וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בענן

זירת היועצים בשיתוף יוסטין גרינדאה

8.3.2015 / 1:14

מחשוב הענן יצר אצל רבים ציפייה לעולם וירטואלי חדש. כל מה שצריך לדעת על החזון של התהליך

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מחשוב הענן יצר אצל רבים ציפייה לעולם וירטואלי חדש. החזון של מחשוב ענן התבסס על מדיניות "השמים הפתוחים" וכלל שימוש חופשי בשירותים שיעברו מענן אחד לענן אחר בקלות וללא כל מאמץ. בין האפשרויות שכלל החזון ניתן היה למנות צריכת שירותים ממספר ספקים שונים במקביל ללא צורך בהתאמה אישית של התחברות, גמישות מופלאה וניידות טוטאלית של מידע ממקום אחד לאחר.

תודות למחשוב הענן ניתן לסנכרן בקלות ואפילו מבלי להרגיש מידע מהותי בכמה מכשירים שנרצה בו זמנית. כך נוכל לעדכן פגישת עבודה ביומן הפגישות של המשרד ולסנכרן אותה אוטומטית עם שעון היד ומשקפי השמש, עם תיבת המייל ועם יומן הפגישות האישי וכל זאת תוך שליחת עדכון על פגישה לכל המשתתפים. באופן זה כל נתון שנכניס לטאבלט יעודכן באופן מידי גם בתיבת המייל שלנו וגם בחולצת ה- Google glass החדשה שקנינו מחנות המחשוב הלביש האינטרנטית.

היתרונות: טובים מכדי להיות אמיתיים

עבור החוזים את העולם החדש היתרונות של מחשוב הענן גם הם היו כמעט טובים מכדי להיות אמיתיים: חיסכון כלכלי משמעותי לטווח הקצר והארוך, מגוון עצום של אפשרויות בתחום הווירטואליזציה לכל בית עסק בכל גודל, הפחתה משמעותית בעלויות השוטפות, ביצועים גמישים של מערכות המחשב השונות, זריזות עבודה יוצאת דופן, יכולת מוגברת של ניצול חומרה ואפשרות אינסופית להתפתח בהתאמה לצרכים העסקיים ולפעילות החברה.

מחשוב הענן: תהליך של "היפר צמיחה"

שוק הענן גדל במהירות גדולה יותר מכל תחום אחר, הרבה יותר מה- IT. הצפי לשנת 2014 עמד על גידול של 19% ושוק שיגיע ל 131 מיליארד דולר ול- 191 מיליארד דולר בשנת 2020. על פי חברת המחקר פורסטר, שוק המחשוב בענן עובר "היפר צמיחה", בין השאר בשל מעבר של חברות רבות ברחבי העולם כולו מתוכנות פנימיות לגרסאות מבוססות אינטרנט. בין החברות הללו ניתן למנות את SAP, מייקרוסופט ואחרות.

תקשורת אינטרנט חזקה ויציבה

יוסטין גרינדאה מחברת SWEET HOME מתאר מערכת תשתיות ענן מבוססת המציעה ללקוח את כל השירותים העסקיים להם הוא צריך להתפתחות העסק בצורה בריאה, מבלי לשלם על כך הון תועפות. יתרה מכך – העסק זוכה לקבל תמיכה טכנית ומקצועית סביב השעון – שירותים להם לא היה זוכה אילו היה רוכש את החומרה והתוכנה בעצמו.
שירותי האחסון והגיבוי משדרגים את פעילות העסק השוטפת תודות לציוד תשתיות איכותי המבוסס על סיסקו וחברות מוכרות אחרות בתחום. מיקום השרתים בחברות הגדולות ביותר בארץ מאפשר ללקוחות החברה ליהנות מתקשורת אינטרנט חזקה ויציבה ושירותי ניהול מקצועיים. בחברות אחסון מסוימות דוגמת SweetHome החברה מקימה עבור לקוחותיה ענני תקשורת ייחודיים ואינדיבידואליים שאינם משרתים אלא לקוח אחד בלבד.

גרינדאה מספר כי אין יום בו אין חברה שמאבדת מידע או זקוקה לשירותי שחזור מידיים. שלא כמו הצרכנים הפרטיים, בעלי עסקים אחראיים לשביעות רצונם של עשרות, מאות ואפילו מיליוני לקוחות. במקרים כאלה, אובדן של מידע עלול לעלות לבעלי העסקים בפשיטת רגל. שירותי מחשוב הענן מאפשרים לבעלי חברות ברחבי העולם כולו לעבוד בצורה הרבה יותר גמישה וקלה, שוטפת ונטולת הפרעות. גם במקרים בהם המידע "קורס", חברת האחסון האחראית תדאג לשחזר את המידע בתוך זמן קצר ביותר.

כיצד משחזרים מידע שערכו עשרות מיליוני שקלים

לפי דבריו של גרינדאה, "לקוחות כמעט אף פעם לא מצליחים לגבות את כל התוכן בצורה איכותית אצלם. בין אם משום שקווי האינטרנט שלהם לא בריאים ובין אם בשל תדירות גיבוי נמוכה." חברת האחסון מבצעת גיבוי יומיומי של המידע השייך לכל לקוחותיה על גבי שרתים אמינים ביותר. גרינדאה מספר כי כבר הגיעו אל SweetHome לקוחות שאיבדו מידע שווה ערך לעשרות מיליוני שקלים, וכי מדי שבוע מתבצעים לפחות חמישה שחזורים של הארד דיסקטים.

בעידן בו רוב חיינו מתנהלים על גבי המחשב, והתקשורת היא בעיקרה וירטואלית, בעידן בו כל מסמכי העבודה, המשפחה, החברים והתחביבים נשמרים במחשב – שמירת המידע הינה בעלת חשיבות עצומה, וכך גם לאובדן נתונים השלכות קריטיות. גרינדאה מספר כי שחזור של database, דיסק תקול ואפילו אתר WordPress – יכול להתבצע בתוך שעות ספורות ולהשיב את המידע האבוד.

אין ספק כי מחשוב הענן הינו בין הטכנולוגיות המדהימות, המהירות והמתקדמות ביותר שהעולם התוודע אליהן בשנים האחרונות. בהתחשב בנתוני הגדילה המרשימים, לא יהיה זה פלא אילו הטכנולוגיות השונות של המחשוב בענן יקרבו את עתיד הכפר הגלובלי לידי התגשמות.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully