וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדשים לקראת החג - טיפים לשיפוץ הדירה

זירת היועצים בשיתוף 2fix

31.3.2015 / 23:46

חג הפסח מוכר גם כ"חג השיפוצים", ורבים מחליטים להתחדש בשיפוץ. בין אם החלטתם על שיפוץ מקיף ובין אם אתם מסתפקים בתיקונים קוסמטיים, ריכזנו עבורכם מידע שימושי

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

לרגל חג האביב המתקרב, שמסמל התחדשות ורעננות, רובנו פוצחים במסע ניקיונות מקיף ברחבי הבית. ישנם כאלה שמגדילים לעשות ומחליטים על שיפוץ של ממש. החל מתיקוני צבע וטיח, ועד לשיפוץ מקיף וכולל, חשוב לגשת אל התהליך כשברשותכם כל הידע הדרוש ולאחר שסקרתם את המגוון המוצע.

החדרים הפופולריים ביותר בקרב המשפצים הם הסלון, חדר האורחים והמטבח, שכן אלו החדרים בהם בדרך כלל ישהו האורחים. מלבד זאת, אחרים ממשיכים את גל השיפוץ ומרחיבים אותו גם ליתר חדרי הבית, כמו חדרי השינה והאמבטיה.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות שיפוצים

בוחרים קבלן

כאשר בוחרים קבלן, יש לוודא כי בעל המקצוע הוא אמין וכי בידיו ההסמכה הדרושה והביטוח המתאים לסוג העבודות שברצונכם לבצע. אל תתנו ללחץ שלפני החג להשפיע על שיקול דעתכם. ערכו תחקיר מקיף באינטרנט או שאלו מכרים ולקוחות קודמים של בעלי המקצוע. בדקו האם הוא עומד בלוחות הזמנים שקבע עם לקוחותיו מראש - לא תרצו להגיע לערב החג ולראות שהשיפוץ מתעכב יותר מהנדרש.

שיפוץ כולל או תיקונים קוסמטיים?

מומלץ לא לעשות שיפוצים גדולים מדיי ממש לפני החג. עדיף לתחום את העבודה ולסיימה כשבוע לפני החג, זאת בשל נטייתם הטבעית של תהליכי שיפוצים להתעכב. כמו בכל תהליך, גם כאן יכולות לקרות טעויות... התייעצו עם הקבלן לפני העבודות ושאלו אותו האם עדיף לבצע את העבודה כעת, או שאולי מוטב לחכות עד לאחר החג ולבצע אותה בנחת וללא לחץ זמן.

לא תמיד חייבים שיפוץ מסיבי כדי להקנות לבית תחושת התחדשות. לפעמים, מספיק לצבוע את הקירות, ולהוסיף אביזרים ברחבי הבית. חידוש וילונות, החלפת דלתות או צביעתן יכולים לשדרג באופן ניכר את מראה החדר, מבלי צורך לשבור קירות או לפצוח בבנייה משמעותית. מחירם של שיפורים קוסמטיים אלה נמוך משמעותית משל שיפוץ או בנייה.

כמה זה עולה?

כשמדובר בצביעת הדירה, עלות צביעת דירת שלושה חדרים נעה בין 3,000 ל - 5,000 שקלים. בדירות ארבעה חדרים המחירים, מן הסתם, גבוהים יותר, ויכולים להגיע ל - 6,000 או 7,000 שקלים. מחירים אלה כוללים לרוב תיקוני טיח ואת כל עלויות החומרים. המחירים משתנים מקבלן אחד למשנהו, הכל תלוי במוניטין ובאיכות חומרי הגלם. לא מומלץ להתפשר על האפשרות הזולה ביותר מבין הקבלנים שאתם שוקלים. לרוב הדבר מהווה נורת אזהרה לבעל מקצוע "חאפר".

מומלץ לקחת בחשבון שמחירי העבודות עולים בהשוואה לתקופות רגילות, בשל הביקוש הגדול שיש לקבלנים בתקופת הפסח. המחירים יכולים לעלות אפילו בעשרה אחוזים מסך השיפוץ, מה שיוצר הפרש משמעותי. הגדירו מראש מה התקציב שברשותכם, ובצעו תיעדוף של העבודות ברחבי הבית. תוכלו לבחור לא לשפץ את כל החדרים בבית, ולהתמקד בפן מסוים כמו צביעה או ריצוף. כך תוכלו לשלוט טוב יותר במסגרת התקציב ולתכנן אותו בתבונה.

עשה זאת בעצמך - מתי מומלץ?

יש כאלו שמעדיפים לחסוך בעלויות, ולבצע את צביעת הדירה בעצמם. זהו מהלך אפשרי וקל יחסית לביצוע, לבעלי החוש הטכני והחיבה לעבודת כפיים. קחו בחשבון שיש לקנות מעט יותר צבע, בשביל תיקונים. עבודות ה"עשה זאת בעצמך" מתאימות בעיקר למי שמחפשים רק לרענן את הקירות ולצבוע אותם מחדש בצבע נקי וטרי. אם אתם מחפשים אפקטים דקורטיביים על גבי הקירות, מומלץ כבר להתייעץ עם בעל מקצוע.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully