וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליווי לניתוח לקיצור קיבה, דרך רשת חברתית בריאה

מאמר אורח

19.5.2014 / 23:53

רונית ציוני, דיאטנית בריאטרית וחברה ברשת EVERY BODY, מספרת על הליווי הרגשי הצמוד למטופלים לפני ניתוח. האם המיזם מסייע?

שמנים. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

- "EVERY BODY - רשת חברתית בגזרה בריאה", היא רשת חברתית חדשה, שיזם וייסד עידן רז, בעל תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני במנהל עסקים. מדובר ברשת חברתית לכל דבר, שכולה בריאות. כזו שאפשר למצוא בה את כל מי שקשור לתזונה נכונה, שפע של אנשי מקצוע כמו מאמני כושר, דיאטנים קליניים ותזונאים, מאמני פילאטיס ואופניים, נטורופתים, ועוד ועוד מומחים ובעלי מקצוע מתחום הבריאות והלייף-סטייל. כולם נגישים, כולם יכולים להיות חברים שלנו, הם מציעים את המוצרים שלהם והשירותים שלהם והכל בשיטת הרשתות החברתיות שכולנו מכירים, נוסח פייסבוק. רונית ציוני היא דיאטנית בריאטרית, מטפלת לשינוי בהרגלי אכילה ומלווה מטופלים בדרך לניתוחי קיצור קיבה. היא חברה ברשת החברתית חדשה, של עידן רז.

רונית: "עידן פנה אלי וסיפר על הרשת שלו והפכתי להיות חברה בה. אני מפרסמת שם מאמרים בנושאים בהם אני מטפלת, כמו איך מתמודדים עם ניתוח לקיצור קיבה, ואיך משנים הרגלי אכילה. המטרה הסופית של הטיפול שלי היא להביא את המטופל לשנות את הרגלי האכילה שלו, לנהל אותם נכון ולשלוט בפיתויים כמו אכילה רגשית, אכילה נשנשנית או אכילה לילית. אלה מכלול הגורמים ההתנהגותיים המובילים להשמנה. יש כאלה שסובלים מכל הבעיות הללו ואז הם חיים בתחושת כאוס. הרעיון הוא לנקות את הבלגאן, לשלוט באכילה ולהגיע לאכילה שפויה, שיש בה הנאה, מבלי לוותר על המאכלים האהובים שלנו. כי בדרך כלל בדיאטה אנחנו נדרשים לעשות ויתורים כדי לרזות. כאן אנחנו לומדים לשלוט בכמויות".

צפו בסרטון שמסביר על EVERYBODY

- ניתוח לקיצור קיבה זה כבר מקרי קיצון.

"הכל תלוי בגישה. יש כאלה שגם עם עשרה קילוגרמים מיותרים מרגישים שהם במצב קיצוני. אולי הם רק בתחילת הדרך להשמנה ועוד לא הספיקו להעלות משקל רב אבל בשבילם עשרה קילו זה כבר סוף העולם. עודף משקל לא נמדד רק במספר הקילוגרמים, אלא בעיקר בתחושה המתלווה אליו. יכולה להיות לי מטופלת שתחושת המצוקה שלה מחמישה קילוגרמים עודפים גדולה מזו של מי שיש לה 50 קילוגרמים עודפים. המטרה היא להוציא את האכילה והמשקל מהמשוואה של חיי היומיום שלנו".

- זה נשמע כמו טיפול פסיכולוגי.

"זה באמת טיפול שהוא גם עוסק בפן הרגשי, מעבר להיותי דיאטנית בריאטרית אני גם קואוצ'רית מאמנת להרזיה, מטפלת בNLP ומטפלת באכילה רגשית". יחד אנחנו עובדים לא רק על הרגלי האכילה אלא גם על הניתוח שלהם - מתי אני אוכל, למה אני אוכל. איך לשנות את ההרגלים האלה, איך לא להיות קרבן ולשלוט בהם. איך להגיע למצב שבו האוכל לא יותר חזק מאיתנו. איך להפסיק אחרי כמה ביסים מהמאכל האהוב עלי, כי יש גם מחר ואז נוכל לאכול ממנו עוד. השינוי הזה אולי נשמע כמו נס או כישוף, אבל זה לא ככה. זה קורה לכל המטופלים שלי, והם מגיעים למצב שהם אוכלים ואומרים - די, הספיק לי".

- ואיך החברות שלך ברשת החברתית של EVERY BODY - רשת חברתית בגזרה בריאה?

"הרשת הזו היא יוזמה שהרבה אנשים חיכו לה. זו פלטפורמה מתקדמת שנותנת בית גם לאנשי מקצוע מתחום הבריאות והלייף-סטייל וגם נותנת פיתרון לאנשים שמתעניינים בכל התחומים של אורח חיים בריא. אלי מגיעים אלה שמחפשים לשנות את הרגלי האכילה שלהם ולהישאר רזים ובריאים, אבל כל אחד יכול למצוא שם את התחום שמעניין אותו ובעל המקצוע שיכול לעזור לו".

http://www.every-body.info/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully