וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב פנים: האם מדובר בתענוג לעשירים בלבד?

10.3.2014 / 1:12

רבים מאיתנו מעדיפים לבצע שיפוץ לבד, אבל מעצב פנים טוב מסוגל לשדרג את הדירה שלכם בכל תקציב שתגדירו מראש. כמה טיפים

חדר הורים מעוגל  אדריכלות פרימה ברק. פרימה ברק, בנין ודיור
כבר לא רק תענוג לעשירים. חדר הורים מעוצב/בנין ודיור, פרימה ברק

קניית דירה היום היא עסק יקר מאוד. מי שחשב שלאחר הקנייה הוא יוכל לנוח – טועה. לאחר שהחלטתם להשקיע את כל החסכונות (ומענק מחסכונות ההורים) בקניית דירה חדשה, מתברר שנותר רק תקציב מאוד קטן עבור השיפוצים. רבים מאיתנו מעדיפים לוותר על מעצב פנים ולבצע את השיפוץ לבד, מתוך רצון לחסוך כסף, אלא שבפועל הם מגלים בסוף שיצא סכום כפול ממה שתוכנן.

"הסטיגמה שמעצבי פנים הם מותרות לעשירים בלבד, היא כבר מזמן לא נכונה", אומר ליעד יוסף, מעצב פנים. "תפקיד מעצב הפנים הוא לא רק לבחור את הצבע הנכון של הקיר, אלא להצליח להשיג כמה שיותר עבור הלקוחות בתקציב שהוגדר מראש. זאת, על ידי תכנון מדויק, קשר עם בעלי מקצוע, שליטה נכונה באורך הפרוייקט וידע נכון לגבי התקצוב שלו".

בחירה והתנהלות נכונה מול מעצב הפנים הם שני האלמנטים המשמעותיים ביותר כדי באמת לצלוח את תקופת השיפוצים ולחסוך כסף במקום לפזר אותו. קבלו מליעד יוסף כמה טיפים מבפנים להתנהלות נכונה מול המעצב:

1. ערכו ניתוח של כל הצרכים שלכם מהבית: כמה פעמים בשבוע אתם מארחים? כמה אנשים בכל פעם? כמה אתם מבשלים? כמה חפצים יש לכם לאחסן? באילו שעות אתם נמצאים בבית? כל השאלות האלו יעזרו לכם ולמעצב להבין מה הצרכים שלכם.

2. היו בדעה מגובשת וגלויה: עוד לפני שנפגשים עם מעצב פנים כדאי לדעת ולהגדיר מה אתם רוצים ומצפים מהעיצוב של הבית ומהמעצב. בשיחה הראשונה, ולכל אורך הדרך, חשוב מאוד להיות אמיתיים וגלויים בנוגע למה באמת הרצונות והתחושות שאתם רוצים מהבית. אם הצעה של המעצב לא נראית לכם, חשוב מאוד להיות חד משמעיים ולהגיד במקום להתאכזב אחר כך.

3. הגדירו למעצב תקציב: נסו להבין כמה כסף יש לכם עבור הפרויקט הזה. מעצב פנים טוב יכול להתמודד עם כל תקציב שתתנו לו, אבל התפקיד שלכם הוא להגדיר אותו בצורה מפורשת.

4. הפגישו את המעצב עם כל בני הבית: חשוב מאוד שגם הילדים יפגשו עם המעצב ולא רק ההורים. אנחנו רוצים שהילדים יקבלו את הבית החדש וירגישו בו נוח. לשם כך, כדאי שהמעצב יישב איתם ויבדוק מה הרצונות שלהם. נכון שלא כל הבית יהיה בהשראת הילד, אבל הפינה שלו, הממלכה הקטנה שלו, באמת תגלם את החלומות והצרכים שלו.

מעבר ליכולות המקצועיות ולתיק העבודות המרשים של המעצב, נתון מאוד משמעותי הוא הכימיה שלכם איתו. תהליך השיפוץ הוא מאוד ארוך ואינטנסיבי, ולפעמים מאוד לא נעים ומלחיץ. המעצב מתפקד הרבה פעמים על תקן פסיכולוג, והלקוחות מגיעים איתו הרבה פעמים לקשר מאוד אישי. לכן חשוב מאוד לבחור מעצב שאתן באמת מתחברים אליו.

ליעד יוסף הוא מעצב פנים

לעמוד הפייסבוק שלו לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully