וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נגרום לדירה קטנה להיראות מרווחת יותר?

מאמר אורח

23.2.2015 / 23:59

מי מאיתנו לא רוצה לגור בעיר הגדולה? רובנו היינו מעוניינים בכך, אבל הדירות הקטנות הופכות את את החיים למעיקים ולא נוחים. קבלו טיפים לעיצוב בדירות קטנות בלי להתחיל לבנות ולשבור קירות

דירה קטנה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מי מאתנו לא רוצה לגור בעיר הגדולה? הביקוש ההולך וגובר למגורים במרכזי ערים גדולות כמו תל אביב, ירושלים וחיפה, גורר אחריו תופעה נוספת, והיא הקטנת שטחי הדירות. חלוקת הדירות מוכרת היטב לכולנו, ובשנים האחרונות הגודל הממוצע לדירת חדר הצטמצם באופן ניכר, כפי שיכולים להעיד צעירים רבים. עם זאת, החיים בדירה קטנה לא חייבים בהכרח להיות מעיקים או לא נוחים. בעזרת כמה צעדים פשוטים, אפשר לגרום לבית הזעיר ביותר להיראות מסודר, נעים ומזמין.

קבל/י הצעות מחיר לעבודות שיפוצים

ריכזנו עבורכם כמה "תחבולות" לעיצוב חללים קטנים:
הכניסו כמות אור גדולה לחדר: אור שמש טבעי ידוע כתורם לתפיסת החלל כחיוני, נעים, ובעיקר גדול ומרווח. העדיפות היא לחלון גדול שיפיץ אור בדירה כולה, אך במידה ואין כזה, אתם יכולים גם לוותר על התריסים והווילונות האטומים, לטובת וילונות קלילים מבדים שקופים.

שלבו תאורה מלאכותית: העדיפו תאורה שניתן לווסת במהלך שעות היום, וכך תוכלו לגרום למשחקי הצללה ברחבי החדר. מומלץ לפזר מספר מקורות תאורה במיקומים שונים, ולבחור בגופי תאורה מגוונים כמו מנורות עמידה ונורות נסתרות, בנוסף לשימוש באהילים בהירים. תאורה שמכוונת מעלה מן הרצפה תורמת אף היא לתחושת הגדלה של החדר, כתוצאה מהחזרת האור ממשטח התקרה.

חלקו את החלל למוקדי עניין: הגדירו מספר מוקדים בדירה, עליהם יכולה העין לעצור ולהתעכב, וכך תתרמו לאשליה כי החלל גדול מכפי שהוא בפועל. עם זאת, הימנעו מגודש של פריטים וחפצים, והעדיפו במקומם מצב בו העין יכולה לשוטט ברחבי החדר בחופשיות.

מצאו פתרונות יצירתיים לאחסון: בחללים קטנים, חשובה יותר מתמיד השמירה על הסדר. בגדים, ספרים וחפצים אחרים המפוזרים על הרצפה רק מקצינים את התחושה שהחלל עמוס וצפוף. בבחירת יחידות אחסון, העדיפו את אלה המנצלות את כל גובהו של הקיר, או כאלו שתופסות שטחים "לא שימושיים", כמו מסביב למשקופי הדלתות או בתוך נישות על גבי הקיר.
שימו לב לאביזרים: אין מניעה שיהיו אביזרי נוי ברחבי הדירה, אך עדיף שתבחרו קו אחיד לכל האביזרים שברשותכם, כדי שלא ייווצר בלגן בחלל. מראות הן סוג אביזרים שכדאי בהחלט לשלב בדירה. יש אמת בקלישאה המוכרת, שמראה יוצרת תחושה של חלל גדול יותר, הדבר נכון במיוחד כאשר היא תלויה מול חלון, כך שתוכל לשקף את הנוף.

בחרו ברהיטים "חכמים": קיימים רהיטים רבים בעלי תפקיד כפול, כמו למשל ארונות הנפתחים לספות ולמיטות, כורסאות המסתירות בתחתיתן שטחי אחסון, או משטחי עבודה שמתקפלים אל הקיר. השתדלו לבחור ברהיטים בעלי צורות מעוגלות ומקומרות, המשלבים חריצים ומשטחי זכוכית דרכם יכול לעבור אור. באשר לחומרי הגלם, העדיפו רהיטים העשויים עץ בהיר, או שצבועים בגוונים כמו לבן ושמנת. שני גווני מפתח אלה הם בעלי פוטנציאל גם כשמדובר בקירות הדירה.

ראינו שהסוד לתכנון ממד העיצוב בדירה טמון בעבודה קפדנית ומדויקת. הגדרה מראש של תכנית מסודרת, שכל האלמנטים שמרכיבים אותה מתאימים לקו עיצובי אחד, תמנע מצב של עודף פריטים, צבעים ומישורים בחלל. פשטות היא לא תמיד שם המשחק, אבל בהחלט יש מקום לפתרונות פרקטיים וחסכוניים.

אפקט הגדלת הדירה הקטנטנה הוא בעצם מעשה רמאות של העין. האשליות האופטיות בממדי העומק, הרוחב והנפח של החדר שמשמש לנו כבית גורמות לו להיראות מרווח יותר- וכל זאת בלי לשבור אפילו קיר אחד.

יש לך שאלה? לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully