וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודדים עם חריקת שיניים בשינה?

22.4.2014 / 14:36

תוך כדי שינה חלקנו סובלים במודע או שלא במודע מהידוק או חריקת שיניים, שגורמים לכאבים בזמן עירנות. איך מונעים זאת?

כאב שיניים. SoleilC, ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock, SoleilC

חריקת שיניים אצל מבוגרים תאובחן על ידי רופא השיניים בשחיקה מוגברת של כותרות השיניים. לפעמים החריקה הלילית נשמעת היטב על ידי בני הבית. החריקה יכולה אף להתבטא בכאבי אוזניים או כאבי ראש בשעות הראשונות של הבוקר.

הסיבות לכך רבות: הסיבה השכיחה ביותר היא לחץ פסיכולוגי. לחץ בעבודה או בלימודים שמשתחרר בשעות השינה. סיבה אחרת היא חוסר מינשך נכון היכול לנבוע מחוסר שיניים או אחרי טיפול שיניים בו לא הושם דגש על צורת הסגירה הנכונה של השיניים, והשיניים למעשה "מחפשות" בכל מהלך השינה את הסגירה הנכונה.

שכיחות התופעה משתנה בכל קבוצות הגיל, מה שהופך את קביעת השכיחות למסובכת. בעולם ניסו לחקור ולסווג את שכיחות התופעה וחומרתה אך עד היום לא נעשה מחקר רציני בנושא. מטופל מגלה לפעמים שהוא חורק שיניים או כשביקר ביקור שגרתי לבדיקת שיניים ואז רופא השיניים מעיר לו על כך שהשיניים שלו "נאכלות" "נשחקות", או שהחל לחוש רגישות למוצרים קרים או מתוקים יותר משהיה בעבר, עובדה המצביעה על איבוד חומר שן טבעי.

האבחנה נעשית במרפאות השיניים והטיפול הראשוני הוא בדיקת איזון הסגירה של השיניים, השלמת שיניים חסרות ובניית סד פלסטי פשוט ש"מתלבש" על השיניים ומונע בכך את החיכוך בין שיני הלסת העליונה לאלו שבלסת התחתונה.

הכותב הוא ד"ר יורם מילר, העוסק באומנות החיוך והאסתטיקה של הפה

www.drmuller.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully