וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושים: איך תמנעו את השתלטות הפרטנר על העסק?

9.3.2014 / 23:34

כל גירושים כואבים, אבל גירושים בין שני אנשי עסקים עלול להיות הרסני. איך תגוננו על עצמכם? הנה כמה עצות טובות שיעזרו לכם

אילוסטרציה. ShutterStock
רק שהגירושים לא יפגעו בכסף/ShutterStock

גירושים הם הליך מורכב ומאוד לא נעים. לנשות או אנשי עסקים המצב מורכב הרבה יותר. ברגע שעסקים נכנסים למשוואה, המאבק נהיה יותר מסובך: הצלע השנייה יכולה לפגוע בזכות לקבל החלטות, אפשר להטיל על העסק עיקולים וצווי מניעה ולהפריע באופן מאוד משמעותי לפעילות העסקית. "ברגע שמתעורר רצון או חשד לגירושים, אנשי או נשות עסקים צריכים להתכונן", אומרת ע"ד חגית לב, המתמחה בדיני משפחה ועסקים. "זאת תקופה מאוד קריטית, שבה כמה צעדים פשוטים יכולים להציל את הפעילות העסקית לפני שהיא נעצרת".

הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם להכין אסטרטגיה נכונה:

1. שדרו עסקים כרגיל: לא לעורר חשד שיגרום לצד השני לפתוח בהליכים לפניכם. הזמן הזה הוא אורך נשימה להכין את עצמכם לקראת התהליך ולהכין תשתית נכונה - לפנות לעו"ד שינחה אתכם איפה כדאי לנהל את התהליך - בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה. המיתוס שלגברים כדאי ללכת לבית דין רבני ולנשים לבית דין לענייני משפחה הוא ממש לא נכון, ולגבי כל מקרה כדאי לבחון באופן פרטני לאיזה בית דין כדאי לגשת.

2. קבעו החלטות שיגנו עליכם: כנסו ישיבת דירקטריון, אסיפה של כל בעלי המניות וקבעו תיקונים לתקנון בנוגע לעסקים ולנכסים של החברה. כמו למשל:

• החלטה שמניות לא עוברות לבני הזוג.
• החלטה שבני זוג לא יוכלו לקבל החלטות בעסק.
• יצירת מנגנונים שימנעו הטלת צו מניעה במקרה של גירושים.
• יצירת נהלים שנוגעים לנושא של שיפוי בעלי המניות במידה שאחד מבני הזוג מטיל עיקולים.

3. גשו לגישור לקראת גירושים: הליך הגישור קצר יותר ויעיל יותר. הרבה פעמים, בגישור אפשר להיכנס ולדון לדברים שבית המשפט לא דן בהם או לא כפוף לפסיקה, כמו למשל מזונות - בית המשפט כפוף לפסיקה, בעוד שבהליך הגישור אפשר להחליט ביחד. מומלץ לקחת מגשר מומחה בתחום של דיני משפחה ושיש לו אוריינטציה עסקית. בתוך התהליך צריך לדעת שכל מה שנאמר בתוך הגישור אומנם חסוי, אבל עדיין כדאי להיזהר ולא לחשוף הכל, משום שהצד השני יכול לטעון שהדברים נאמרו בעבר, לאו דווקא במהלך התהליך הגישורי. זכרו: בזמן הגישור כל צד יכול להפסיק את הגישור ולהתחיל בהליכים משפטים, לכן חשוב שתהיו מוכנים לכך וכמה שפחות חשופים אם זה קורה במפתיע.

מקובל שלאנשי או נשות עסקים יש עורכי דין שמלווים את הפעילות העסקית. חשוב מאוד שיהיה עו"ד שיש לו ייחוד ספציפי של ייצוג אנשי עסקים, ולא עורך דין רגיל שעוסק רק בדיני משפחה. תחום דיני משפחה הוא רחב, ומעטים מבינים בפעילות עסקית. את איש או אשת העסקים מעניין יותר מכל: איך הוא משאיר את את השלטיה בעסק שלו. עו"ד שעוסק בתיקים עם אוריינטציה עסקית יבין אותו ויידע איך לבנות את האסטרטגיה הנכונה.

עו"ד חגית לב היא מתמחה בתחום דיני משפחה ועסקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגית לב , עורך דין משפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully