וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחנו את עצמכם: האם אתם יכולים להיות מדובבים?

25.3.2014 / 14:24

למדובב המשטרתי תפקיד חשוב ומאתגר. האם הוא קל? לא בטוח בכלל. עו"ד ניר יסלוביץ' מסביר כל מה שצריך לדעת על התפקיד

אילוסטרציה. ShutterStock
למדובב דרושות תכונות מיוחדות/ShutterStock

קיים תפקיד שנקרא "מדובב" במסגרת המשטרה. התפקיד הזה בעצם נועד על מנת לדובב פושעים או חשודים בגין עבירה כזו או אחרת, להוצאת הודאה או מעורבות כלשהי בביצוע העבירה. מי הוא המדובב, מה ההגבלות שחלות עליו ואיך הפושעים עדיין נופלים בפח? מסביר לנו עו"ד ניר יסלוביץ, מתמחה בפלילי.

• מי הוא המדובב: מדובב זה בעצם סוכן משטרתי. זה יכול להיות אזרח שעובד עם המשטרה ובא מחוץ לכותלי הכלא לתוך הכלא על מנת להוציא הודאה מחשוד בביצוע עבירה, או לגלות מעורבות כלשהי בביצוע עבירה. זה יכול להיות גם אזרח שבעצם עובד עם המשטרה, זוהי עבודתו. וזה יכול להיות גם עבריין שעובד עם המשטרה תמורת עסקאות או טובות הנאה. תפקידו להיכנס לתא המעצר ולדלות מידע או הודאה בביצוע עבירה כלשהי.

• נופל בפח: איך מפילים עבריין מנוסה שכבר מכיר את המושג "מדובב"? קיימים שני סוגים, האחד הוא הפסיבי - לא יוצר קשר עם החשוד, מחכה שהוא ייגש אליו וייצור את הקשר. השני הוא האקטיבי - מנצל את המצב הקשה שאותו חשוד נמצא בו, שאין לו עם מי לדבר, הוא לא יצר קשר עם משפחתו, הוא מתייבש ימים שלמים עם עצמו - ופתאום נכנס אדם שיוצר בפניו את הרושם שהוא החבר הכי טוב שלו ולאט לאט נרקמים יחסי אמון והוא מצליח להפיל את הצד השני בפח. לא מדובר רק ביצירת יחסי אמון, המדובבים הם מקצוענים, הם שחקנים פשוטו כמשמעו, הם יודעים ליצור את הדינמיקה הזאת ולקבל את המידע שצריך.

• מה ההגבלות: בית המשפט מודע לכך שזוהי עבודה לכל דבר והמדובבים מקבלים על כך שכר ואף בונוסים אם אכן הם מצליחים להוציא הודאה. עם זאת, בית המשפט אוסר על חציית גבולות המתבטאת כאשר מתערבים ביחסי עורך דין-לקוח, זהו גבול שאין לחצות אותו והוצאת הודאה בדרכי סכסוך בין הלקוח לעורך דינו לא ייחשבו בבית המשפט.

לפני שתמהרו לעשות הסבה מקצועית למדובבי פושעים, תזכרו שהעבודה כרוכה בהתעסקות עם אנשים לא פשוטים שקשה לעבוד עליהם. אין ספק שעבודתם מוערכת.

עו"ד ניר יסלוביץ הוא מומחה לפלילים
http://www.nir-law.co.il/cm/site/nir-law/

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד ניר יסלוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully