וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה את לא נכנסת להיריון? ואיך פותרים את זה?

מאמר אורח

26.11.2014 / 23:55

יש סיבות מגוונות לקושי של נשים להרות. מרב גודוביץ', מומחית בפיריון, מסייעת למאות נשים בשנה להפוך לאימהות ועונה לשאלות הרבות שהגיעו אלינו בתחום רגיש זה

אישה בהריון יושבת וחושבת. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מרב גודוביץ' – מומחית לפיריון, עסוקה מאוד. לצערה, אלפי נשים בישראל מתקשות מאוד להרות ולהפוך לאימהות. על שולחנה אנו מוצאים עשרות פניות מדי שבוע בבקשה לפתרון בעיות שונות. מרב מספרת פרטים ממחקריה: "8 אחוזים מהנשים סובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות למשל, מה שמקשה על כניסה להריון. רובן של הסובלות אינן מכירות את הבעיה. לעיתים צילום אולטרא סאונד מגלה על כך. טיפול נכון וממוקד, יכול לפתור את הבעיה ותוך ארבעה חודשים להביא להיריון מוצלח".

בקליניקה אנו מוצאים את שיר שידעה שיש לה בעיה להיכנס להריון. על הבעיה עצמה היא שמעה לגמרי במקרה, מהאחות שעשתה לה בדיקת אולטרה סאונד והזכירה את המושג "שחלות פוליציסטיות". עד אז העבירה שיר את זמנה בביקורים אצל רופאים, ששלחו אותה לסדרה של בדיקות, כתבו הפניות ודיאגנוזות, אבל לא שיתפו אותה במונחים הרפואיים, כמו שקורה פעמים רבות במפגשים עם רופאים מקצועיים. היא כתבה לעצמה את המושג ששמעה במקרה מהאחות - "שחלות פוליציסטיות" - ובעזרת מקורבים קיבלה המלצות להגיע למרב גודוביץ'.

לפרטים אודות הטיפול לחץ כאן

שיר מספרת: "כבר בפגישה הראשונה הסבירו לי מה זה שחלות פוליציסטיות ואיך ניתן להתגבר על הבעיה בעזרת תפריט תזונתי נכון וללא תרופות. לא היה לי מושג מה זה שחלות פוליציסטיות. הייתי שמונה חודשים אחרי החתונה, וכל הניסיונות שלנו להיכנס להריון לא הצליחו. כשהבנתי שיש בעיה התחלתי לראות רופאים שהחלו לבדוק אותי אבל לא נקבו בשם הבעיה. אני מבינה שלרופאים אין הרבה זמן להקדיש לכל אחת, ולשתף אותה בכל מיני מונחים רפואיים. הם מאמינים בתרופות שהם נותנים וככה זה עובד. אבל כאן לא היה לי מה להפסיד, נתתי בה אמון מוחלט, הלכתי עם העצות שלה, התחלתי לאכול על פי התפריט שבנינו יחד ותוך שלושה ארבעה חודשים זה קרה. אני זוכרת שהלכתי להיבדק ושהאחות בישרה לי שאני בהריון. בעלי חיכה מחוץ למרפאה, יצאתי אליו בחיוך גדל ויחד התקשרנו למרב לספר לה שהצלחנו".

מרב מסבירה על הבעיה – שחלות פוליציסטיות: "עשירית מהנשים המתקשות להרות סובלות מהתסמונת. מדובר בבעיה הנגרמת עקב הפרעה הורמונאלית-אנדוקרינית, וחוסר האיזון בהורמונים גורר ביוץ לא תקין והעדר מחזור חודשי, מה שמקשה מאוד על כניסה להריון. לתופעה הזו יש גם סימנים חיצוניים, כמו שיעור יתר, פצעי אקנה ונטייה להשמנה. על מנת להתגבר על הבעיה יש להחזיר את הגוף מחדש למצב של איזון הורמונלי. רוב הנשים כבר ביקרו אצל רופא ושבעות מכל הדיאטות. הפתרון פשוט: תפריט מופחת פחמימות ונטול סוכרים הוא הבסיס. העניין הוא שחוסר האיזון ההורמונאלי-אנדוקריני מוביל אותן לכמיהה חזקה למתוקים, וזו פוגעת עוד יותר באיזון. תפריט נכון יעזור לרובן להתאזן, אך לפני כן יש לעצור את כדור השלג של תזונה לא נכונה. החזרה לאיזון היא מדורגת, וברגע שעצרנו את כדור השלג יש לאישה שליטה על גופה ובעיקר על התזונה שלה וחילוף החומרים הטבעי".

מרב גודוביץ, מומחית לפריון בראייה נטורופתית ומוסמכת N.D

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully