וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תחפשו מה הייעוד שלכם - תמציאו אותו"

מאמר אורח

27.10.2014 / 17:44

לא רק שאפשר לשנות את דפוסי ההתנהגות שלנו בכל גיל, שינוי כזה יכול גם להיות מהיר ואפקטיבי. ד"ר יוסי קדמי, מרצה ומעביר סדנאות בשיטת NLP, מדריך כיצד לתקשר עם תת המודע, ולהפוך אותו לכלי עזר להגשמת שאיפות וחלומות

אילוסטרציה גבר חושב. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

האם יש גיל בו אנחנו כבר מפסיקים להשתנות ואין לנו יכולת להיפטר מדפוסי התנהגות ישנים ולאמץ חדשים? ואם כן, ואנחנו באמת יכולים להשתנות, כמה זמן יכול לקחת תהליך השינוי, האם הוא יכול להיות גם מהיר וגם אפקטיבי? לדברי ד"ר יוסי קדמי, מומחה ליצירת שינויים גדולים ופורצי דרך בחייהם של אנשים, השינוי לא רק אפשרי בכל גיל, הוא גם יכול להיות מהיר הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

"חביבה עלי במיוחד הדוגמא של הנסיעה במכונית", מסביר קדמי את תפיסת העולם שלו, "נניח שאתה נוסע מתל אביב לכיוון חיפה במכונית שפועלת מצוין, ולפתע אתה רואה שלט "20 ק"מ לבאר שבע" האם היית לוקח את המכונית למוסך? סביר להניח שמה שהיית עושה זה, עוצר, מסובב את המכונית צפונה וממשיך בנסיעה. בדיוק באותה מידה ישנם מצבים בחיים בהם אנחנו מגיעים למקומות שאיננו רוצים להיות בהם, זה יכול להיות התנהגויות והרגלים בעיתיים, או מחשבות מטרידות וכדומה. במצבים אלו אנו פשוט נעים בכיוון לא נכון, אנחנו איננו מקולקלים ואיננו זקוקים לתיקון, אנחנו זקוקים להנחייה כדי לנע בכיוון הרצוי. ואם נמשיך עם הדוגמא, כאשר אתה מזהה שאתה 20 ק"מ מבאר שבע, עוצר ומתחיל לנוע צפונה - אתה מבצע שינוי דרמטי, יחד עם זאת אתה עדיין 20 ק"מ מבאר שבע, הנוף עדיין יהיה מדברי, מזג האוויר עדיין יהיה חם וחיפה לא תהיה אפילו באופק. אבל עכשיו אנחנו בדרך הנכונה. יקח שעה או שעתיים עד שנראה גם את הנוף משתנה, כפי שבחים יקח זמן עד שנראה את תוצאות השינוי במציאות שלנו , למרות ששינינו את דפוס ההתנהגות. המסקנה היא:השינוי עצמו קורה מהר - החלפת כיוון הנסיעה. האופן בו השינוי בא לידי ביטוי בחיים שלנו הוא יותר איטי. ולזה צריך סבלנות וגם את ההבנה שדברים לוקחים זמן".

- והעבודה על השינוי, לדבריך, היא דרך התת מודע. איך זה קורה?

"כדי להבין איך זה קורה צריך להכיר את התת מודע ואת אופן הפעולה שלו. תת המודע שלנו הוא מנגנון ליצירת התוצאות המיטביות ביותר עבורנו. הוא המשרת הנאמן שלנו ויעשה כל מה שנגיד לו לעשות. אלא שכדי להפעיל אותו לטובתנו עלינו להבין את השפה בה הוא פועל. הבנה של שפת התת מודע תוביל אותנו לתוצאות. לדוגמא הטמעת סוגסטיות שהן למעשה הנחות מעצימות שתת המודע מאמץ, בכדי להצליח לעשות זאת צריך להכיר כמה חוקים בסיסיים של תת המודע.לדוגמא - אדם ששוכב במיטת בית החולים וכולו כאבים וחולי, הוא אינו יכול להעביר לתת המודע סוגסטיה שמצבו טוב, תת המודע פשוט ידחה את זה. באותה מידה אדם שמצבו הכלכלי בכי רע והוא מבקש לשפר אותו לא יכול להתחיל להגיד לעצמו מצבי הכלכלי מצויין ולצפות שזה יקרה. אבל החולה בהחלט יכול להטמיע את הסוגסטיה - מצבי הבריאותי הולך ומשתפר מיום ליום. ממש כמו שחברו יכול להכריז - מצבי הכלכלי משתפר מרגע לרגע. אמירות כאלה מתקבלות על ידי תת המודע שלנו בהסכמה גדולה יותר והן מספקות לתת המודע כלים מצויינים כדי לשפר את מצבנו. ככל שנבין שמדובר בתהליך ולא בפעולת קסם מהרגע להרגע, כך יהיה קל יותר להשיג את המטרה".

ואיך שיטת ה-NLP מקדמת אותנו בתחום הזה?

"במקור התעסקה השיטה בחקר מצויינות וביקשה לעקוב אחר דפוסי פעולה של אנשים מצטיינים, ללא קשר לתחום בו הם מצטיינים. התברר שאחד מדפוסי הפעולה של מצטיינים הוא התחושה של ההצלחה שהם נושאים איתם, עוד לפני שבכלל הם יצאו לדרך. הם חשים שהפגישה שלהם תצליח, שראיון העבודה יהיה חיובי, שהעסק שהם פותחים ישגשג. יש להם את היכולת לנוע קדימה בזמן בדמיון, לראות את ההצלחה העתידית, לחוש אותה כאילו היא כבר קרתה, ומבלי שהם מודעים לכך, מבחינת תת המודע שלהם, הם כבר משדרים לו שהם מצליחים. תת המודע לא מבין חכמות - מה שאומרים לו הוא עושה וכך דפוס ההתנהגות שלהם בכל הנוגע להצלחתם הכלכלית תוכתב על ידי תת מודע, שכבר עובד על תדר של הצלחה. לעומתם, אלה שמדמיינים כישלון, ויש גם כאלה, אכן יחוו כישלון. גם כאן תת המודע שלהם עושה עבודה מצויינת - ומשקף להם דרך דפוס ההתנהגות והמציאות את האמונה שלהם. בשני המקרים תת המודע מעורב. רק שבראשון הוא מקבל הדרכה בשפה מובנת לו ומשיג תוצאות חיוביות לבעליו ובמקרה השני הוא ניזון מעשבים שוטים בדמות מחשבות שליליות המסתובבות בראשנו, ולכן מוביל אותנו לכישלון".

- מה שבעצם אתה אומר, ששימוש במילים מדוייקות מפעיל את תת המודע שלנו בהתאם לרצוננו.

"לגמרי ככה. NLP זה ראשי תיבות של Neuro Linguistic Programming. השפה בה אנחנו משתמשים. מילים שאנחנו אומרים אינן נבחרות באקראי. הן משקפות הלך מחשבה, אמונה ומבטאות תפיסה עמוקה שלנו לגבי המציאות. בקורסים שאני מנחה אני בין היתר מלמד כלים כיצד לעבוד בהרמוניה עם התת מודע, ולהיות במתאם למטרות שאותן רוצים להשיג.
בתהליכים הללו אין בהכרח את הצורך לשתף בפרטים והמחשבות, שהן לעיתים אישיות ואפילו אינטימיות. די בכך שנלמד את טכניקת העבודה עם התת מודע".

ציון מאה. ShutterStock
אפשר להצטיין/ShutterStock

- האם כל הפעילות שלך היא גם סוג של חשיבה חיובית?

"בוודאי, כל העניין של אימון לדפוסי חשיבה חיובית כבר מהווה שינוי בדפוסי התנהגות. כי בסופו של דבר, המחשבות שלנו על מה יקרה מחר או בעוד חודש או בעוד שנה, הן בסך הכל מחשבות. לא זה מה שבאמת יקרה. ואם אלה באמת המחשבות שלי, אז למה שאני לא אבחר מה לחשוב, ואלמד את עצמי לחשוב חיובי, כי מה כבר יכול לקרות? ואם אחרי שאלמד לאמץ לעצמי מחשבות חיוביות, ולנוע לעבר העתיד ולדמיין את עצמי במקומות אליהם אני רוצה להגיע, אם אחרי כל אלה אני באמת אראה שאני מגיע למקומות טובים, אז למה לא לאמץ את הגישה הזו ולצייד את תת המודע שלי בכלים שיעזרו לי להצליח".

"סוד החשיבה החיובית הוא שאין אמת מוחלטת. זו הבחירה שלי לראות את המציאות כפי שאני רוצה. הקורס בן ה-9 ימים שאני מנחה נותן לאנשים כלים לשלוט במחשבות, בתחושות ובאמונות שלהם. וכאשר יש לך את כל היכולות הללו, עד כמה נכון לומר "אל תחפשו מה היעוד שלכם, תמציאו אותו בעצמכם".

ד"ר יוסי קדמי הוא מייסד ומוביל את המרכז ללימודי NLP והיפנוזה עצמית, מתמחה בתחום האימון באמצעות היפנוזה העצמית וחבר ה-NGH, האיגוד האמריקאי לעוסקים בהיפנוזה.

http://www.yossykedmy.co.il/

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוסי קדמי/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תת מודע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully