וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לגברים בלבד: כך תנהלי תיק השקעות

25.3.2014 / 22:27

רוצה להשקיע בבורסה אבל חוששת? את לא לבד. הנה כמה טיפים שמסבירים איך תוכלי לעשות את זה ב-4 צעדים פשוטים

מסחר בבורסה. ShutterStock
לא לגברים בלבד/ShutterStock

כל התנהלות פיננסית בנויה משני כוחות - מצד אחד לכולנו יש התחייבויות שמוציאות כסף, ומהצד האחר נכסים שמכניסים כסף. התנהלות פיננסית נבונה היא יצירת נכסים שמכניסים כסף מעבר ליכולת הפרנסה.

מיכל ליבנה, מנחת סדנאות פיננסיות לנשים ומחברת רב המכר "בורסה, יקירתי", מלמדת נשים כיצד מייצרים עוד כסף. "נשים רבות נבהלות מהמינוס ורק מתעסקות כל הזמן ב'איך לחסוך' במקום ב'איך לייצר עוד כסף'. ניהול תיק ניירות ערך פירושו ניהול כסף שמייצר עוד כסף ועוזר לנו לשלם את ההתחייבויות שלנו". ניהל תיק השקעות, היא אומרת, מקביל לנסיעה ברכב: אי אפשר להיכנס לאוטו ולהתחיל לנסוע מבלי שלמדת נהיגה לפני כן. קבלו ממיכל ליבנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את הצעד הראשון:

1. הפרישו כסף: העבירי בכל חודש 500 שקל בהוראת קבע בבנק אבל לא לפק"מ או תוכניות חיסכון אלא לקרן נאמנות כספית. קרן כזו היא לא דבר מסוכן, היא לא קורסת ולא מתמוטטת, והיא טובה בהרבה מתוכנית חיסכון ומהפק"מ שבהם הריבית נמוכה. "אני אומרת שכסף בפק"מ זה כמו מונית בחנייה - המונה לא דופק וחבל על הזמן". לאחר עשרה חודשים כבר יהיה לך סכום שאפשר להתחיל לעבוד איתו.

2. נצלי את הזמן כדי ללמוד את התחום: נצלי את הזמן שהכסף מצטבר בקרן הכספית כדי ללמוד על עולם ההשקעות וניהול תיק ניירות ערך. קיימות הרבה מאוד סימולציות באינטרנט המאפשרות לך ליצור תיק השקעות וירטואלי שבו אפשר לשחק בכסף מדומה. באמצעות הסימולציות האלה ניתן ללמוד גם איך לבצע את כל הפעולות מהמקלדת בבית מבלי להרים כל רגע טלפון לבנק, כמו גם להתנסות בעולם ההשקעות ולצבור בטחון מבלי לפחד להפסיד כסף.

3. התחילי להשקיע: לאחר עשרה חודשים צברת בקרן הנאמנות הכספית סכום שכדאי להתחיל להשקיע אותו במניות. זאת, רק אחרי שלמדת באילו מניות כדאי להשקיע - יש מניות שאפשר להרוויח מהן הרבה כסף ומהר, אבל יש גם כאלה שיש בהן סיכון. כמו בנהיגה בנתיבי איילון, את צריכה ללמוד "לקרוא את התמרורים", את שפת הכסף ושפת הבורסה. זה לא מסובך. כל המידע נמצא על מסכי האינטרנט בחינם.

4. צרי מצבור של כסף למקרה הצורך: במקביל, חובה לשים בצד עוד 400 שקל לקרן נאמנות אחרת ולאגור כסף ל"מחסן צונאמי". זהו מאגר כספי לקיום של שלושה חודשים, שכל אישה צריכה שיהיה לה למקרה שחס וחלילה מתרחשת רעידת אדמה כלכלית - עד שיגיעו פיצויי פיטורין או פיצויי ביטוח, או עד שתמצאי פרנסה חדשה. זהו מאגר חירום למצבים שבהם קרה משהו והוא עוזר להתקיים עד שמתאוששים.

גם אם אתן במינוס, אל תחששו להפריש כספים לקרן נאמנות. הריבית על המינוס נמוכה, והדרך היחידה לייצר איתנות פיננסית היא לדעת לאפשר לכסף לייצר עוד הרבה ממנו.

מיכל ליבנה היא מחברת רב המכר "בורסה, יקירתי" ומנחה סדנאות פיננסיות לנשים

www.michallivne.com

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully