וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת שיניים לכל הלסת ביום אחד

מאמר אורח

29.8.2014 / 1:34

השתלת סדרה של שיניים לכל הלסת בתוך כשלוש שעות, מאפשרת למטופלים לחסוך את כל טיפולי השורש והכתרים המסורתיים, ולצאת מהקליניקה עם חיוך הוליוודי כבר באותו יום. ד"ר מיכאל זרחה ממליץ על המהפכה הדנטאלית בכל פה

אילוסטרציה. Dmitry Kalinovsky, ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock, Dmitry Kalinovsky

תחום רפואת השיניים, שלא מפסיק להתעדכן ולהתחדש, ניצב בשנים האחרונות בפני צומת דרכים חשובה בתחום ההשתלות. מן הצד האחד ניצבים חסידי שיטת האולד-סקול, לפיה יש לשמור בכל מחיר על שיניו המקוריות של המטופל, להאריך את חייהן כל שניתן, החל מסתימות וטיפולי שורש וכלה בכתרים וגשרים, כך שהשן הטבעית תמשיך ותשמש את בעליה זמן רב ככל האפשר. מן הצד השני, הולכת וכובשת את מקומה אסכולת טיפול חדשנית, לפיה עדיף הרבה יותר לאבחן מראש שן שחייה עתידים להסתיים במוקדם או במאוחר, לעקור אותה ולהשתיל במקומה שן תותבת, המחוזקת בבורג טיטניום אל תוך עצם הלסת.

ומכיוון שהיכולת הטכנולוגית והקפיצה ברמת הידע וההתקדמות של רופאי השיניים כבר מאפשרת לעשות זאת בשן אחת, מדוע לא לייצר סוג של גשר כזה לכל רוחב הפה, ולהשתיל בהליך רפואי אחד את כל הלסת - העליונה או התחתונה - במהלך טיפול אחד, שאורכו בין שעתיים לשלוש. מהפכני? כן. אפשרי? בוודאי. משתלם? גם. כואב? לא יותר מהליך של עקירה רגילה. והתוצאה? חיוך הוליוודי עם שיניים חדשות כבר באותו יום. ד"ר מיכאל זרחה, רופא שיניים ותיק ובכיר, מסביר איך כל התהליך הזה זה קורה ביום טיפולים אחד, ולמה זה בעצם הרבה יותר כדאי.

"לפני הכל חשוב לי להגיד ששתי אסכולות הטיפול הללו קיימות בישראל וכל רופא מאמין בשיטות בהן הוא עובד. אלא שהציבור כולו לא תמיד מודע לכך שהוא יכול לבחור בין שתי השיטות . פעמים רבות מגיעים אלי פציינטים עם שיניים שעברו טיפולים רבים, הכתרים ישנים, השיניים מתנדנדות, החניכיים במצב בעייתי ואז אני מציע להם את האופציה להחליף את כל הלסת לשיניים מושתלות ביום אחד והם מופתעים. מעולם לא שמעו על טיפול כזה. רובם באמת מעדיפים אותו. הבעיה היא שלא היתה להם זכות בחירה. רופא קודם שטיפל בהם העדיף לשמור את השיניים המקוריות, האריך את חייהן ככל שאפשר היה אבל בסופו של דבר הגיע הרגע הבלתי נמנע בו גם הכתרים כבר קרסו ואין ברירה אלא לעבור לטכניקת ההשתלה. אז כדאי שאנשים ידעו שזכותם לבחור בין שני סוגי הטיפולים ולהעדיף את המתאים להם".

- ומה היתרונות של שיטת ההשתלה בפעם אחת? נשמע כמו חוויה טראומטית לעקור את כל השיניים מאחת הלסתות באותו יום.

"התהליך כולו אורך לא יותר משלוש שעות, הכל בהרדמה מקומית לא מלאה. כבר באותו יום הפציינט מקבל גשר זמני, עד שהגשר הקבוע יהיה מוכן, והוא יוצא מהמרפאה עם חיוך חדש. למחרת כבר אפשר ללכת לעבודה. כמובן שלפני התהליך כולו יש הכנה, שכוללת צילום סי.טי של כל הפה, עם הדמייה לתלת-מימד, במהלכה מתייעצים על אופי השתלים הרצוי, על צבע, זווית ההשתלה, וכל הפרמטרים האסתטיים והרפואיים הכרוכים בטיפול. כשהכל מוכן קובעים יום שבו עוקרים את כל השיניים מהלסת, מבריגים לתוך עצם הלסת ברגים שעשויים מטיטניום ועליהם מלבישים את הגשר הזמני, שכבר מוכן במרפאה. אחרי שלושה חודשים גם הגשר הקבוע מוכן ועד אז החניכיים והלסת כבר קלטו את השתלים והטיפול מגיע לסיומו עם הרכבת הגשר הקבוע לתוך הלסת, הגשר לא נשלף והוא בעל חיים ארוכים".

- וזה יותר משתלם משמירה על השיניים בשיטת האולד-סקול?

בחישוב הכולל הוא הרבה יותר זול. שן שמשתמשים בה עד סוף חייה עוברת סתימות, טיפולי שורש, עקירות, הכנת מבנה, בניית כתר - כל הליך כזה עולה כסף ובסופו של דבר השן הרי מסיימת את חייה ואז ממילא יגיע היום בו שתל יהיה בלתי נמנע ויעלה אותו סכום. אז בשביל מה לעבור את כל הטיפולים האלה עם כל ההוצאות ובסופו של דבר להגיע לאותו מקום ולשלם גם על שתל? מעבר לכך, אם הידע והטכנולוגיה של היום מאפשרים לבצע את הטיפול בכל הלסת ביום אחד, בשביל מה לבזבז כל כך הרבה ימים במרפאות שיניים, להפסיד ימי עבודה ובשורה התחתונה עוד לשלם יותר?".

ד"ר מיכאל זרחה הוא בעל מרפאה להשתלות בקניון רמת אביב ומוכר על ידי חברת הביטוח "דיקלה" כרופא הסכם, במסגרת ביטוחי הבריאות לטיפולי שיניים, שמעניקות חברות רבות בישראל לציבור העובדים שלהם.

www.vipdent.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully