וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאות המוכרות של העובדים מהבית

מאמר אורח

17.7.2014 / 19:30

חשמל, מים, ארנונה, אינטרנט, חשבון טלפון, ביטוח דירה, ועד בית, שכר דירה ואפילו חלק מהמשכנתא - כל אלה יכולים להיות הוצאה מוכרת למי שמוגדרים כעובדים מהבית ולחסוך להם אלפי שקלים בשנה. רואה החשבון תומר פרוינד עם המדריך לעצמאים חסרי הקליניקה או המשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רו"ח תומר פרוינד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי מקצוע רבים עובדים מהבית, כאשר הם מפנים לעצמם לצורך כך את אחד החדרים, או אפילו מייצרים כניסה נפרדת עבור אותו חלק מהבית המשמש לעבודה. מדובר במקצועות רבים ומגוונים, המאפשרים לעוסקים בהם לחסוך השכרת משרד, חנות או קליניקה. אלא שלא תמיד אותם אלה המוגדרים כעובדים מהבית, מכירים בכל הזכויות המגיעות להם, כשהם באים להתחשבן עם מס הכנסה או מע"מ, בנושא ההוצאות. הערבוב בין הוצאות הבית הרגילות להוצאות הקשורות לעבודה הוא לעיתים לא ברור. רואה החשבון http://www.freundcpa.co.il/' target='_blank'>תומר פרוינד, עושה סדר ברשימת ההוצאות ומפריד בין אלה שאותן ניתן להגיש למס הכנסה ולמע"מ לאלה שלא, ואיך ניתן לקבל הכרה בהוצאות אלה, למרות שהן חלק מההוצאות הכוללות המאפיינות בית מגורים.

"נתחיל מזה שכל מי שאין לו משרד או קליניקה, נחשב למי שעובד מהבית", מבהיר פרוינד, "זה כולל גם את מי שנוהגים לצאת לפגישות עם לקוחות בכל מיני מקומות, ולאו דווקא מקבלים קהל בבית, כיוון שההנחה היא שבסופו של יום, באין משרד, יש תמיד עבודה שנעשית גם מהבית. כל אלה רשאים להכניס לרשימת ההוצאות שלהם חלק מההוצאות של הבית".

- איך אפשר למדוד, למשל, בכמה חשמל השתמשתי עבור הבית ובכמה עבור העסק?

"לצורך הכרה בהוצאות הבית כחלק מהוצאות העסק, אנחנו צריכים להוכיח שחלק מהבית באמת מוקדש לעבודה והוא תחום ומסוגר לצורך זה. זה יכול להיות חדר סגור, אגף מהבית, קומה שלמה, ובכל מקרה אמורה להיות הפרדה בין הבית לאיזור העבודה ועלינו להוכיח זאת. במקרה כזה, החלוקה היא ברורה, וניתן לחשב אם חצי מהבית או שליש ממנו מוקדש לעבודה והחישוב הוא בהתאם. במקרה בו אי אפשר להוכיח הפרדה מוחלטת בין הבית לעבודה, כלומר יש, נניח, חדר עבודה, אבל הוא משמש גם לצפייה בטלוויזיה, או שהילדים גולשים באינטרנט והוא לא משמש רק לעבודה, ניתן יהיה לחשב רק רבע מהוצאות הבית לצורך הגשה לשלטונות המס".

- מה מתוך הוצאות הבית ניתן להגיש בדוח המס?

"ניתן להגיש את חשבונות החשמל, המים, ביטוח דירה, ועד הבית, הארנונה, האינטרנט. אלו לרוב ההוצאות הקיימות בכל בית. כמובן שלא מדובר ברשימה סגורה ואם ישנן הוצאות נוספות צריך להפעיל שיקול דעת ולהתייחס לחוקים לגבי כל הוצאה בנפרד. בנוסף צריך לשים לב להבדל בין החשבונות השונים. בחשבון החשמל, למשל, יש גם חיוב של מע"מ ואותו ניתן להגיש גם בדו"ח החודשי או הדו-חודשי למע"מ. בחשבון הארנונה אין מע"מ, ואותו אפשר לצרף רק לדו"ח השנתי של מס הכנסה. כמובן שמי שמוגדר כעוסק פטור, לא חייב בהגשת דו"חות למע"מ".

- ומה עם חשבונות הטלפון?

"כאן יש להבדיל בין טלפון קווי שנמצא רק בבית לבין טלפון נייד. בטלפון נייד ניתן להגיש בדו"ח למע"מ שני-שליש מההוצאות. טלפון קווי נכנס לרשימת ההוצאות הרגילות של הבית, כלומר רבע מהחשבון, או יותר אם מדובר בחלק גדול יותר של הבית".

- האם גם שכר דירה יכול להיות הוצאה מוכרת?

"אם זה בית שכור, הדין הוא כמו שאר ההוצאות - רבע. אם הבית הוא בבעלות מגיש הדו"ח, והוא עדיין משלם עליו משכנתא, ניתן להכניס להוצאות את חלק הריבית של המשכנתא, בניכוי הקרן. לא רבים מכירים את האפשרויות האלו, כי התחום הזה הוא די אפור. כדי לזכות בהכרה בהוצאה כזו צריך רואה חשבון מקצוען, שמכיר היטב את התקנות והחוקים".

- אני יכול להגיש ללקוחות שלי ארוחות צהריים ולהכניס גם את זה להוצאות?

"אפשר להכניס להוצאות כיבוד, אבל לא ארוחות. לשם כך צריך להקפיד על חשבוניות נפרדות בעת הקניות, נניח לקפה או עוגיות. אבל לא ניתן להגיש למס הכנסה חשבונית על קילו אורז וחצי קילו כרעיים. בגדול, ניתן להגיש כהוצאה מוכרת כל הוצאה שתורמת לי לקידום ההכנסות של העסק שלי, אבל כלל זה כפוף להמון מגבלות, וצריך להיות מודעים להן".

אין מטרת כתבה זו להחליף חוות דעת או ייעוץ, ובכל מקרה מומלץ להגיש דוח שנתי על ידי רואה חשבון, שיש לו את הידע המתאים.

משרד פרוינד את פרוינד רו"ח ישמח להגיש עבורכם את הדוח שנתי, ולדאוג שיוגש כמו שצריך, לטובתכם! היכנסו עכשיו והשאירו פרטים.

http://www.freundcpa.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • הוצאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully