וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך חדשני להסרת משקפיים

מאמר אורח

11.7.2014 / 0:34

שלום למשקפיים, ביוש לעדשות המגע. הליך חדשני, בטכנולוגית לייזר עדכנית, מבטיח שיפור בראיה בטיפול שאורכו דקות בודדות, ללא מגע ישיר בעין וללא כאבים. שמוליק וקס, מנכ"ל "אסותא אופטיק", מסביר

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ניתוחי הלייזר, שהגיעו ארצה לפני כ-30 שנה, תפסו תאוצה אדירה במהלך השנים והיום, עם התקדמות הטכנולוגיה, המיכשור והידע, יותר ויותר אנשים בוחרים להפטר מהמטרד המכונה משקפיים או עדשות מגע.

שמוליק וקס, מנכ"ל "אסותא אופטיק", הפועלת במרכזי אסותא השונים בישראל, מתאר את החידושים בתחום, ומסביר מדוע ניתוח כזה הוא פחות מסוכן מהרכבת עדשות מגע "ההליך מתאים למטופלים מגיל 18 ועד 55", אומר וקס, "מדובר בפעולה פשוטה, המקנה ביטחון עצמי, נוחות, מאפשרת לעסוק בספורט, ומונעת את גירוד העיניים האופייני למשתמשים בעדשות מגע. בשורה התחתונה מדובר בהליך המביא לשיפור באיכות החיים ושמרכיב הסיכון בו הוא זניח".

לפרטים נוספים לחץ כאן

- אתה מספר על תהליך מאוד בטוח, ובכל זאת אנשים רבים חוששים מהליך בעיניים.

"מידת הסיכון שאנחנו לוקחים היא פחותה מהסיכון בהרכבת עדשות מגע. בכל ההליך אין מצב של חדירה לעין. לעיתים רחוקות לא מגיעים לתוצאה הרצויה אך לרוב המצב בר תיקון. , למרות שהיום אנחנו יודעים הרבה יותר מבעבר על התהליך והטכנולוגיה מתקדמת מאוד , אנחנו שמים לעצמנו הגבלות ומחוייבים לסטנדרטים גבוהים. אם קיים סיכון בביצוע ההליך אנחנו ממליצים לוותר עליו. בדיקות ההתאמה נמשכות כשעתיים, הן ללא תשלום, ובמהלכן נפסלים כרבע מהפונים על רקע של אי התאמה כגון קרנית דקה , מבנה לא תקין של הקרנית או מחלות עיניים שונות. אנחנו מטפלים רק באנשים בריאים ורוצים לשמור עליהם כך".

על ההליך הטיפולי עצמו מסבירה פרופסור אירית בכר, המנהלת הרפואית של "אסותא אופטיק": "בעזרת מכשיר הלייזר אנחנו משנים את מידת הקימור של הקרנית וכך מידת החדות של הראיה משתפרת. השינוי מתבצע בעזרת אידוי של תאים מהקרנית. ככל שמספר המשקפיים גבוה יותר, אנחנו מאדים יותר תאים מרקמת הקרנית, עד לגבול שמעליו אנחנו כבר לא ממשיכים, לפי תקנות בינלאומיות. לאחרונה רכשנו את מכשיר ה-"Schwind Amaris 500E", היחיד שמבצע בלייזר את הסרת השכבה העליונה של הקרנית ומתקן את המספר במהלך אחד, בטכנולוגיית "Trans Prk". זהו חידוש משמעותי, לעומת שיטת Prk הישנה, בה מסירים את שכבת התאים העליונה בעזרת מכשיר כירורגי, המגרד מכנית את פני הקרנית. בטכנולוגיית Trans Prk רמת הדיוק והבטיחות של הטיפול גבוהה מאוד, תהליך ההחלמה מתקצר משמעותית והתוצאות הרבה יותר מדויקות. הניתוח עצמו הוא קצר מאוד ואינו דורש אישפוז. ההרדמה היא בעזרת טיפות עיניים ואורך ההליך עצמו הוא כחצי דקה בכל עין. כל ההליך כולו, כולל ההכנה, הוא כרבע שעה".

"שיטת טיפול נוספת נקראת z-lasik, מסבירה פרופסור בכר, "ובמהלכה אנחנו פותחים 'חלון טיפולי' בקרנית, המאפשר טיפול בשכבות הפנימיות יותר של הקרנית. בניגוד לשיטת ה-lasik הסטנדרטית, בה חותכים את הקרנית בסכין, כאן מתבצעת הפרדה של הרקמה בלייזר בלבד. המיקום והכיוון של החיתוך נשלטים בצורה מאוד מדוייקת, הסיכון מינימלי וזמן ההחלמה מתקצר מאוד".

- ויש אחריות על ניתוח כזה?

"ניתוח לתיקון ראיה מקבל אחריות לכל החיים. יחד עם זאת, קיימת אפשרות לנסיגה, במיוחד אם הניתוח הוא למטופלים צעירים, מכיוון שתהליך ההתארכות של גלגל העין אינו ניתן לעצירה, בלי קשר לניתוח. זה תהליך טבעי. החדשות הטובות הן שבדרך כלל, במידת הצורך, ניתן לבצע תיקון".

לפרטים נוספים לחץ

  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully