וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תנהלו נכון את העסק

10.3.2014 / 17:13

במציאות שבה רוב בתי העסק החדשים מתמוטטים במהירות, צריך יותר מרעיון טוב כדי להצליח. הנה 4 טיפים לניהול נכון של העסק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להימע מלזרוק כסף לפח/מערכת וואלה!, צילום מסך

70 עד 80 אחוזים מהעסקים החדשים לא שורדים. לרוב, הסיבה היא לא משום שהקונספט לא היה טוב או שהמוצר לא נמכר. הרבה פעמים הכישלון בא משום שבעל העסק לא ידע לנהל נכון את הכספים. הנה כמה כללי ברזל ויכולים להציל את העסק מגירעון ולהוביל לאיזון פיננסי. את הטיפים מנדבת לנו שרי זאבי מלח, יועצת ומלווה עסקית, פיננסית, ארגונית ושיווקית:

1. להיות בקיאים בתוצאות העסקיות: חובה להבין אם העסק מרוויח, ואם כן כמה, לפי הקריטריונים הבאים:

* אחוז הרווחיות הגולמית – כלומר, מכירות פחות קניות. כלומר, אם קנית מוצר בשקל ומכרת בשלושה, אחוז הרווחיות הגולמית יהיה שני שקלים. אחוז רווח גולמי נמוך מדיי בהחלט יכול להדליק נורה אדומה.

* רווחיות תפעולית - כמה נשאר מאותו אחוז שאתים מרוויחים על כל מוצר, גם לאחר שקיזזתם את הוצאות התפעול השוטף של העסק.

2. ניהול תזרים מזומנים: גירעון כספי בעסק יכול לבוא בגלל אחת משתי סיבות: העסק לא מרוויח ובעל העסק לא מודע לזה בכלל; או שבעל העסק דווקא מרוויח כסף, אבל לא יודע לנהל אותו. ניהול תזרים מזומנים מסודר מאפשר לבחון את התחזית הכספית של העסק ולהבין האם אתם בפלוס או במינוס בסוף החודש וכמה.

טבלת אקסל, הכוללת את כל ההוצאות וההכנסות הצפויות, יכולה לחרוץ את גורל העסק שלכם. כמובן שעליה להיות מפורטת ויסודית עד כמה שניתן (לכלול את כל ההוצאות הקבועות ואת הערכת ההכנסות לפי סוג העסק). אם זה עסק קמעונאי שעובד על קופות, צריך לקחת קופות של 12 שנה אחורה ולעשות ממוצע. אם זה עסק שעובד בהקפה, ההערכה יותר קלה משום שיש צ'קים ביד ואפשר לאמוד את ההכנסות. כשיש תזרים מסודר, אפשר לראות אם בחישוב של הכנסות פחות הוצאות אתם בפלוס או במינוס. אם אתם בפלוס, צריך לחשוב איך מגדילים אותו. אם אתם במינוס, חייבים להבין איך יוצרים תזרים מזומנים חיובי בכל מחיר, גם אם הוא דורש ויתורים כואבים.

3. לנתח תהליכים בתוך העסק: להבין היטב תהליכי עבודה בעסק, תמחור, תהליכי רכש ותהליכים אחרים שמאפיינים כל עסק מבחינה אינדיבידואלית.

4. ניהול שיווק נכון: כמה אתם מוציאים על השיווק? האם תוכנית השיווק תואמת את התקציב הכללי של העסק? האם השיווק תואם את הצרכים השיווקיים של העסק? והאם הוא מכוון ללקוח הרלוונטי של העסק?

שרי זאבי מלח היא יועצת ומלווה עסקית, פיננסית, ארגונית ושיווקית
https://m.facebook.com/669biz

שרי זאבי. צילום: תמיר בר יהודה,
שרי זאבי מלח/צילום: תמיר בר יהודה
  • עוד באותו נושא:
  • בית עסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully