וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראה לי מה תלוי על קירותיך, ואומר לך מי אתה

מאמר אורח

22.9.2014 / 16:20

חיכינו, חסכנו, חיפשנו, גייסנו ולבסוף – קנינו דירה או משרד חדשים. אבל מה אפשר לעשות (בהשקעה סבירה) כדי שהרושם שהמשרד שלנו ישדר לאורחים יתאים לערכים אותם אנו מעוניינים לשדר? אורן שץ, אספן אמנות ישראלית ואיש שיווק, חולק איתנו את סוד המיתוג האישי דרך אמנות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מבצע רכישת דירה או עיצוב משרד הם עניין עדין ומורכב. מחפשים, חוסכים, מגייסים כסף ולבסוף – העמדנו דירה חדשה ומעוצבת. עיצוב המשקף את האופי שלנו, את יכולותינו, את רצונותינו ואולי אף את חלומותינו הכמוסים ביותר.

מי מאתנו לא חושב בשלב הזה על הרגע בו הוא מזמין את בני משפחתו וחבריו הקרובים לביקור, והם מתפעלים מהעיצוב החדש? ובכן – חשוב מאוד שלדירה שלנו יהיה אופי, טאץ' אישי, עיצוב שישדר בדיוק אותנו, את הסגנון האישי-משפחתי שלנו. איך עושים זאת? יש הרבה אפשרויות – לגייס מעצב פנים, להיעזר באדריכל מנוסה, לרכוש סלון חדש ומהודר. כל אלה אפשרויות יקרות מאוד, שלא כל אחד יכול לאפשר לעצמו. אבל קיימת אפשרות נוספת, כזו שרק קבוצה קטנה יחסית של אנשים חשופה אליה – עולם האמנות הישראלית.

אורן שץ, אספן אמנות ישראלית, נחשף לפני חמש שנים לעולם זה, וגילה שהשקעה בתחום יכולה להשפיע מידית על המיתוג האישי-משפחתי-עסקי של כולנו. שץ, שמנהל חברה גדולה לשיווק באינטרנט, זיהה את ההזדמנות באיסוף אמנות ישראלית איכותית, והחל להיכנס עמוק לתחום. כיום יש ברשותו אוסף גדל והולך של אמנות ישראלית, וניתן למצוא אותו במכירות פומביות של אמנות, ובעשרות מפגשים אישיים עם אמנים ישראליים פעילים.

שץ מספר: "העניין שלי באמנות החל דווקא מכך שכמנהל חברה, המארח במשרדו לקוחות בכירים, זיהיתי את הפוטנציאל הגדול של תחום האמנות. היה לי חשוב מאוד שהמשרד שלי ישדר את המסר אותו אני רוצה להעביר ואת הערכים של החברה. יש מנהלים שחשוב להם להעביר מסר של שמרנות, אחרים מעוניינים להעביר מסר של חדשנות, יצירתיות ועוד. כשהתחלתי לחשוב על עיצוב המשרד שלי בצורה שתבטא בצורה טובה את הערכים האישיים שלי ושל החברה, התחלתי להתעניין באמנות ישראלית ככלי להעברת המסר. זהו עולם קסום ומלא אפשרויות. אחרי לימוד, מחקר והתמחות בתחום, אני יודע בוודאות שלא חייבים להשקיע מעבר לכמה אלפי שקלים, על מנת ליצור לעצמנו מיתוג ותדמית ראשוניים בצורה נכונה ואיכותית. שימוש בציורים מתאימים לקירות המשרד או הבית הפרטי שלנו – תעביר באופן מידי את הרושם שאנו מעוניינים ליצור". יותר ויותר אנשים יודעים לזהות ולהעריך אמנות איכותית, והמודעות לנושא נמצאת בשנים האחרונות בעליה מתמדת.

שמתי לב שכאשר לקוח נכנס למשרדי, לעיתים קרובות מתפתחת שיחה על אחת התמונות אותן בחרתי לתלות על הקיר, ועוררה אצל הלקוח עניין. כל תמונה מספרת עליך משהו, ויוצרת עניין וגירוי. זה מאפשר להתחיל את הפגישה באווירה נינוחה יותר, בשיחה עמוקה ונעימה במקום לגשת ישר לעסקים. גם בביתי הפרטי, אנשים מגיבים לתמונות התלויות על קירות הבית. אפילו ילדיי כבר הבינו שהחדר הפרטי שלהם יכול להפוך למקום שנעים יותר להיות בו אם יוצרים בו אווירה מיוחדת על ידי בחירת תמונות שמתאימות ומעניינות אותם".

איך מתחילים?

"האפשרויות רבות ומגוונות. בעקבות ההעמקה שלי בתחום, הגעתי למסקנה שנדרש מקור מידע מסודר שיספק מידע אודות האמן מזווית ראיה של משקיע או אספן, בשונה מזווית הראייה של אנציקלופדיה. לכן החלטתי לבנות אתר אינטרנט (http://www.artworks.co.il( שיאפשר לכל מי שמתחיל להתעניין בתחום, למצוא מידע ביוגרפי על אמנים ישראליים מתקופות שונות ולהתרשם מעבודותיהם. המידע באתר כולל את התערוכות בהן הציג האמן לאורך השנים, פרסים בהם זכה ומחירים בהם נמכרו עבודותיו במכירות פומביות".

זו גם יכולה להיחשב להשקעה נבונה?

"די אם נבדוק ונראה שרבים מאנשי העסקים הבולטים בעולם מחזיקים אוסף אמנות גדול, ורוכשים בצורה קבועה תמונות ויצירות אמנות שונות, בכדי שנוכל להבין לאן הולך התחום. זו בפירוש יכולה להיות השקעה כלכלית משתלמת. אין כמעט תחום אחר המאפשר לנו להרוויח מאות אחוזים, בתנאי כמובן שמבצעים את הבחירות הנכונות. לא לכל אחד יש מיליוני שקלים פנויים שיאפשרו לו לבצע השקעה בנדל"ן, או בבורסה. לצערנו, גם השקעת הכסף הפנוי בתכנית חיסכון בבנק, לא תעניק לנו כיום תשואה סבירה. השקעה באמנות ישראלית יכולה, אם תיעשה בקפידה ותחת ייעוץ מקצועי, להיות נכס מניב בטווח הקרוב או נכס רב ערך שיועבר לדור הבא".

לפרטים נוספים על אמנות ישראלית עכשווית:

  • עוד באותו נושא:
  • אמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully