וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומנות הפרזנטציה - העולם העסקי כבמה

10.4.2014 / 1:40

הפרזנטציה היא כלי משמעותי ביותר בשוק. כדי להצליח במשימה חובה לא רק לשלוט בחומר, אלא לדעת גם לתת שואו. עשרה טיפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דון דרייפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם העסקים התובעני והתחרותי בו אנחנו נמצאים היום, ברור לכל השחקנים בשוק שאחד מכלי השיווק והמכירה החזקים ביותר היא הפרזנטציה. אותה הצגה אור-קולית שנערכת ללקוחות פוטנציאלים, במטרה לערוך להם היכרות עם המוצר או השירות המוצעים להם, לשכנע אותם בנחיצות המוצר לעסק שלהם וכמובן לסגור עיסקה. מדובר בכלי שימושי וחיוני לא רק לחברות ואירגונים, אלא גם ליזמים פרטיים, שמעוניינים להציג את המוצר שלהם בפני משקיעים פוטנציאליים, שותפים עתידיים או לקוחות גדולים.

פרזנטציה מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים - מסכים, מצגות, טבלאות ודיאגרמות שרצות מול עיניו של הקהל, הרצאה מקצועית של מומחה בתחום, שמסביר את מה שאנחנו רואים ואלמנט שלישי שהוא שילוב של שני אלה - הופעתו של המרצה, ויכולתו להעביר את המסר בצורה שתשיג תוצאות. במילים אחרות - איכות השואו. וכאן נכנסת לתמונה עידית נוידרפר, המתמחה בתחום שהיא קוראת לו אומנות הפרזנטציה. "מדובר באומנות לכל דבר", היא אומרת, "ולכן דרוש כאן שילוב של עולם השיווק והמכירות וגם עולם המשחק והתיאטרון", ממנו היא באה.

בתכנית הדרכה אישית שהיא מעבירה "להשחיז את הסכין", מצליחה עידית להפוך את המשתתפים ממומחים בתחומם, לפרזנטורים שגם יידעו להציג את תחום המומחיות שלהם ולשווק אותו בהצלחה. היא עובדת איתם על הופעה מול קהל ומצלמה, שימוש בתנועות גוף, בשינויי טון וגווני קול, כשהמטרה היא להכשיר אותם לתת לקהל שלהם שואו איכותי, שיפנה גם אל הרגש, שהוא כידוע אחד הקטליזטוריים החשובים המניעים אותנו לרכישה, כמעט בכל תחום.

"קהל בפרזנטציה רוצה שואו", היא מסבירה, "לרוב מדובר בימי עיון או השתלמויות, שעמוסות בפרטים מקצועיים, מושגים עסקיים, וחומר שהנוכחים כולם מכירים כמעט בעל פה. אפשר להגיד שהוא כמעט משעמם אותם. אם יש להם פרזנטציה, הם מחפשים מישהו שישעשע אותם, שיעביר את החומר אבל יתבל אותו גם בהומור, שיספר סיפור שיעורר הזדהות, שיגרה את הדימיון. נמצא מולך קהל, הוא בידיים שלך, אם תדע להדליק אותו ולעורר בו בנוסף להערכה מקצועית גם תחושות רגשיות, הסיכוי שלך להשיג את המטרה גדול יותר. כל אחד יכול ללמוד לעשות פרזנטציה טובה. זה רק עניין של רצון ומודעות לחשיבות הנושא".

הנה עשרה טיפים בסיסיים לפרזנטור:

1. שאל את עצמך מה המטרה שלך - ככל שתהיה ממוקד יותר, כך יהיה קל יותר להעביר את המסר למשקיע.

2. כתוב את הפרזנטציה שלך בעצמך - מילה במילה. עבור עליה שוב ושוב, תקן כמה שצריך, עד שיהיה ברור שהמסר עובר בכמה שיותר דרכים.

3. למד את הפרזנטציה שלך בעל פה - יש לכך טכניקות שונות שמתאימות לכל אחד. למשל, להקליט ולשמוע את עצמך, לשנן תוך כדי רכיבה על אופניים ועוד ועוד.

4. סגל לעצמך סגנון דיבור מלא תשוקה - למד להתענג על כל מילה, להגיד אותה ברכות, תאר לעצמך שאתה אוכל אוכל טעים.

5. רכוש לעצמך שפת גוף כובשת - למשל, התהלך ברחוב כאילו אתה מלך. איך זה?

6. בחר לך להשראה דמות של שחקן טוב - צפה בכמה סרטים או הצגות שלו ותלמד מה גורם לקהל שלו להשתולל מהתלהבות.

7. תרגל טכניקות נשימה טובות - זו יכולה להיות יוגה, מדיטציה, כל מה שנעים ונוח לך. זה יעזור להישאר רגוע בזמן ההרצאות.

8. התלבש עם טוויסט שיתן לך יחודיות - תחשוב מה יכול לגרום למי שמולך לזכור אותך. איך תהיה מצד אחד סולידי ומצד שני יחודי.

9. למד לזהות את האופי של האדם שמולך - אם הפגישה היא אחד-על-אחד, נסה לחקות מעט את שפת הגוף של מי שנמצא מולך. עשה זאת בעדינות, מבלי שישים לב. נסה לגלות תוך כדי אם הוא איש חם, שאוהב מגע או שעדיף לשמור על דיסטאנס.

10. ברגע שהתחילה הפרזנטציה, שכח את סעיפים אחת עד תשע - זהו השלב הכי חשוב וקריטי. מצד אחד, חובה להתכונן בצורה מקצועית ומדוייקת, ומצד שני, ברגע האמת יכולים לקרות כל כך הרבה דברים בלתי צפויים, ואז יש לשחרר את כל מה שנלמד ולהגיב


עידית נוידרפר היא יועצת ומרצה להעצמת הנוכחות העסקית והאישית

www.idit.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עידית נוידרפר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פרזנטציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully