זקוק למימון על מנת לצמוח. יש הרבה דרכים להשיג מימון כזה: הלוואות מבנקים, קרנות ועוד. דודי אלון מחברת "יתד יועצים" מסביר: "אנו כיועצים מסייעים לעסקים לקבל מימון בתנאי אשראי טובים ובזול.

כדי לעשות זאת צריך לדעת להציג את צורכי העסק בדרך ובתצורה שהבנק מבין ומשם הדרך למימון מהירה יותר. עסקים לא מצליחים ליצור שפה משותפת עם הבנקים. צריך לדעת למי ואיך לפנות על מנת להשיג מימון מגופי מימון חוץ-בנקאיים, ומקרנות שונות – פרטיות וקרנות הפועלות תחת ערבות מדינה - וקרן לאומי לעסקים. הגשת בקשה להלוואה היא תהליך מורכב, הכולל בדיקת תנאי הסף, השגת מסמכים והצגת תכנית עסקית מפורטת. אלה מעידות על היתכנות כלכלית. הצלחת התהליך מותנית בהגשה מלאה ומדויקת של כל אלה ולכן כדאי להיעזר בחברה מקצועית".

לפרטים נוספים לחץ כאן

המעורבות של "יתד יועצים" בתהליך כזה מבטיחה מקצועיות ועמידה בדרישות הבירוקרטיות, והיא חוסכת זמן ומשאבים. שילוב של ידע נרחב עם ניסיון, יוצר הגשת בקשת מימון והלוואה איכותית שתתקבל ביתר קלות. לחברה יש 95% הצלחה בגיוסי אשראי דרך הקרנות (לעומת ממוצע ארצי של 60%). זהו המשרד היחיד בדרום הארץ ואחד מ-15 משרדי הייעוץ היחידים בישראל המורשים כיועצים מטעם בנק לאומי, למתן המלצות וחוות דעת על הענקת אשראי לעסקים. ב"יתד יועצים" מטפלים בעסקים ממרכז הארץ ודרומה.

חברת "יתד יועצים" מגישה לנו את הניתוח המקצועי שקובע: "קשיים מימוניים מפריעים לבעלי העסקים לפתח את הרעיון, להשקיע בשיווק ובתהליכי מכירה ולהגדיל את הקופה. יש דרכים רבות ומגוונות לגייס מימון, צריך להכיר את הכלים ולדעת לנצל אותם נכון. חוסר ניסיון או חוסר ידע בניהול העסק - מכשיל לעיתים קרובות עסקים שיכולים היו להיות נפלאים. כבעל עסק קטן אתה נדרש לתפקד כמנהל שיווק, מנהל מכירות, מנהל כספים, מנהל תפעול, מנהל משאבי אנוש. בתחומים שבהם בעל העסק מתקשה, עליו לפנות לעזרה מקצועית. ניהול עסק בשוק תחרותי, דינמי ומשתנה הוא אתגר יומיומי. על מנת לעמוד באתגר כזה, על כל מרכיבי הארגון לפעול יחד בצורה הנכונה ביותר. כדי להמריא יש לזהות את מלוא הפוטנציאל של העסק, ולאתר בעיות ומכשולים העומדים בדרכו".

דודי אלון ואילן אלמקייס, יועצים עסקיים, מספקים יעוץ וניהול פיננסי חיצוני. "אנו מסייעים לעסק הקטן להתמקד בניהול כספים ויעוץ כלכלי, השגת מימון וגיוס כספים, יעוץ שיווקי ופיתוח אסטרטגי. לפעמים מטרידה את בעל העסק בעיה כספית אישית כמו ייעוץ בלקיחת או בהחזר מתוכנן של תשלום המשכנתא האישית. אנחנו לוקחים עסק, מאבחנים ומנתחים אותו, בונים לו תכנית פעולה. חשוב לבנות מדריך קריא וברור, בעברית פשוטה, כדי להתמודד עם המשימות בפשטות. העסק חייב לפעול תחת מסגרת של יעדי מכירה ורווחיות ברורים. צריך לפעול בנחישות עד להשגת התוצאות שאותן תכנן העסק מראש. כל ארגון יכול לפעול נכון יותר ובצורה יעילה יותר ולהשיג צמיחה משמעותית. אנחנו יודעים לשאול את השאלות הנכונות ולתת את התשובות, הכלים והמיומנויות העסקיות שיסייעו לעסק להבריא ולהמריא. ניתוחים פיננסיים ותזרימיים מסייעים לשלוט בהכנסות ובהוצאות. לעיתים נדרש לתכנן תכניות הבראה. אפשר להפוך עסק טוב לעסק מצויין.

חשוב לחלץ עסק עם פוטנציאל ממשבר כלכלי נקודתי. מומלץ לקבל ייעוץ וליווי לצורך ניהול כספים, שליטה על תזרים המזומנים, בדיקת כדאיות בזמן, תמחור מדויק, תכנון תקציב וביצוע על פי תכנית עבודה. לא צריך לחכות לדו"ח של רואה החשבון כדי לקטוע את הבעיה בזמן. תהליך נכון יבדוק מצב מדי חודש ויאתר בעיה בזמן אמת . לפעמים העסק רווחי על הנייר, אבל הקופה לא מעידה על כך. השגת מימון באמצעים שונים, היא חלק חשוב מהפעילות שלנו".

אני מבין שאתם פעילים גם ציבורית למען העסקים?

"התאחדנו - בעלי עסקים ויועצים מדרום הארץ והקמנו בהתנדבות את "התאגדות העסקים הקטנים ", עמותה שתסייע לעסקים הקטנים במגוון תחומים. המטרה היא לטפל בזכויות שנרמסות בסקטור העסקי החשוב במדינה. חשוב שהרבה עסקים יצטרפו למהלך".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully