וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון ספרדי: האם הוא אכן במרחק נגיעה?

10.3.2014 / 0:15

גם אתם ברשימה שפרסם משרד החוץ הספרדי? החגיגות מוקדמות. תצטרכו להוכיח שסב סבכם התגורר שם, ואולי אף להמתין שש שנים

דרכון ספרדי. ShutterStock
לא יושג כל כך בקלות. דרכון ספרדי/ShutterStock

השגת דרכון שאינו ישראלי אינה דבר של מה בכך, ותושבי המדינה מחפשים את כל הדרכים על מנת לקבל דרכון אירופאי (או אמריקאי) על מנת לקבל זכויות נוספות והיתרים. לאחרונה פורסם חוק, המאשר ליהודים מגורשי ספרד להוציא דרכון ספרדי כחוק. מפיו של שר המשפטים בספרד: "יהודים רבים נאלצו לעזוב את מפתחות ביתם מאחור, וכיום, חמש דורות אחרי, הדלת חוזרת להיפתח בפניהם". הוא גם הודיע כי לאחר שהוראת השעה תהיה חלק ממערכת החוקים בספרד, יהיה קל יותר ליישמה. איך עושים זאת?

עו"ד אריאן שהר, המתמחה בדין הספרדי ובהשגת אישורים לאזרחויות, מסבירה ומפרטת:

1. מסמכים והוכחות - באינטרנט פורסמה רשימה הנותנת הצצה לשמות המשפחה האפשריים, שייתכן והיו חלק ממגורשי ספרד. אולם, מעבר לרשימה צריך להוכיח קשר או זיקה להיותכם מצאצאי מגורשי ספרד - הכל תלוי בניירות שמוכיחים זאת. כל חומר צריך להיות מתורגם לספרדית ומאושר על ידי נוטריון. אילו מסמכים? למשל: כתובה של ההורים או הסבים שהתחתנו בספרד על ידי רב בקהילה היהודית, מסמך שמכיל כתובת של הבית שלהם, דודים או רחוקי משפחה בפועל שגרים שם ויכולים להעיד או צילומי פספורט של אזרחות שוויתרו עליה, כל דבר שבעצם מוכיח את היותכם מצאצאי מגורשי ספרד.

2. הגשת בקשה ובירוקרטיה - הגשת הבקשה לאזרחות כרוכה במילוי טפסים רבים, הכתובים כמובן בספרדית. לצערכם, אין אופציה למלא אותם באנגלית. מעבר לזאת, נכון להיום מדובר בהוראת שעה ולכן הטפסים לא מכילים קריטריונים חדשים ואינם מדויקים לקבלת אזרחות לצאצאי מגורשי ספרד, ויש למלא אותם באופן מדויק ונכון על פי חוק. מילוי הטפסים אינו עניין של מה בכך: טעות קטנה במסמך שמילאתם, והטופס נפסל ומחזירים את הבקשה למילוי מחודש, במצב כזה צריך להתחיל מהתחלה. אחרי שהגשתם את הטפסים, צריך להמתין על מנת לקבל תאריך לראיון. מהגשת הבקשה ועד אישורה יעבור זמן רב. אם הבקשה הוגשה באופן עצמאי, היא עלולה להתעכב אפילו עד שש שנים.

3. עורך דין מומחה - הספרדים ידועים בבירוקרטיה נוקשה, ולכן רצוי שעורך דין שמתמחה בתחום זה ינהל עבורכם את הגשת הבקשה. עורך הדין יודע למי להגיש את הבקשה, לאילו ערים, ומתי ואיפה יש פחות עומס. כמו כן עבור כל הטפסים צריך לשלוט בשפה היטב ובחוקי הדין הספרדי, על מנת שיהיו קבילים בשגרירות. כשהבקשה מוגשת על ידי עורך דין, היא תתקבל עד לשנה, מה שמזרז משמעותית את התהליך.

אז אם יש בידכם את ההוכחות, שימוש נכון בטיפים האלה והדרכון הספרדי יהיה שלכם.

עו"ד אריאן שהר מתמחה בדין הספרדי ובהגשת אישורים לאזרחויות.

saharga@gmail.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד אריאן שהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully