וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה השפעת התזונה על סיכויי ההצלחה בטיפולי פוריות?

מאמר אורח

1.9.2014 / 22:21

מחקר שנערך בהולנד מחזק את מה שהיה ידוע כבר קודם - כל שיפור בהרגלי התזונה מגביר את סיכויי ההצלחה של טיפולי פוריות. מרב גודוביץ עם ההסבר המדויק

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כמאתיים זוגות, שעברו טיפולי פוריות במחלקת הנשים במרכז הרפואי שברוטרדם, השתתפו במחקר של משרד הבריאות ההולנדי. הזוגות סבלו מבעיות פוריות ועברו תהליך של הפריה חוץ גופית (IVF ו-ICS). ככל שהזוג הקפיד על הנחיות התזונה, כך ניתן לו ציון גבוה יותר . תוצאות המחקר העלו כי נראה שאכן יש קשר בין תזונה נכונה לבין שיפור ברמת הסיכויים להיכנס להריון בטיפולי פוריות. עליה של כל נקודת מדד בתזונה, הביאה לשיפור משמעותי בסיכוי להיכנס להריון.

50 גוונים של שינוי

עבור מרב גודוביץ, נטורופתית המתמחה בפריון, המחקר הזה מהווה חיזוק נוסף לדרך בה היא מאמינה ופועלת, כשהיא מסייעת לנשים להיכנס להריון, והעידוד שהיא שואבת ממנו הוא לאו דווקא מהגילוי שתזונה נכונה מגבירה את הסיכוי להיכנס להריון, אלא ממסקנה אחרת של המחקר, שנראית כמסקנת משנה, אבל למעשה אינה כזו - ככל שהתזונה משתפרת, וגם אם היא אינה מגיעה לדרגה הגבוהה ביותר של שמירה על התפריט, יש בכך כדי לשפר את הסיכויים להיכנס להריון. במילים אחרות - לא מדובר במדיניות של שחור-לבן בתהליך וגם גווני האפור של של השינוי בתהליך, כל עוד ישנה מגמת שינוי ושיפור, תורמים להגדלה משמעותית של הסיכוי להיכנס להריון. כאמור, שיפור של עשרות אחוזים בכל עליית מדרגה בניקוד מדד התזונה

מילת המפתח: איזון הורמונלי

"אחד המכשולים העיקריים בדרך לכניסה להריון הוא חוסר איזון הורמונלי בגוף", מסבירה גודוביץ, "למשל, נשים עם משקל יתר המנסות להיכנס להריון , טועות לפעמים לחשוב שכל עוד הן לא תגענה למשקל האופטימלי, ההיריון לא יתרחש. הן נכנסות לדיאטות קיצוניות, במטרה להגיע למשקל היעד ואז יכולים לקרות שני דברים - הראשון, הורדת המשקל הדרמטי משבשת את האיזון ההורמונלי בגוף ומפחיתה את הסיכוי להצליח בתהליך פוריות, והשני - קל מאוד להישבר לפני שמגיעים למשקל היעד ואז להיתפס ליאוש ולהעלות מחדש את הקילוגרמים שירדו. בשני המקרים זה מרחיק אותנו מהריון.

"מילת המפתח בעיני היא איזון. תוצאות המחקר בהולנד מבהירות שאת השינוי ניתן לבצע גם בשלבים. וככל שתהיה התקדמות, גם אם בשלב הראשון היא מינורית, כבר משפרים הסיכויים להצליח בתהליך הפוריות. כשאני מלווה מישהי בתהליך שנועד להכין אותה לטיפולי פוריות, אנחנו כל הזמן זוכרות שמדובר בתהליך שנועד להגביר את הסיכויים להצלחה. אפשר תוך כדי התהליך להשאיר כעשרה אחוז ממאכלים שבהתחלה קשה לוותר עליהם. מה שחשוב באמת הוא שנראה התקדמות, מעבר הדרגתי אבל קבוע לכיוון הנכון"

הנוף מהאייפל משתפר ככל שעולים

"אני תמיד מדמה את ההתקדמות שאנחנו עושים לתצפית על הנוף של של פריז ממגדל אייפל. גם אם עלינו רק עד לגובה שליש הראשון של המגדל, הנוף שאנחנו רואים משם הוא יפה. אם נעלה למחצית המגדל נראה יותר. זה עדיין לא כמו בראש המגדל, אבל הרבה יותר טוב מנקודת התצפית הנמוכה יותר. במילים אחרות - הנוף משתפר ככל שעולים, והוא אינו שמור רק למי שהגיע לראש המגדל. מנסיוני, כשהגוף חווה שינוי לטובה רואים ומרגישים את השינוי כבר מהצעדים הראשונים וכל צעד כזה גדול כקטן משנה דרמטית את הסיכוי להצליח בטיפולי הפוריות וגם כבר הרבה יותר קל להתעודד מהתהליך ולהמשיך בו".

מרב גודוביץ, מומחית לפריון בראייה נטורופתית ומוסמכת N.D

http://www.meravgudovich.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • פוריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully