וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שאלות שיכולות להציל חיים

מאמר אורח

27.7.2014 / 23:16

בימים של מתח, עצבים ובשורות קשות, יש 3 שאלות שכל אחד מאיתנו יכול לשאול את עצמו על מנת להקל עלינו את החרדה שבמלחמה. מהן אותן שאלות, איך הן יכולות לעזור לנו ומה בדיוק צריך לעשות?

סימן שאלה עשוי מפולי קפה. ShutterStock
Shutterstock/ShutterStock

לפני מספר ימים בדרכי לפגישה בירושלים אספתי למכוניתי טרמפיסט בשם יענקל'ה. בעודו חוגר את חגורת הבטיחות, צלצל הטלפון של יענקל'ה. אחרי מספר משפטי פתיחה שמעתי אותו אומר: "לא יכול להיות, מה אתה אומר, איך זה קרה לו, זה איום ונורא מה שאתה מספר לי, אני לא מאמין שדבר כזה קורה" ועוד. עם סיום השיחה פונה אלי יענקל'ה ואומר: שמעת מה קרה?

עניתי: "לא, ולפני שאתה מספר לי אני רוצה לשאול אותך 3 שאלות". יענקלה הסתכל עלי במבט מופתע כלא מאמין למשמע אוזניו. למרות המבט המשכתי ואמרתי ליענקל'ה:

שאלה ראשונה: האם אני יכול לעזור בדרך כלשהי לאדם שקרה לו מה שקרה? תשובתו של יענקל'ה הייתה : לא.

שאלה שנייה: האם יש איזו צמיחה או למידה מהסיפור שתוביל למקום טוב יותר? יענקל'ה הנהן בראשו לשלילה

ושאלה אחרונה: האם זהו סיפור מצחיק שיגרום להנאה? לא - ענה יענקל'ה.

אם כך, אמרתי, אני מעדיף לא לשמוע את מה שרצית לספר לי. בוא נדבר על משהו אחר, ספר לי על עצמך. התגובה של יענקלה הייתה הלם מוחלט. איך יכול להיות שאתה לא רוצה לשמוע?

לא מסקרן אותך לדעת מה קרה? ובכן תשובתי היא - לא! כל מידע כזה שאנחנו נחשפים אליו רק מתוך סקרנות נקלט במוחנו לנצח. דמיינו לעצמכם שדה ענק פורה במיוחד, שכל מה שנזרע בו נובט וצומח. כל מידע שאנחנו נחשפים אליו הוא כאוסף זרעים שנטמנים בשדה האינסופי הזה. אין לנו מושג מה יצמח מהזרעים האלו וכיצד פירותיו של השיח או העץ ישפיעו על חלקים אחרים.

דבר אחד בטוח - זה נקלט לנצח ומייצר השפעה כלשהי. אנחנו נמצאים בתקופה רווית מתח ומוצפת במידע. האינטרנט, הפייסבוק, הווטסאפ פולטים כמויות עצומות של אינפורמציה. אנשים אוהבים מיד לחלוק כל שביב מידע ששמעו, אפילו אם אין לו שום ביסוס. המוח שלנו קולט את כל החומר הזה, ומאותו הרגע הוא מתחיל לעבד אותו. העיבוד הזה אינו בשליטתנו, יחד עם זאת לתוצאותיו יש השפעה דרמטית על המצב הנפשי שלנו, על תפיסת המציאות שלנו ועל הפעולות שאנו עושים או נמנעים מלעשות. לקחת אחריות על החיים שלנו - זה להתחיל ולשלוט באינפורמציה אליה אנו חשופים.

3 השאלות שיעזרו לך לבדוק את איכות המידע:

1. האם אני יכול לעזור למעורבים בעניין?
2. האם המידע הזה יוביל אותי למקום טוב יותר?
3. האם יש פה משהו מצחיק שאהנה ממנו?

במידה והתשובה לשלושת השאלות היא - "לא", זו כבר הבחירה שלך. האם הסקרנות תניע אותך, או האחריות לאיכות החיים שלך ושל הסובבים אותך?

הכותב הוא ד"ר יוסי קדמי, המייסד והמוביל את המרכז ללימודי NLP והיפנוזה עצמית, מתמחה בתחום האימון באמצעות היפנוזה העצמית וחבר ה-NGH, האיגוד האמריקאי לעוסקים בהיפנוזה

http://www.yossykedmy.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • שאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully