וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוחי אף לגברים - נשבר מחסום הבושה

מאמר אורח

27.10.2014 / 18:21

המודעות ההולכת וגדלה של גברים למראה החיצוני מביאה היום רבים מהם לבקש לעצמם ניתוח פלסטי לתיקון האף, הורדת עצם גיבנת או הקטנת נחיריים. ד"ר שלמה ברודובסקי, מנתח פלסטי, מנפץ את המיתוס

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ניתוחים פלסטיים קוסמטיים, שנועדו בעיקר כדי לשפר את אסתטיקת הפנים, מקושרים כמעט תמיד לנשים ונחשבים כתחום הנצרך כמעט בלעדית על ידיהן. זה נכון כשמדובר על מתיחות פנים, הגבהת והדגשת עצמות לחיים ועד לאחרונה גם בתחום ניתוחי האף. אלא שבתחום זה, ניתן לראות בשנים האחרונות יותר ויותר גברים שמבקשים ניתוח לשינוי צורת האף.

חלקם הגדול של ניתוחים אלה גם אסתטי, ושובר את המחסום העבר אצל הגברים לגשת לניתוח כזה. אחוז גדול של הניתוחים הינם רפואיים ונועדו להקל על בעיות נשימה ולעיתים, במקרה של ספורטאים, בעיקר מתחום אומנויות הלחימה כמו אגרוף , נועדו לתקן נזקים של אף שבור, פגיעות במחיצת האף והוצאת הסחוס שבקדמת החוטם. ד"ר שלמה ברודובסקי, מומחה לכירורגיה פלסטית, מספר על ניתוחי האף לגברים ושובר את המיתוס של בלעדיות נשית בכל הנוגע לניתוחי אף.

"בניגוד לשנים עברו, גברים לא מהססים היום לגשת לניתוח פלסטי לשינוי צורת האף", אומר ד"ר ברודובסקי, "וכבר צעירים בגילאים 17 או 18 ניגשים היום ללא מחסום בושה ומבקשים ניתוח כזה. לפני הגיל הזה, שבו מסתיימת הבגרות והצמיחה הפיזית, לא מומלץ לבצע ניתוח מסוג זה. המודעות לאסתטיקה חצתה כבר את הגבול בין המינים וגברים שמודעים למראה שלהם ומעוניינים לשפר אותו ניגשים ומבקשים ניתוח אף מבלי להרגיש לא נוח".

- הם מבקשים אף קטן חמוד וסולד? כמו שבנות מבקשות?

"אף קטן וחמוד לא מתאים לכל אחד. גם לא לכל הנשים שמבקשות. תמיד כדאי שיהיה אף שמתאים לפנים ושייראה טבעי ולא מנותח. במרבית המקרים גברים מגיעים בגלל אף גדול, גיבן, נחיריים גדולים, משהו שהוא מאוד לא פרופורציונלי לשאר תווי הפנים ולכן אפשר לעשות שינוי ולהתאים את האף לפנים באופן טבעי. רוב הפונים הם בעלי אף עם גיבנת, שהוא קצת גדול מדי לטעמם, ולפעמים הוא גם עקום או צנוח".
" המטרה היא לעצב אף אסתטי, שיהיה נעים לבעליו, שלא תהיה לו רתיעה להצטלם בפרופיל ושייראה מתאים לשאר תווי הפנים".

- כמה זמן אורך הליך של ניתוח כזה ומה תקופת ההחלמה?

"הניתוח עצמו יכול לקחת כשעה עד שעתיים, תלוי במורכבות הניתוח ותקופת ההחלמה מתחלקת לשני שלבים. הראשון הוא כשהאף עדיין חבוש ונתמך בגבס או קיבוע פלסטי, כמו בטיפול בכל שבר אחר בגוף, כי בסופו של דבר במהלך הניתוח "שוברים" את עצם האף. רוב הנפיחות יורדת בחודש הראשון והאף מקבל פחות או יותר את צורתו. שהנפיחות יורדת הנשימה חוזרת להיות תקינה , וכעבור כחצי שנה עד שנה הנפיחות יורדת לגמרי, האף מתעצב ומקבל את צורתו הסופית והחדשה ".

- נהוג לעשות לפני ניתוח כזה הדמיה של המראה החדש?

"יש כאלה שעושים אך זה לא תמיד יוצא מדויק. אני מעדיף הסבר והדגמה לשם המחשה, כי בעיני להדמיה יש אמינות מוגבלת והיא יוצרת ציפיות שלא תמיד אפשר לעמוד בהן, ואינני מבטיח תוצאות שאיני יכול לעמוד בהן".

- יש סיכונים בניתוח כזה?

"בכל ניתוח יש סיכונים אבל בניתוחים קוסמטיים אחוז הסיבוכים דיי נמוך . תוך כדי תקופת ההחלמה יכולות להיות בעיות קלות בנשימה או בעיות עם חוש הריח. אך ברוב הגדול של המקרים הם מסתדרים במשך הזמן. אנחנו בכל זאת מתעסקים עם ריריות האף וזה מאוד עדין".

- יש אחריות? אם זה לא מצליח אפשר לעשות תיקונים?

"אין ואי אפשר לתת אחריות לניתוח מסוג כל שהוא וגם לא על ניתוח אף. בכל מקרה עדיף לא להגזים בהורדת העצם או הסחוסים. אם צריך אפשר לעשות תיקונים אבל תמיד עדיף להוריד עוד קצת מאשר להוסיף. להסביר למטופל את מגבלות הניתוח ולהימנע מתיקונים עד כמה שאפשר. התעסקות גדולה מדי באף אינה טובה. הבעיות מתחילות בעיקר אצל מי שמבקשים שינויים קיצוניים מאוד ואז כשהם לא מרוצים הם מבקשים להוסיף עוד ניתוח ועד.כמו במקרה של מייקל ג'קסון, שזו בדיוק הדוגמא מה לא כדאי לעשות וכמה לא כדאי להתעסק יותר מדי עם האף".

למידע נוסף בנושא ניתוח אף היכנסו לאתר של ד"ר שלמה ברודובסקי

  • עוד באותו נושא:
  • ניתוח אף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully