וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום באינטרנט: טיפים לכתיבה אפקטיבית

8.5.2014 / 21:58

כתיבת תוכן באינטרנט כוללת חוקים וכללים, שצריכים לעמוד בקריטריונים של גוגל ולאפשר קריאה זורמת. כל מה שצריך לדעת

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

"התוכן הוא המלך" הפך לאחת הסיסמאות שלאף מקדם אתרים אין כבר צורך לשנן לפני שינה. ידוע מקדמת דנא, שאתר שאינו מכיל תוכן איכותי יתקשה לקבל דירוג ראוי במנועי החיפוש. עבודת קידום צריכה להתבסס על תוכן איכותי, שייכתב על ידי כותבים מתאימים ולא על החלפת קישורים בלבד.

התייעצנו עם אביחי חורי, מומחה בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט, שקובע: "אתר אינו נולד איכותי, אבל הוא יהיה כזה במידה שתיצקו לתוכו תוכן מקצועי ורענן שנכתב על ידי כותבים מנוסים. כתיבת תוכן היא אינה עניין של מה בכך וכוללת חוקים וכללים, על מנת שגם יעמדו בקריטריונים של גוגל וגם יאפשרו קריאה זורמת. בסופו של דבר, הגולשים מגיעים לאתר שלך כדי לקבל ממנו ערך, ללמוד דברים חדשים, להרחיב את הידע בתחום מסוים. הכתיבה אמורה לעודד עניין וסקרנות אצל הגולשים ועל החוויה שלהם להיות חיובית ועתירת ידע ולא כזו של בזבוז זמן".

מהי חשיבות כתיבת התוכן ושילובם של מילות וביטויי מפתח?

"פן חשוב נוסף בתחום כתיבת התוכן לאתרים הוא קידום במנועי החיפוש. כותב תוכן מקצועי יידע לכתוב טקסטים "ידידותיים" למנועי החיפוש, כך שדירוג האתר ברשימת התוצאות יהיה גבוה. מובן שהפרמטרים החשובים כאן הם התוכן עצמו ומילות החיפוש הנמצאות בו".

מהי חשיבותן של אותן מילות מפתח?

"מנועי החיפוש, אשר השתכללו מאוד עם השנים, יודעים למצוא התאמות בין טקסטים המעניינים את הגולשים (על פי מילות החיפוש שהגולשים מכניסים) לבין תוכן הטקסטים המוטמע באתר. תוכן דף האתר, המתאים לטקסט שהגולשים מחפשים, אמור לכאורה להגיע למקומות הראשונים בתוצאות מנועי החיפוש; אולם מצב אידיאלי זה לא תמיד מתקיים במציאות.

"מקדמי אתרים ממולחים יודעים לנצל תכונה זו של מנועי החיפוש ומשתמשים בטכניקות שונות, כגון דחיסת מילות מפתח – מה שהופך את התוכן לפחות ידידותי לקריאה עבור בני אדם ול"חומר הזנה" עבור ה"זחלנים" של מנועי החיפוש. מנגנוני החיפוש עוברים מודיפיקציה מתמדת, המאפשרת להן לבחון את הקשר בין מילות המפתח המוטמעות בטקסט לבין התוכן שבו. מסיבה זו, אין די בבחירה של מילות מפתח מתאימות, אלא גם בשיבוצן באופן טבעי, שיותיר את התוכן ידידותי לקהל הגולשים, וכך יקדם את האתר בתוצאות החיפוש".

לכל טקסט אמורה להיות מטרה שלשמה נכתב; יתר על כן, על הכתיבה להתבצע תוך הבנת צרכיו של הלקוח (המזמין) ושל הנושא, או התחום, בו עוסק האתר. את תהליך הכתיבה ניתן לבצע על פי השלבים המוצעים הבאים:

• קביעה והגדרה של הנושא הכללי.
• הגדרת מילות החיפוש שיכללו בתוכן.
• כתיבת טיוטה ראשונית.
• פיזור מילות החיפוש וביטויי המפתח באופן מושכל ותואם לקריטריונים של מנועי החיפוש.
• ליטוש והגהה של הטקסט לכדי מוצר מוגמר.


כללים טכניים בסיסיים לשילוב מילות המפתח כוללים, בין השאר:

• שיבוץ מילות המפתח פעם אחת בכל פסקה, בשורה הראשונה, אם ניתן.
• ראוי שגם כותרות ה-H1 וה-H2 יכילו את מילות וביטויי המפתח.
• קישורים המכילים מילות מפתח יכולים גם הם לסייע בקידום הטקסט.


בסופו של יום, מאחורי המסך יושב בן-אדם. כותב נבון יידע לבצע את האינטגרציה הנדרשת בין כתיבה המיועדת לבני אדם לכתיבה המיועדת למנועי החיפוש. יש להבין כי מאחורי מסך יושב אדם הקורא ומחפש עניין בתוכן. מנועי החיפוש יידעו להבין את רמת האינטליגנציה של התוכן ואת הערך שהוא מתיימר לספק לגולשים; בנוסף, מנועי החיפוש מודדים את משך הזמן בו שוהה הגולש באתר ובדף מסוים, לפני שהוא עובר לדף הבא - פרמטר נוסף לדירוג האתר במנועי החיפוש.

אביחי חורי הוא מומחה בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט, מחבר הספר "המדריך לקידום אתרים אפקטיבי"

www.cmax.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully