וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדיור: האם באמת שווה להמתין?

11.3.2014 / 15:25

מי שחושב שמחירי הדיור הגיעו לשיא ומעתה הם יירדו – שימשיך לחשוב. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את עולם הנדל"ן

נוף בניינים בתל אביב. AP
המצב הולך להשתנות? לא בטוח. בניינים בתל אביב/AP

אין מי שלא ער היום ליוקר המחייה, לטווח המחירים הלא פרופורציונליים המוצעים על דירה, למגמת העלייה שמתבססת על היצע וביקוש ולעובדה הקיימת בשטח שנוגדת את כל זה: יש מי שקונה. לנוכח האירוניה, יעזור לנו רועי חיניץ, מנכ"ל איגוד המתווכים, להבין איך קורה הדבר והאם יש חוקים שבאים להקל עלינו.

1. חוק שכירות מוגנת - בסך הכל מדובר ביוזמה מבורכת שמתבססת על מקרים רבים של אזרחים שמתלוננים על חוזים כאלה ואחרים לאחר שנכנסו לדירה. כלומר, נחתם חוזה שאכן מאשר את כשירות הדירה, ולאחר שהדייר נכנס הוא נתקל באי אלו תקלות המעידות על אי כשירות הדירה ועל בעיות שלא דווחו. למשל, נזילה. בנושא זה יש לקבוע בחוק לטובת השוכר, שבתוך פרק זמן מוגדר מראש הוא יוכל לצאת מהחוזה במידה וגילה תקלה מהותית.

2. היצע וביקוש – לפי מדריך התיירים הנודע "lonely planet" , תל אביב היא אחת הערים המבוקשות ביותר לטיול. פופולריות של מקום מעידה על ביקושו הרב. האוכלוסייה גדלה, אבל תל אביב נשארת כמו שהיא, הנדל"ן הרי לא צומח ורכישת נדל"ן היא הדבר היחידי שניתן לעשות.

3. כמה זה עולה לנו - אם התעניינתם לגבי דירה, אתם ודאי יודעים שמדובר בסכומי עתק. יש תחושה שהמחירים הגיעו כבר לגובה המקסימלי והמדינה במיתון, אך מדובר בתחושה בלבד שמועברת דרך התקשורת. בפועל, אנשים רואים דירות, לוקחים קצת זמן לחשוב כי תחושת המיתון נושפת בעורפם ובסופו של דבר מישהו אחר בא ולוקח את הדירה. בשורה התחתונה, זה יקר, אבל אם לא תקנו, יהיה מישהו אחר שיעשה זאת.

4. העתיד לא ורוד - בהסתכלות קדימה מדובר בהימור בלבד, אך המצב ככל הנראה יישאר כפי שהוא - מחירים מתבססים על היצע וביקוש. לצורך העניין, עיריית תל אביב מתעדפת משרדים על מגורים. כל עוד מישהו מהממשלה לא ידחוף את העניין הזה, אי אפשר לצפות לירידת מחירים באופק.

אם כך, מומלץ לקנות רק נדל"ן, זו כנראה ההשקעה הטובה מכולן.

רועי חיניץ הוא מנכ"ל איגוד המתווכים

http://www.reba.org.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully