וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא ברפואת השיניים

מאמר אורח

30.10.2014 / 18:26

הדור הבא של התותבות אינו נשלף. הוא מותקן על הלסת ביום אחד, חוסך חודשים של החלמה וכאבים ומתאים כמעט לכולם. ד"ר רונן בורדובסקי מסביר למה אפשר להתחיל לחייך

אילוסטרציה. Gorilla, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Gorilla

התפתחות הידע והטכנולוגיה ברפואת השיניים מציבה אותנו היום במקום חדש לגמרי, מהפכני אפשר לומר, בכל הקשור להחלפת השיניים, במיוחד בגילאים מבוגרים. זה התחיל בתותבות המפורסמות, אלה שסבא נהג לשלוף בכל לילה ולהניח בכוס ליד המיטה. משם זה המשיך לכתרים, גשרים ועד לשתלים דנטאליים. היום כבר עומדת לרשותנו טכניקה חדשה לגמרי - התקנת מערכת שיניים חדשה המתמזגת עם הפה והופכת לחלק בלתי נפרד ממנו, וכל זה ביום אחד.

השיטה נקראת ALL ON 4 והיא פותחה על ידי ד"ר פאולו מאלו מפורטוגל. היא מבטלת את הצורך ההכרחי והבעייתי לעיתים בהרמת הסינוס או השתלת עצם, ולכן היא מתאימה כמעט לכל אחד. ההליך הוא קצר מאוד, יום אחד, ממוקד, מונע כאבים וסיבוכים מיותרים ונחשב לבעל סיכויי הצלחה גדולים מאוד. בשיטה זו מוחדרים ללסת ארבעה שתלים יחודיים בזווית של עד 45 מעלות, ועל גביהם מונחת ביום ההשתלה מערכת שיניים שלמה, המוברגת על גבי השתלים ולא ניתנת לשליפה. הטיפול כולו מתבצע בהרדמה מקומית ובסיומו יוצא המטופל עם מערכת שיניים חדשה, המאפשרת לו לשוב וללעוס ללא פחד או חשש. מחקרים שנעשו על אלפי טיפולים כאלה מראים כי ביצוע השיטה על פי הפרוטוקול המדויק של ד"ר מאלו, ובשימוש בשתלים ובחלקי שיקום מקוריים, מבטיח הצלחה של 97 אחוז.

לפרטים נוספים לחץ כאן

הטיפול בתחום התחיל במערכות שיניים תותבות, סוג של התקן משלים עם מערכת שיניים שהתאימה ללסת שלמה או חצי לסת. זה היה פתרון מסוים אך היו בו כמה חסרונות - הוא לא היה מקובע ללסת ולכן יכול היה לזוז בזמן לעיסה או דיבור, ובכל מקרה מדובר היה בגוף זר ומגושם, שלעיתים פגע גם בחוש הטעם. זה המשיך בגשר חרסינה, המורכב מכמה שיני חרסינה המחוברות זו לזו ונשענות על השיניים הקיצוניות, כדי להשלים מצב של חוסר בשיניים. כאן החיסרון העיקרי היה שהתעורר צורך לבצע טיפולי שורש ולהשחיז שיניים בריאות לגמרי, כדי לייצר נקודות אחיזה לכתר. הצעד הבא, המתקדם מאוד, היה שתל דנטאלי. מדובר בפתרון המודרני ביותר להשלמת שן חסרה. בורג טיטניום מוחדר לעצם הלסת ועליו מולבש כתר חרסינה. אין צורך לפגוע בשיניים בריאות והכתר אינו נשלף. המגבלות כאן הן עובי העצם, שלעיתים חייב השתלת עצם, היה צורך בתהליך ארוך עד לקליטת השתל בלסת, ובחלק מהמקרים היתה גם מגבלת גיל.

הדור הבא של והמהפכני הוא שיטת ALL ON 4, עליה מספר נציג חברת מאלו בתל אביב, הרופא – רונן בורדובסקי מדיזינגוף סנטר: "לפי השיטה, אני מרכיב על ארבעה שתלים מערכת שיניים שלמה לכל הלסת, היא קבועה ואינה ניתנת לשליפה והכל ביום אחד. יתרונות השיטה הם רבים - החשוב שבהם היא העובדה שהטיפול מתאים כמעט לכולם. אין צורך יותר בהרמת הסינוס או השתלת עצם לעיבוי מאסת הלסת, התהליך מהיר ואחוזי ההצלחה שלו עומדים על 97 אחוז.

השיטה הפכה למאוד פופולארית בעולם ועכשיו הגיעה גם לישראל, בה אחוז ההשתלות הוא מהגבוהים בעולם - כ-400 שתלים על כל עשרת-אלפים מטופלים. למעשה, הפכנו להיות מעצמת השתלות. הטיפול החדש כל כך משוכלל שאין בעיה עם התוצאות, המרפאה מוצפת מתעניינים ולמרות שהמחיר יקר ב-20 אחוזים, הרי שהתוצאות מצדיקות את ההשקעה".

  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully