וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון אישי לגיל השלישי – מוכנות מנטלית וקוגנטיבית

מאמר אורח

30.9.2014 / 23:53

הגיל השלישי, עם שפע הזמן הפנוי וסדר היום החדש, מתנגש לעיתים עם שינויים ביכולות הקוגנטיביות, שעלולים להעיב על תקופה שיכולה להיות מהטובה בחיינו. בועז ארמי, מאמן אישי לגיל השלישי, מציע להגיע מוכנים לאתגר, בעזרת אימון מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ShutterStock/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשומת לב רבה מופנית ברחבי העולם המערבי לאיכות החיים בגיל השלישי. היציאה לגמלאות בשנות ה-60 של החיים, במרבית המקרים תוך בריאות תקינה ויכולות כלכליות מספקות, מעמידה הן בפני החברה והן בפני בוגרי שוק העבודה אתגרים רבים בתחום, הפנאי, איכות החיים, מציאת תחומי עניין חדשים והגשמת חלומות ישנים. אלא שבמקביל לכל אלה, חלות גם נסיגות מסוימות ביכולות המנטליות והקוגניטיביות של אותם מבוגרים, שעלולות להעיב על אותן שנות פרישה.

בועז ארמי, מוסמך בטיפול בשיטת רביב, המיועדת בדרך כלל לטיפול בבעיות הפרעות קשב וריכוז אצל צעירים, פיתח על בסיס שיטה זו, מתודה לאימון אישי למבוגרים. אימונים אלה עשויים לעזור בתחומים כמו פיתוח ותיקון כישורי קשב, מיקוד, ניהול זמן, זיכרון וריכוז, מיומנויות מוח, אירגון סדר יום וניהול של זמן.

"מדובר באנשים מעל גיל 55, שנמצאים במקרים רבים בשיא הקריירה שלהם", אומר ארמי, "יש להם חיים שלמים, הם בעלי ביטחון עצמי, מבוססים כלכלית ודווקא כשהם חשים שבקרוב יגיע הזמן בו יוכלו לשבת בכסא הנדנדה ולהירגע, קורים כל מיני דברים שפוגעים בהם. זה יכול להיות שיבוש בזיכרון, לשכוח מילה מסויימת או שם של מישהו. לקום ללכת להביא משהו מהחדר ואז לשכוח מה רצינו. למי בעצם רצינו להתקשר? כל אלה פוגעים לא רק בתפקוד, אלא גם בביטחון העצמי ובהמשך בתפקוד ובפעילות היומיומית".

מתי זה מתחיל? כלומר מתי כדאי להגיע לאימון כזה?

"כשאומרים גיל שלישי מתכוונים לעשור השישי, לפי התופעות מדובר בגילאים שבין 55 ל-60. אלו דברים שניתן לטפל בהם באמצעות עבודה על תפעול של מיומנויות המוח. רובם של אלה המגיעים לאימון כזה הם באמת בפנסיה, או לקראת פנסיה. כולל סבתות שלא רוצות להיות רק בייבי-סיטר לנכדים או לעשות ספורט בקאנטרי. עבודת האימון ובכלים משיטת רביב, בנויה מ-12 מפגשים אישיים. תוך העבודה על הצד המנטלי ואיך אנחנו תופשים את חיינו בגיל השלישי, מתחילה העבודה על היכולות הקוגניטיביות. מוח הוא ביולוגי. הוא מתעייף עם הגיל. אם לא נעבוד איתו, הוא ייחלש. שמעון פרס הוא דוגמא מצויינת למי שמפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כל הזמן. במקביל נעשית גם עבודת מניעה, כדי למנוע מהמוח לאבד ריכוז".

- על אילו תחומים בחיי היומיום ישפיע אימון כזה?

בסופו של דבר מדובר בהסתגלות לשגרת חיים אחרת לגמרי, עם דילמות ומצבי בחירה שלא היו מוכרים עד כה. פרק חיים שחלמנו עליו הגיע. האם אנחנו מוכנים אליו? יש לנו הזדמנות לקחת את הפרק הזה של חיינו ולהפוך אותו למרגש, מלא חוויות, מהנה ומספק". "בחיזוק הביטחון והגדרת מטרות, אנחנו עובדים על זיכרון לטווח ארוך, שיום (זכירת שמות), אירגון סדר יום, תפישה מרחבית וחזותית, סריקה חזותית, קשב והתמדה, הערכת זמן וניהול זמן, מימוש והוקרה עצמית. על ידי הקניה ושיפור של כל אלה נוכל להביא לידי מימוש את היכולות העצמיות שלנו.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר:
DOMORE.CO.IL

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully