וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח סיעודי נכון יחסוך לנו מאות אלפי שקלים

מאמר אורח

14.7.2014 / 19:03

שליש מהקשישים הופכים בעשור האחרון של חייהם לסיעודיים. גם אם יש לכם ביטוח סיעודי, כדאי לבדוק אותו, בגלל השינוי שעומד לחול בפוליסת הקולקטיב. אלישע שקד, מסוכנות הביטוח "סלע", עם מדריך לבחירת הפוליסה הנכונה, שיכולה לחסוך למעלה ממיליון שקלים

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אל תתעלמו מהכתבה הזו. אנו יודעים, מצב סיעודי זה לא משהו שנעים לקרוא עליו. מצד שני, אלפי ישראלים נפרדים מדי שנה מסכום מטורף של מיליון עד מיליון וחצי שקל. הם צריכים לפרק את החסכונות שצברו מעשרים שנות עבודה על מנת לממן להוריהם טיפול סיעודי במוסד סביר. טיפול שכזה עולה כ-15 אלף שקל בחודש. בעידן הנוכחי, כשתוחלת החיים עולה בהדרגה, חולה סיעודי יכול להחזיק מעמד גם 10-15 שנה. חישוב קל יראה לכם ש-15 שנים כאלה עולים מעל 1.5 מיליון שקל.

לפרטים לחץ כאן

באחרונה, המפקח על הביטוח בישראל שיגר הודעה דרמטית ולפיה תבוטל האפשרות לחדש את פוליסות הקולקטיב בעתיד! עתיד פוליסות אלה, לוט בערפל. כל אדם שמבוטח בפוליסה סיעודית קולקטיבית צריך לדעת שהוא חשוף לביטול הפוליסה שלו חד-צדדית. זה ישאיר את חלקנו ללא כיסוי בזמן שנזדקק לה. המבוגרים, המבוטחים באחת מפוליסות הסיעוד הקולקטיביות, עתידים להישאר ללא כיסוי ולא יזכו לתמורה עבור כספם. כדאי למהר ולקנות שקט נפשי ועתיד בטוח. איך נדע להתאים פוליסות סיעוד מותאמות לנו, במחיר שפוי?
אלישע שקד, מנהל אגף ביטוחי סיעוד ב"סלע- סוכנות לביטוח בע"מ", המתמחה בשיווק פוליסות סיעוד, מסביר, מרחיב ומספק לנו מידע הכרחי.

"הסיכון של הורינו ושלנו להפוך לסיעודיים עולה בהדרגה. תוחלת החיים עולה, מערכת הבריאות משתפרת ושומרת עלינו בחיים תקופות ארוכות. לכן חשוב שנרכוש פיצוי חודשי בתכנון מדויק ונוודא שתקופת הביטוח מתאימה לצרכינו. אי אפשר לדעת מתי חלילה ניפצע בתאונת דרכים או תאונת עבודה ונהפוך לחולים הצריכים סיוע. כיסוי ביטוחי טוב ישחרר אותנו מתשלום חודשי עבור הכיסוי, בעת שנקבל פיצוי חודשי וחשוב מכל – יספק לנו פיצוי חודשי חלקי גם אם נפסיק לשלם את העלות החודשית מכל סיבה שהיא".

אלו דברים חדשים בתחום?

"תחום הביטוח מתעדכן ומשתכלל כמעט מדי שנה. למשל, בחלק מחברות הביטוח יש פיצוי לבני המשפחה המוטבים בפוליסה אם חולה סיעודי נפטר בשנה הראשונה להפיכתו לסיעודי . מי שיצטרף לכיסוי בגילאים 20-55 יוכל בגיל 65 להגדיל את סכום הפיצוי החודשי ב-5,000 ¤ נוספים ללא שיצטרך לעבור מחדש חיתום רפואי".

מה בדבר הוצאות תהליך השיקום?

"יש חברות שמציעות כתב שירות המעניק החזר של עד 80 אחוזים מהוצאות השיקום לתקופה של עד שישה חודשים ועד 5,000 ש"ח בחודש. גם לאחר אירוע לב קיים החזר של עד 85 אחוזים מסך ההוצאות בגין מנוי למשדר קרדיולוגי הכרחי".

מתי מומלץ להצטרף לביטוח הסיעודי?

"מגיל 3! מי שעושה פוליסה לילדיו יוצא הכי חכם, אז מבטיחים בעלות של 108 שקל בחודש הגנה של 10,000 שקל למקרה סיעוד. אותו ילד יכול להפסיק לשלם אחרי 25 שנה ולפי תנאי הפוליסה, בחלק מחברות הביטוח, נכון להיום, ויעמוד לזכותו פיצוי של 5,000 שקל, במקרה סיעוד, לכל חייו. בעיקרון, ניתן להצטרף בכל גיל בין 3-85 אבל ברור שהצטרפות בגיל מבוגר מאוד תחייב בתשלום פרמיה חודשית גבוהה מאוד".

תוכל לתת דוגמה למחירים?

"בוודאי, אם נמשיך את הדוגמה הקודמת, אדם שיצרף את ילדיו לכיסוי סיעודי בגיל 3 – ישלם כ- 32 אלף שקל (12*25*108) בסך הכל במשך 25 שנה, עבור כיסוי לכל חייו כסיעודי. גם אם יעצור את תשלומיו לאחר 25 שנה, הוא יצבור סכום מובטח של 5,000 שקל פיצוי חודשי לכל ימי חייו של הילד, במידה ויהפוך לסיעודי. לשם השוואה – אב לילד בגיל 40 ישלם כ- 107 אלף שקל (357*25*12) במשך 20 שנה, יותר מפי 3 עבור כיסוי של כ- 6,700 שקל לחודש במידה ויעצור את התשלומים ויהפוך לסיעודי לאחר מכן.

אז מה קורה לקולקטיביים?

"כיום אנו נמצאים בעידן בו הפוליסות הקולקטיביות שחלק גדול ממדינת ישראל נהנה מהן כנראה לא יתחדשו יותר לאחר תום השנה. מי שירצה להמשיך וליהנות מביטוח סיעודי יצטרך לעשות זאת בצורה פרטית. הביטוחים הקולקטיבים הציעו כיסויים לתקופות קצרות יחסית (לרוב באזור ה- 5 שנים) וחלקן יוכלו להציע למבוטחים להישאר בתנאים דומים בעלויות חדשות ללא הצהרת בריאות חדשה. למרות זאת אנו רואים אצל חלק גדול מאוד מהלקוחות פער משמעותי בין המצוי לרצוי, לכן מאוד מומלץ לרכוש השלמה למצב הקיים מבחינת גובה הפיצוי ומבחינת משך הפיצוי. למשל השלמה שתיכנס לפעולה מהשנה החמישית ולמשך כל החיים על סכום פיצוי בגובה 10,000 שקל תעלה למבוטחת בגיל 60, כ- 246 שקל בלבד. חשוב מאוד לדעת שכאשר אדם אינו מבוטח בפוליסה סיעודית פרטית, בכל יום שעובר הפרמיה שאותו אדם עתיד לשלם בפוליסה פרטית עולה מכיוון שאחד מהגורמים העיקריים שמשפיעים על המחיר הוא גיל הכניסה (ככל שמבוגר יותר- יקר יותר). ניתן בזמן הכניסה לבחור במסלול פרמיה קבועה וזו תתקבע לכל חיי המבוטח, כך שעדיף להיכנס מוקדם מאשר מאוחר בלי קשר למה שקורה בעולם הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים.

כתבה זו נכתבה במטרה להכיר לקוראים את הצורך בביטוח סיעוד ואין במידע בכתבה זו משום ייעוץ ו/או שיווק ביטוחי או אחר.

מומלץ לפנות לסוכן ביטוח לשם קבלת פרטים.
סלע סוכנות לביטוח- לקבלת פרטים ובדיקה חינם, לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • פוליסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully