וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד השדרה: המפתח לבריאות, איכות חיים ושלוות נפש

3.4.2014 / 14:48

לאורך כל חיינו סופג עמוד השדרה פגיעות שישפיעו בכל תחום. בדיקה פשוטה וטיפול טבעי יעניקו לנו חיים בריאים ואיכותיים

אילוסטרציה. Santiago Cornejo, ShutterStock
עמוד השדרה הוא מפתח לאיכות חיים/ShutterStock, Santiago Cornejo

"תשיג לעצמך עמוד שדרה" היא ברכה שנהוג להעניק במקומותינו בעיקר לאנשים רכרוכיים, חסרי אופי, כאלה שאינם עומדים על דעתם, נכנעים ללחצים ומוותרים בקלות. אלא שמאחורי הלעג והציניות ישנה אמת פיזית עצובה, שמאחוריה גם חדשות טובות לאותם חסרי חוט שדרה. במילים אחרות - לא רק שיש קשר ישיר בין התפתחות תקינה של עמוד השדרה בגילאי הצמיחה וההתפתחות, לבין עיצוב אישיות, אופי ובריאות תקינה, הרי שאיתור מוקדם של בעיות כאלה וטיפול ממוקד בבעיה, עשוי להוות פיתרון שיחזיר את גופו של המטופל למצבו הטבעי, ויעניק לו נקודת זינוק אחרת לגמרי בהתמודדות עם בעיות פיזיות ונפשיות. לדברי ד"ר רפי פרטר, כירופרקט (מחלץ עצמות) והמנהל המקצועי של 'מרכז רפאל לרפואה משלימה' - הטיפול יהפוך אותו לאדם "עם עמוד שדרה", על כל המשתמע מכך.

"מדי יום אני נפעם מהחשיבות של אבחון וטיפול באמהות בהריון, בעוברים ובתינוקות", מספר ד"ר פרטר, "ילדים עם עמוד שדרה בריא הם ילדים בריאים יותר וחזקים יותר בכל תחום". ההיכרות של ד"ר פרטר עם הנושא החלה כשבגיל ארבע אובחן בנו הצעיר כסובל מאסטמה. "הטיפול היה תרופתי וסימפטומטי", הוא משחזר, "ובשל השיפור הקטן במצב והמצוקה הגדולה בה היינו נתונים, הומלץ על ניתוח להסרת השקדים, ועל טיפול במשאפים וכן הומלץ על אנטיביוטיקה יומית למשך שישה חודשים". כדי לקצר את הסיפור ולהגיע לסוף הטוב - הילד הבריא לחלוטין רק אחרי שפרטר האב, טיפל בו בעצמו.

"חשוב לציין שאין לכירופרקטיה בלעדיות בטיפול בכל הבעיות האלה", הוא מבהיר, "בכל טיפול טבעי, כמו דיקור, הומיאופתיה, רפלקסולוגיה, נטורופתיה, יש חשיבות לא רק לשיטה אלא גם לאיכות ולנסיון של המטפלים. לכן בטיפול כזה יש חשיבות לגישה מניעתית ותחזוקתית על פני גישה כירורגית ותרופתית. יחד עם זאת, חובה לציין שבמקרי חירום או סכנה לתינוק, יש להתייעץ עם רופא ילדים מוסמך".

כמובן שהגישה הנכונה והאפקטיבית ביותר מתחילה עוד במהלך ההריון. יש חשיבות גדולה לכך שהאם תהיה בריאה. אמא סובלת, חלשה, חולה, המטופלת בתרופות, משפיעה בהכרח על ההתפתחות של העובר, ועשויה לייצר בעיות שישפיעו בהמשך על התינוק. גם תהליך לידה בעייתי, החל מניתוח קיסרי ועד לכל מיני לידות מלקחיים, ואקום ושאר בעיות, עלולות לגרום לשינויים בעיקר בגולגולת ובעמוד השדרה, ואלה יכולים להתבטא בצורת בעיות בנשימה, בעיכול או בשינה. איתור הבעיות וטיפול בהן יובילו להתפתחות תקינה של התינוק ולחיי יומיום רגועים ובריאים. "זו הסיבה שרצוי לערוך בדיקה של עמוד השדרה של התינוק מוקדם ככל האפשר, כדי לשלול בעיות כאלה. גם בהמשך הגדילה, כשהוא מתחיל להרים את הראש, לזחול ולהתגלגל, לשבת ולעמוד, כדאי לשוב ולבדוק לפחות פעמיים בשנה שהכל תקין. ילדים מתגלגלים ונופלים, אחים ואחיות מושכים ודוחפים זה את זה.

יש כל מיני פציעות ספורט וכל זה קורה בתקופה בה עמוד השדרה של הילד מתעצב. בעבר חשבתי ש"צליפת שוט" היא טראומה שהגוף סופג בעיקר בתאונת דרכים או נפילה קשה. היום ברור לי שכל הנפילות השכיחות שמביאות לפגיעה בסנטר, למשל, הן הזרע ממנו צומחות אחר כך פגיעות קשות בעמוד השדרה ואפילו פריצות דיסק, מהם אנו סובלים בגילאים מאוחרים יותר. אחרי כל טראומה קשה, נפילה, מכה, זעזוע מוח ואפילו מכת חום, כדאי לבדוק אם יש נזקים בעמוד השדרה. הילדים שלנו סופגים עשרות מכות בברכיים, נפילות על עצם הזנב, נגיחות ועקבים פגועים, שכולם נרשמים בזיכרון הגופני שלנו ועשויים לפגוע בשלד. ועוד לא דיברנו על החוויות הפיזיות בצבא, בצירוף עומסים יוצאי דופן על הגוף והשלד. ככירופרקט בחיל האוויר טיפלתי במאות חיילים וטייסים שעברו פגיעות כאלה אחרי טיסות במטוסי קרב, מסוקים, אימונים ביחידות קומנדו ועוד. רצוי לבדוק את הנערים לפני הגיוס ואחרי השחרור".

כמובן שעם השחרור מתחיל פרק חדש בחיים המודרניים שלנו, הכולל ישיבה של שעות מול מחשבים, ימים של בהיה כפופה בטאבלטים, ומי כבר סופר כמה שעות של חשיפה לקרינה סלולארית, שאת השפעתה המצטברת עלינו עדיין לא חקרו לעומק. כל הפעילות הזו מתוייקת ונאגרת במוח, העטוף בנוזל המוח, קרום המוח ועצם הגולגולת. כל פגיעה דומה לוירוס שהושתל במחשב שלנו ויום אחד יתחיל להשפיע. המתנה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים להעניק לילדינו וגם לנו היא הבריאות, שתלווה אותנו כל החיים. עמוד שדרה יציב מייצג איזון, יציבות, עקביות ועוצמה. כל אלה יבואו לידי ביטוי בהיבטים שונים של חיינו ויקנו לנו שקט, שלווה ואיכות חיים.

הנה כמה טיפים של ד"ר פרטר שכדאי לזכור:

1. כל מצב של חוסר איזון בגוף יש לבדוק.
2. בדקו מדי פעם את האיזון בגובה האזנים, הלסתות, הכתפיים והאגן.
3. כל עיכוב התפתחותי או גופני אפשר לבדוק ולטפל.
4. כל שבר, נקע או נפילה קשה נרשמים בגוף ועלולים להשפיע בהמשך.
5. חוסר פעילות גופנית מנוונת את הגוף בכל גיל.
6. למדו את ילדיכם ואתכם לאכול בריא ולפעמים גם טעים.
7. תהיו בעד בריאות ולא נגד מחלות או כאבים.
8. נשימה היא הכלי החשוב ביותר בבריאות הגוף והנפש.


לפרטים נוספים: http://p1.pagewiz.net/rephael/

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רפי פרטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully