וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הורים שנמנעים מלתת לילדיהם ריטלין

מאמר אורח

7.12.2014 / 2:00

אלפי הורים לילדים שאובחנו כסובלים מהפרעת קשב וריכוז, מבקשים להימנע ממתן תרופות לילדיהם, ומצטרפים לטרנד הבריא יותר. כך למשל השתפר מצבו של הילד איתי נבון, שאובחן כסובל מהפרעת קשב קשה. זהו סיפורו

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כבר בגן הילדים התלוננה הגננת על חוסר יכולתו של הילד, איתי נבון, לקחת חלק בפעילויות הדורשות ריכוז ועל מריבות עם חבריו לגן. בכיתה ב', לאחר תלונות חוזרות ונשנות מצד המורה, פנו ההורים לאבחון נוירולוגי ובהמלצת הרופא החלו לטפל בריטלין. לאחר מספר שנים של התנסות בריטלין לסוגיו, החליטו ההורים להפסיק את השימוש בתרופות. בעזרת טיפול חדשני, ללא תרופות, איתי הוא היום תלמיד מצטיין ומקובל בחברה.

איתי ניצח את הפרעת הקשב. מילד כועס ומבודד, הפך לילד חייכן ותלמיד כתה ו' מצטיין. המפגש הראשון של איתי עם בית הספר, הפך להתפרצות זעם אלימה. בני משפחתו וחבריו ללימודים ספגו הכל. בכל פעם שנדרש לבצע משימה, הוא היה נכנס לחץ, מתעצבן והופך לאלים ואגרסיבי. התנהגותו הקיצונית הרחיקה חברים. סיפורו של איתי התפרסם בקרב אלפי הורים לילדים המוגדרים כסובלים מבעיות קשב וריכוז. סיפור זה גרם למגמה מתעצמת בישראל. הורים נמנעים מלהשתמש בתרופות ומחפשים עבור ילדיהם טיפול בריא שיטפל בבסיס הבעיה וייתר את השימוש בפתרונות כימיים.

בהיותו בן 8, ובהמלצת הנוירולוג, החל איתי טיפול בריטלין. הטיפול התרופתי גרר אחריו תופעות לוואי של מצב רוח ירוד, חרדות והסתגרות בתוך עצמו. לאחר שניסו חלופות תרופתיות שונות, החליטו ההורים לשים סוף לשימוש בתרופות. מצבו של איתי הידרדר בבית הספר והוריו סיפרו כי הוא מבודד חברתית.

לפני כשנתיים , בשיטוט באינטרנט, נתקל האב במחקרים שפורסמו בכתבי עת מדעיים על יעילות שיטת הנוירופידבק לטיפול בהפרעת הקשב. לאחר התייעצות משפחתית הגיע איתי למרפאת BrainGames, על מנת להתנסות בטכנולוגיה החדשנית, אותה ייבאה ארצה ריבי סלע. לאחר בדיקת EEG מלאה שנעשתה במרפאה נקבע פרוטוקול טיפולי לאיתי.

לפרטים נוספים לחצו

בתום 20 טיפולים, דיווחו ההורים על שינוי לטובה בהתנהגות של איתי. מצבי הרוח שלו השתפרו. הביצועים בבית הספר הפכו להיות מרשימים וגם מבחינה חברתית חל שיפור דרמטי. התפרצויות הזעם והצרחות הפכו להיסטוריה. איתי הצליח במבחנים ובמקביל הלך בטחונו העצמי והתחזק.

"איתי ניצח את הפרעת הקשב", אמרו הוריו, "אי אפשר בכלל להשוות בין הילד שהחל בטיפולים, לבין מי שאנחנו רואים עכשיו".

בקשנו מריבי סלע לספר על השיטה שבעזרתה היא מנסה לייצר תוצאות ללא תרופות. "התרגול מבוסס על בדיקת EEG מלאה והטיפול מותאם אישית עבור המטופל", היא אומרת. "הטיפול נעשה על ידי צפייה בסרטים או תוכניות טלויזיה לפי בחירת המטופל, כאשר המטופל מחובר למערכת ממוחשבת המודדת את הפעילות החשמלית של המוח, בזמן אמת.כאשר דפוס הפעילות של המוח ימצא לא תקין, הסרט יהיה מטושטש והקול יעלם. דפוס פעילות תקין, יאפשר צפייה מלאה בסרט. השיטה מרתקת את המטופלים והמוח לומד את תבנית הפעילות הרצויה. לאחר כמה טיפולים המוח מאמץ את ההתנהגות התקינה והסימפטומים המאפיינים את הפרעת הקשב נעלמים.

מרגע זה ניתן לוותר על השימוש בריטלין. מחקרים מראים על הצלחה של 85 אחוז בשיטת הנוירופידבק, וקובעים שיעילותו אינה נופלת מריטלין ואילו התוצאות נשמרות לטווח הארוך. הנוירופידבק יכול להיות גם טיפול משלים לטיפול תרופתי, ואין לו תופעות לוואי. בכל מקרה, מומלץ להתנסות בטיפול כזה לפני שבוחרים במסלול התרופתי. מכיוון שמדובר בטיפול הכרוך במספר רב של מפגשים, והוא מצריך למידה ואימוץ של התנהגות חדשה, יש צורך בסבלנות ובהתמדה".

לפרטים נוספים על הטיפול לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully