וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ספרים למספרים: טיפים לסופר המתחיל

10.3.2014 / 17:42

כתבתם ספר ואתם חולמים שהוא ייהפך לרב-מכר? הנה טיפים שכל סופר מתחיל חייב לשנן לפני שהוא חולם על התעשרות

ספל על ערימת ספרים. tarczas, ShutterStock
גם הספר שלכם יכול להימצא בכל בית/ShutterStock, tarczas

רבים מהכותבים ומהמוציאים לאור מרכזים את עיקר מאמציהם בכתיבת הספר ובהליך הטכני של הבאתו לדפוס. על מנת שספר באמת יימכר, צריך להבין שברגע שהוא יוצא לאור, זוהי בעצם רק תחילת הדרך. "חנויות הספרים מוצפות היום באלפי סוגים של ספרים מכל התחומים", מספר המו"ל דורון קריספין. "אם אתם יודעים איך לשווק נכון את ספר, מלבד מלמכור אותו בחנויות, זאת בעצם ההצלחה האמיתית ולכן ההתמחות שלנו, מעבר להוצאה הפיזית של הספר לאור, היא בניית תוכנית שיווק נכונה שתעזור לו לממש את הפוטנציאל המכירתי".

קריספין מנדב כמה טיפים על קצה המזלג לסופרים המתחילים:

1. שיווק לארגונים וחברות כמתנה לאירועים: ועדי עובדים גדולים מחלקים מתנות לעובדים שלהם בכל מיני סוגים של אירועים ובעיקר לקראת החגים. ספר תמיד נתפס כמתנה מצוינת, משום שהוא מתאים לקהל רחב של אנשים. כשמנסים לשווק את הספר לוועדי עובדים, הכלל החשוב ביותר הוא לא "לדחוף" את הספר למי שלא צריך אותו, אלא לנסות להתאים את הספר לצרכים ספציפיים של הארגון המתאים. למשל, אין טעם לשווק ספר מתכונים עם פירות יבשים לפני חג הפסח. אנחנו, למשל, משווקים בהרבה ועדי עובדים את הספר "עלים סגולים, דובדבנים אדומים", העוסק באימהות, כי הוא מהווה מתנה נפלאה לאחר לידה.

2. ליזום שיתופי פעולה: שיתופי פעולה עם ועדי עובדים של ארגוני ענק כמו "חבר" או "משטרת ישראל" נוהגים לעשות מכירות מוזלות לחברי הארגון. במקרה הזה חשוב מאוד לאותם ועדים להראות יכולות הנחה לחברי הארגון. לכן כדאי להציע את הספר במחיר שיהיה עבורם מאוד אטרקטיבי, הרי מדובר בהזמנות בכמויות מאוד גדולות. גם רווח של חצי שקל עבור ספר יכול להיות מאוד משתלם, אם יזמינו מכם כמות של עשרות אלפים.

3. מארז שימושי: אלמנט שיווקי נוסף שיכול להגדיל את האטרקטיביות של הספר שלכם הוא לייצר לו מארז אטרקטיבי מבחינה ויזואלית ושימושית וכך להפוך אותו למתנה המושלמת. גם כאן הרעיון לייצר מארז שיתאים לסוג הספר או לקהל המטרה. למשל לספר- "סודות מן השדות" העוסק בסודות הבריאותיים של התבלינים בנינו מארז מאוד אטרקטיבי ויפה הכולל בתוכו כמה סוגים שימושיים של תבלינים. או למשל את הספר "מתכוני אביב" מכרנו יפה מאוד לפני חג הפסח כשהוא בא במארז מהודר עם בקבוק יין.

4. אירועים שיווקיים: אירועים שיווקים הם חלק מאוד חשוב בקידום הספר שלכם. למשל, אירועי השקה. אם הם מאורגנים כמו שצריך, הם יכולים למשוך סיקורים תקשורתיים שיקדמו מאוד את הספר. לדוגמה, כשהוצאנו את הספר "החבר'ה הטובים" של בוקי נאה, ארגנו אירוע השקה שהוזמנו אליו הרבה כתבי פלילים ידועים, וחברים ידוענים של בוקי מ"הישרדות" ומה"כפר". האירוע הזה זכה לסיקור מאוד גדול בתקשורת ויצר חשיפה עצומה לספר.

דורון קריספין הוא מנכ"ל ההוצאה לאור "מדיה 10", http://media-10.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • הוצאת ספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully