וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אבחר משכנתא אידיאלית?

25.3.2014 / 21:59

בגלל הריביות הנמוכות בשוק המשכנתאות, רבים מנצלים הזדמנות היסטורית וחותמים על עסקה. אז איזו מהן מושלמת?

משכנתה. ShutterStock
אפשר לעשות עסקה טובה/ShutterStock

שוק המשכנתאות ממשיך לסעור ולהביא לקוחות. שערי הריביות נמוכים מאוד ורבים עירניים מספיק כדי לנצל הזדמנויות טובות כשהן באות ולחתום על עסקה חדשה. מצד שני, רבים חוששים מאוד להתחייב להחזרים חודשיים מציקים ואינם בטוחים שהם עתידים לעשות עסקה משתלמת. אלפי ישראלים לקחו משכנתא והם מתחרטים על מסלול לא נכון שתוקע אותם מול החזרים חונקים ומעיקים.

בתוך מבול הסיכונים, היתרונות והדגשים החשובים, קיבלנו עצות מיוסי אליאס, מנכ"ל חברת "הראשון במשכנתאות", מומחה במתן ייעוץ מקצועי לפני לקיחת משכנתא, כדי שיסביר לנו ולכם כל מה שחשוב לדעת לפני שניגשים לבצע עסקת לקיחת משכנתא.

"המבחן הראשון במעלה הוא מבחן ההתאמה לחיים", מסביר אליאס, "יש לקבוע את הסכום שנוכל להחזיר מבלי להיכנס למערבולת של חנק עצמי ופגיעה אנושה ברמת חיינו. הכל מתוכנן בהתאם למצב ההון העצמי שצברנו כחסכונות ולצרכים שלנו כלקוחות. זהו המדד הראשון שיקבע כמו ג'י פי אס מה יהיה סכום ההלוואה וגובה ההחזר. ההסדר החודשי צריך להיות בהתאם לתקופת ההלוואה וליכולת ההחזר שלנו שמתבססת על חסכונות, משכורת וכסף נכנס."

אליאס מדגיש: "ככל שפרסתם את התשלום על פני יותר שנים, אתם מחזירים פחות כסף כל חודש. רק אל תתבלבלו, מעשית ובפועל אתם תשלמו הרבה יותר כסף בגין ההלוואות שלקחתם בגלל נושא הריביות. אם אפשר לקצר את טווח ההחזר ולשמור על סכום חודשי של החזר שפוי – זו נוסחה מתאימה. אורכה של תקופת המשכנתא היא גורם שישפיע על סכום ההלוואה ועל סכום ההחזר החודשי. הייתי ממליץ לנקוב בסכום החזר חודשי שיעמוד על 1/3 מהכנסתו החודשית של המפרנס העיקרי במשפחה כדי לוודא שאיכות חייו לא נפגעת אך הוא עדיין מסוגל לשלם את ההחזר החודשי. אם כבר לקחתם משכנתא, נאמר לפני עשור, בתנאים פחותים ונחותים לעומת מה שיש היום, מומלץ לקחת משכנתא חדשה. המספרים היום יותר אטרקטיביים והתנאים נוחים יותר. לכן עדיף לסלק את המשכנתא הישנה שקיימת ולקחת משכנתא חדשה המתאימה לצורכי הלקוח."

זכרו: המלכודת האמיתית במשכנתא היא הריבית שלה! מסלולים מסוכנים, כמו מסלול צמוד לדולר או צמוד למטבע, מסלול עם ריבית משתנה כל שנה וכדומה. אלו מסלולים ששמים אתכם בעמדת סיכון גבוהה ואתם עלולים למצוא את עצמכם בעתיד ניצבים בפני תנאי שוק שונים שיכפילו את גובה ההחזר החודשי שלכם וירסקו לכם את תזרים המזומנים האישי-משפחתי. עדיף לפזר את הסיכון למסלולים מובנים. אין סיבה לפחד מלקיחת משכנתא! התנאים נוחים וטובים. ארשה לעצמי אפילו להסתכן ולקבוע: אלו התנאים הכי טובים שהיו או יהיו בעתיד הנראה לעין. תתפרו חליפה מתאימה לצרכים שלכם, תוודאו שהמשכנתא תהיה בנויה ממסלולים מסודרים, ברורים ומובנים שיקלו על החזרתה.

לפרטים נוספים, אתם מוזמנים להיכנס לאתר חברת "הראשון במשכנתאות": http://leads.1mashkanta1.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully