וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שבן הזוג יפריד בינינו: קניית דירה יד שנייה

10.3.2014 / 15:52

קניתם דירה? מזל טוב. אבל האם בדקתם אם הפרטנר של המוכר מסכים למכירה? אם לא וידאתם, אתם עלולים להיות בבעיה גדולה

לחיצת יד. ShutterStock
הסכמת האישה עשויה להתברר כקריטית/ShutterStock

ביקרתם בדירה, ניהלתם מו"מ בגין מכירת הדירה וסוכמו תנאי הסכם המכר. קבלת הפנים מצד המוכר הייתה יפה ומרשימה, הוא אפילו התחשב במצב הכספי שלכם והסכים להוריד במחיר. הסכם המכר נחתם ברוח טובה והתשלום הראשון על חשבון הדירה שולם למוכר. העסקה יצאה לדרך. האם חשבתם לרגע להתעניין בסטטוס המשפחתי של המוכר? עורך הדין דוד בלילשי, מומחה לעסקאות נדל"ן, מסביר כי אם מדובר בבן אדם נשוי, מומלץ לקבל את הסכמתה של בת זוגו למכירת הדירה. אם היא אינה מסכימה, אתם יכולים למצוא את עצמכם מסתבכים בעסקה לא כשרה.

חשוב לדעת, אומר עו"ד בלילשי, כי הרישום בפנקסי מקרקעין הוא רשום פורמלי בלבד. לא מעט זוגות רכשו את הדירה במהלך החיים המשותפים, אך מסיבות שונות הדירה נרשמה על שם אחד מהם בלבד. רישום על שם הבעל או האישה אינו מוריד מזכויותיו של בן זוג שני בדירה. במקרה של גירושין, כל אחד מבני הזוג זכאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להכיר בזכויותיו בנכס אשר נרכש במהלך חיים המשותפים.

במקרים של פרידה או גירושין בין בני זוג, קיימת סכנה שאחד מבני הזוג ינסה למכור נכס השייך גם לשני ללא ידיעתו, וזאת במטרה למנוע את חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג. לבן זוג אשר אינו רשום בטאבו, זכות לפנות לבית המשפט ולבקש לעצור את העסקה אשר נחתמה ללא הסכמתו וללא ידיעתו. ברוב המקרים, בית המשפט יעצור את העסקה וידון במחלוקת בין בני הזוג.

מאחר והמוכר היה נשוי כדת וכדין, היה על עו"ד של הקונה לבקש הסכמתו/ה מפורשת של בת או בן הזוג למכירת הדירה. במקרים בהם לא ניתנה הסכמת אחד הצדדים למכירת הדירה, הקונה יכול למצוא את עצמו תקוע בעסקה בה השקיע את חסכונותיו.

אם הקונה יהיה מעוניין בקבלת משכנתא, במקרה בו בן הזוג השני מצד המוכרים לא הסכים לעסקה, יקבל הרוכש סירוב על ידי הבנק למשכנתאות בשל אי הסכמה של אחד מבני הזוג. כיום, הבנקים למשכנתאות, שמודעים היטב לזכויות של בני זוג הנישואים ו/או המנהלים משק בית משותף, יבקשו להמציא אישור חוקי של בן הזוג אשר אינו רשום בטאבו.

עורך הדין דוד בלילשי הוא מומחה לעסקאות נדל"ן

כתובת מייל: belgat_adv@bezeqint.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully