וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחירות: גם הפרטנר שלכם נוחר כמו מסור?

5.3.2014 / 18:53

נחירות הן הגורם מס' 1 המפריד בשינה בין בני הזוג. קבלו פתרון שיכול להחזיר את ההתכרבלות המשותפת, מבלי להעיר מתרדמת

אילוסטרציה. Doreen Salcher, ShutterStock
הסיטואציה מוכרת לכם? יש לזה פיתרון/ShutterStock, Doreen Salcher

אחד המשפטים המעליבים ביותר לאדם שהתעורר הוא "כמה נחרת!". האדם הנוחר לעולם ינסה להכחיש, אבל אם יותר מאדם אחד אמר לו את הדבר הזה – כנראה שזה נכון.

כשחייל נוחר בחדר – השינה של כל הנוכחים אינה רצופה, ולמחרת כולם עייפים. כשזה קורה לילה אחרי לילה אחרי לילה, העייפות המצטברת עלולה להיות הרסנית. נחירות הן הגורם מספר 1 לשינה נפרדת בין בני זוג: האישה במיטה, הגבר בסלון (או להפך). וכמובן, הפאדיחות משינה באוטובוס או במטוס, למרות רעש המנוע, הן גדולות. לא נעים.

למה אנשים נוחרים? ד"ר יורם מילר, רופא שיניים, מסביר כי זה קורה כאשר מערכת הנשימה נחסמת חלקית. בזמן שכיבה, נסוגה הלסת התחתונה אחורנית, מה שגורם לחסימה חלקית של הלוע. זהו תהליך שבעטיו מורעדות הרקמות ונשמעות נחירות. במקרים רבים, התהליך אף גורם להפסקת נשימה רגעית - אירוע מסוכן שלעצמו, אך מלווה בדרך כלל בהתעוררות מיידית וחזרה לשינה, מה שגורם לנו להרגיש עייפים.

קיימות מספר שיטות להקלה ולפתרון הבעיה, החל מניתוחים ועד התקנים חיצוניים, וד"ר מילר מסביר על הטיפול הנפוץ שבהם - התקן הסיפאפ - מדחס קטן הדוחס אוויר לפה. ההתקן התופס תאוצה בשנים האחרונות הוא ההתקן הדנטאלי של שני סדים מפלסטיק. הוא קשיח, והוא מושם על השיניים לפני השינה, ולמעשה מקבע את הלסת התחתונה קדימה, מונע החלקת הלסת לאחור ובכך לא נחסם הלוע ומאפשר מעבר חופשי של אוויר.

הניסיון בהתקן קיים כבר למעלה מארבע שנים, וישנם סיפורים של חזרת בני זוג לישון באותו חדר, קימה בבקר ללא תחושת עייפות ובהצלחה של למעלה מ-80% בירידה משמעותית בנחירות ובהפסקות הנשימה.

ד"ר יורם מילר עוסק באומנות החיוך ואסתטיקה של הפה

www.drmuller.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר יורם מילר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully