וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה שאוהבת כדורגל: אף אחד כבר לא מרים גבה

27.3.2014 / 17:32

אלפי נשים, נערות וילדות מעדיפות כדורגל על פני בובות ברבי. הגיע הזמן לשכוח מהסטיגמות ולהבין את כל היתרונות שטמונים במשחק

המאמנת ויקי דסה. רובי אהרון,
ויקי דסה/רובי אהרון

מי שגדל על ראובן עטר, משה סיני או אורי מלמיליאן – שלא יתפלא אם הדור הבא ייראה אחר לגמרי. במילים אחרות: אולי הכוכבים הכי גדולים של ישראל בעולם הכדורגל יהיו דווקא כוכבות. המציאות בישראל 2014 מוכיחה שאלפי ילדות מבקשות לשחק כדורגל ובניגוד לשנים קודמות, ההורים כבר לא מרימים גבה. עוד לא זכינו לראות מהפכה גדולה, אך יותר ויותר ילדות מתעניינות ודורשות לשחק כדורגל בשיעורי ההתעמלות בבתי הספר השונים.

גם מערכת החינוך מקבלת היום בהבנה את פעילותן החצי מקצוענית של השחקניות הפעילות ויוצרת להן סביבה תומכת במסגרת נבחרות כדורגל לילדות ונערות. מבחינה פיזיולוגית, משחק הכדורגל משלב קואורדינציה, גורם לחיזוק שרירי הליבה וחיזוק שרירים מייצבי עמוד השדרה, מגביר גמישות במפרקים ודחיסת עצמות (בניית עצם); ומבחינה מנטאלית הוא מוסיף ביטחון עצמי, המון חשיבה ובמיוחד צורך בשייכות הקבוצתית. התקשורת הבין-אישית, שנעלמת עם הטכנולוגיה המתקדמת, מקבלת ביטוי מצוין במשחק הכדורגל, במהלך אימונים או משחקים, ובנוסף לאלה הכדורגל מציב בפרונט דמות חינוכית נוספת שאינה תלויה במערכת חינוך: מאמנ/ת היום מתפקדים בקבוצות כהורים, כמחנכים וכחברים לכל דבר.

סטיגמות, דעות קדומות ואטימות - כל אותם החסמים של מגרש הכדורגל, כמו גם האלימות והתרבות המעוותת כביכול, לא קיימים במגרשים במשחקי הילדות/ נערות/ נשים. הקביעה שהגוף משתנה ושרירי הרגליים מקבלים נפחים בשל הבעיטות רחוקים מהמציאות. הגיע הזמן להפנים שכדורגל הוא משחק משחרר, מהנה, חיובי ומטפח את האישיות ואת הגוף.

אז מה זה נבדל? נבדל זה כאשר אימא פונה אלי לשאול אותי על מצב אקונומי של הילדות בקבוצה. כרטיס אדום זה כאשר אבא מגיע אלי ומונע מהילדה לשחק כדורגל כי מבחינתו זה לבנים.

אני אימא לילדה בת 11 ומאמנת קבוצת ילדות במכבי חולון. הילדה שלי היא שחקנית פעילה ולא, היא לא משתנה בגופה. היא רקדנית מעולה, היא גמישה, וכמו כל הילדות בגילה מתעניינת בבגדים, בנים ולימודים. המשחק בשבילה הוא חוג להנאה, ואנחנו לא מתייחסות לאהבה שלה לכדור בשמות גנאי. אין לנו את הלחץ לחשוב איך ספורט תחרותי יכול לפגוע בה בעתיד אם היא תבחר להיות שחקנית מקצוענית. כאשר הילד מחליט להיות כדורגלן מקצועני, אף אחד לא שואל אותו האם הוא יחזיק מעמד, אז למה להציק לילדות בשאלות על העתיד כאשר אפשר ליהנות מהרגע?

אין תחליף לתחושת הניצחון הקבוצתי והאישי. רסיסי האושר בהצלחת הקפצת הכדור או הבקעת שער במספרת או בנגיחה מול הבנים בכיתה הופכת אותה למלאת גאווה. יותר ויותר נשים מגיעות ומשפיעות במגרשי הכדורגל, יותר ויותר נשים משחקות כדורגל חובבני ומקצועני כחלק מחוויה, מרצון להבין את המשחק, מהנאה של פעילות גופנית שונה ומגוונת. בשורה התחתונה, יתרונות שמירת הגוף עולה על חסרונות נעילת נעלי פקקים. שגרת יומה של כדורגלנית משלבת שמירה על תזונה נכונה ביצוע תרגילי כוח והגמישות באימונים.

ויקי דסה היא מאמנת כדורגל ופילאטיס שיקומי

http://www.victoriadassa.com/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully