וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר משינוי קוסמטי

מאמר אורח

15.7.2014 / 16:09

ניתוחים פלסטיים בפנים הפכו קלים ופשוטים יותר. גם הרופאים בוחרים לשנות את השיטה. ד"ר רם סילפן עם כל החידושים בתחום

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

"יש בשורה חדשה בתחום הניתוחים הקוסמטיים בפנים", מצהיר הפלסטיקאי המנוסה, ד"ר רם סילפן. "אם עד עכשיו דיברו על ירידה בנפח הפנים או נפח הרקמות הרכות והשומן, לאחרונה החלו לדבר דווקא על תחליפים והוספת נפח וחומרי מילוי בהם שומן עצמוני. לאור העובדה שחלק מחומרי המילוי האלה לא צפויים, למשל בגלל אי ספיגה הומוגנית או פיזור לא נכון של החומרים וזליגה למקומות שאנחנו לא רוצים למלא, אני עובר לניתוחי פנים מורכבים", מספר ד"ר סילפן, מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת במרכז תל-אביב לכירורגיה פלסטית. "בניתוחים המורכבים אנחנו מנסים ליצור מצב בו הפרופורציות של הפנים הולכות ומשתפרות על ידי נגיעות באותם אזורים שאנחנו קוראים להם אזורים כבדים יותר".

אפשר דוגמא?

"בוודאי, קח לדוגמא את כל הנושא של מרכז הפנים. אתה בוחן את מרכז הפנים, והרבה פעמים מבליטים איברים שאולי בעבר בלטו פחות. דוגמת האף. אף, שבעבר לא היה בולט במיוחד ולא משמעותי במיוחד, פתאום הופך למשמעותי הרבה יותר. לכן במקום לבוא ולמלא בחומרי מילוי את עצמות הלחי, ולהחזיר את הפנים למצבן הקודם, כתחליף אפשר לבוא ולטפל באף למשל, שלעיתים הוא בולט מעבר למידה. וכך אפשר להחזיר את הפרופורציות הנכונות לפנים ללא שימוש בחומרי מילוי".

מה היתרונות של השיטה הזאת?

"היתרון המרכזי הוא שאתה עושה דברים צפויים. כשאתה משתמש בחומר מילוי כזה או אחר, לא תמיד ניתן לצפות מה יקרה עם אותם חומרי מילוי לאורך זמן. הספיגה לא תמיד צפויה, לדוגמא. ואם קורה מצב שבו הספיגה איננה מוחלטת או חלקית, עלולות להיווצר גבשושיות בכל מיני אזורים שאנחנו לא צופים מראש".

ודיברת גם על אפשרות של זליגה?

"נכון. כשאתה מדבר על חומרי מילוי, לעיתים הם עלולים לדלוף לאזורים אחרים או לנדוד לאזורים שהם שונים מהאזורים שרצינו מלכתחילה למקם אותם בהם. הבעיה שנוצרת כאן היא בעיה אסתטית – לעיתים יש חוסר אסתטיקה או נפיחויות באזורים לא רצויים".

מהלחי ועד הלסת

לדברי ד"ר סילפן, שמרפאתו נמצאת בקומה השלישית של בניין מגדל קניון רמת אביב, הניסיון לאתר אזורים אחרים, שנחשבים לכבדים יותר דוגמת הסנטר, משפר את התוצאות לאורך זמן. "זהו פיתרון ארוך ימים וצפוי, בניגוד לפתרונות אחרים וצפויים פחות", הוא אומר. "אפשר להשתמש בעיקרון הזה בהרבה מאוד אזורי פנים. במרכז, בחלק התחתון של הלחי, בשליש התחתון, באזור הסנטר והלסת התחתונה. אפשר להשתמש בו גם בשליש העליון באזור המצב וכמובן שגם בצוואר".

מדובר בשיטה שהיא גם מורכבת יותר?

"זאת גישה חדשנית לנושא שאנחנו מתמודדים איתו לאורך שנים. היא מורכבת יותר, כי היא דורשת לעיתים ניתוחים מורכבים יותר. אבל התועלת והיתרון של השיטה ברורים. למעשה אנחנו מדברים על שיטה שנותנת פיתרון בניתוח אחד לאזורי פנים שונים, בצורה אחידה וצפויה, והתוצאה נראית לעין בטווח קצר מאוד".

הניתוח מתבצע כמו ניתוח פנים רגיל, ואורכו תלוי בהתאם לניתוחים הנוספים שצריך להוסיף למטופל. לרוב אורכו של ניתוח ממוצא אורך בין שעה לשעה וחצי, והמטופלים נשארים להשגחה במרפאתו של ד"ר סילפן לעוד 24 שעות כמו בכל ניתוח רגיל.

"הן מטופלים והן מטופלות מדווחים על שביעות רצות גבוהה מאוד, ובעיקר צפויה מראש", מספר הדוקטור. "אני משתמש בשיטות האלה כבר למעלה משלוש שנים ויש לי עשרות מנותחים שעברו את הניתוחים המשולבים והם מאושרים ומרוצים מאוד".

ומה שמתאים לי יתאים גם לאשתי?

"לכל אחד מהמטופלים והמטופלות יש ניתוח שמותאם לצרכים שהם מעלים במהלך פגישת ההיכרות. מי שרוצה שינוי מאוד דרמטי ייהנה מהשיטה הזאת. לעומת זאת, מי שרוצה שינוי יחסית קטן וטיפול נקודתי, למשל בבעיית עצמות הלחי או בזווית הלסת, יעבור ניתוח פנים רגיל עם דגשים על אותם אזורים שהוא מצביע עליהם כחלשים יותר או זקוקים לטיפול".

ויש גילאים להם זה מתאים יותר?

"השיטה הזאת טובה הן למטופלים צעירים, הן למטופלים מבוגרים. וכדאי לציין שהיתרון הוא שלא נעשה שימוש בשום גוף זר. ואני מדגיש את זה שוב ושוב כי זה ההבדל העיקרי אנחנו מונעים למעשה כל בעיה של חומרי מילוי, ואפילו את התגובות האלרגיות לחומרי המילוי אליהם חלק מהאוכלוסייה רגישה. טיפול קצר, הרגשה נהדרת ובלי סיבוכים".

ד"ר רם סילפן – מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully