וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרת בית: אפשר לישון בשקט

25.3.2014 / 22:14

רבים מאתנו נקלעו למצב מביך כאשר אנו חושדים בעוזרת הבית שהיא מעלימה כסף וחפצים מהדירה. איך פותרים את המצוקה?

אישה מנקה. Stéphane Bidouze, ShutterStock
לכו תסמכו/ShutterStock, Stéphane Bidouze

מי לא רוצה לנצל נכון את הזמן? ללכת לעבודה בראש שקט ולחזור לבית נקי? מי לא היה רוצה שעוזרת הבית שלו תועסק בתלוש משכורת? שיהיו לה תנאים סוציאליים? שמישהו אחר ישלם עבורה את הביטוח לאומי? שאנחנו נהיה מבוטחים במקרה והיא חלילה תפצע או תחלה? מי היה רוצה לקבל חשבונית עבור ניקוי הבית ולהפסיק לשלם רק ב"שחור"?

בשנים האחרונות ישנה תופעה הולכת וגוברת של אנשים שחושדים בעוזרות הבית כשכסף או חפצי יוקרה נעלמים מהמגירות. במקרה שמתנהלת שיחה בעניין – זה יכול להידרדר למקרה שהעוזרת הנעלבת מחליטה לתבוע אתכם כמעסיקיה ודורשת פיצויים, תנאים סוציאליים מלאים.

יש מקרים בהם מוגשות תביעות בדבר פציעה ואתם נדרשים לשלם עשרות אלפי שקלים.

ליאוניד דיכטר ייסד את חברת "עוזרות" המפעילה 120 עוזרות בית שמתגוררות בעיירות דרומיות. חזונה של החברה הוא למסד את שוק ניהול משקי הבית. החברה מסיעה אותן מדי בוקר לניקוי בתים במרכז ובחיפה.החברה מיסדה את הקשר שבין העוזרת/מנקה לבין בעל הבית.

מנכ"ל "עוזרות" מעלה את הקשיים וחשיבות הנושא: "הענף אינו מוסדר והרגולציה הקיימת בו נובעת בעיקר מחוקי העבודה וניסיונות להנחיל סטנדרטים לפעילות בענף באמצעות האיגוד הישראלי לניהול בתים. החברה החלה לשמש צינור עבור אוכלוסייה מהפריפריה שחיפשה עבודה לבעלי בתים אמידים שחיפשו ניהול למשק הבית תוך מתן "שקט תעשייתי" לבעלי הבתים. כל זאת במקביל למיסוד השוק הפרוץ הנקרא משקי בית. בדגש על מתן משכורות מסודרות הכוללות את כל התנאים הסוציאליים לעובדים בתחום זה. כיום לחברה מאגר לקוחות עצום המכסה שטח הגיאוגרפי שבה החברה נותנת שירותים מרחובות ועד חיפה. החלטנו למסד את שוק ניהול משקי הבית , לתת שירות אדיב ומקצועי, לשמור את החוק בישראל לעודד תעסוקה לחדור לשכבות חלשות ולהכניסם למעגל העבודה הכולל משכורות מסודרות, תנאים סוציאליים, תשלום פנסיה, מיגור תופעת ניצול עובדי כפיים שעד כה נהגו לקבל כסף ב"שחור". וכן, ליצור מקומות תעסוקה רציפים עבור אנשים המגיעים מאזורים בהם אין ביקוש מספיק לכוח עבודה מסוג זה. החברה מסיעה את העובדים וסופגת את עלויות השינוע".

לאילו תנאים זוכים העובדים המנקים?

דיכטר: "החזון הוא להוות עוגן לעובדינו אשר ברובם מגיעים מהפריפריה. נרצה לעודד תעסוקה בשכבות ואזורים אלה. חשוב לשמור על החוק ועל זכויות העובד. צרכי הלקוח הם: צוות מקצועי ואדיב שיפעל באופן קבוע, מאגר עובדים רחב הנותן גיבוי בכל עת, קשת רחבה של מוצרים, שירותים ופתרונות, תנאי תשלום טובים, מיסוד ההתקשרות של בעל הבית עם העוזרת, תשלומים של כל החבויות בחוק".

לאתר "עוזרות": http://www.ozrot.co.il/

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאוניד דיכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עוזרת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully