וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד השינויים בשוק הדיור יחזקו את קבוצות הרכישה

10.4.2014 / 12:41

בכל מחיר שוק, אם תעמוד מולו קבוצת רכישה, היא תגיע לאלטרנטיבה זולה משמעותית. הנה תחזית לשוק הדיור המשתנה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שיטת קבוצות הרכישה, המאגדת כמה רוכשים במטרה להשיג מחיר טוב עבור מוצר, הן טרנד שהולך והופך להרגל אצל צרכנים נבונים בישראל. כשמדובר בקבוצות רכישה לקניית דירות מול קבלנים, אנחנו מדברים על מיזמי ענק, שיכולים להביא למחיר אטרקטיבי, בעזרת כוח הצרכנים המשותף. גיל מולכו, שותף ובעלים בקבוצות רכישה MSN-נדל"ן, מנסה לנתח מה יקרה כעת עם קבוצות הרכישה, בשוק הדיור המשתנה, בעידן ההטבות המובטחות והורדת המע"מ על דירות ראשונות מקבלן.

"קבוצות הרכישה, מעצם קיומן, הם נגזרות של השוק", מנתח מולכו את המצב, "זאת אומרת, שבכל מחיר שוק, אם תעמוד מולו קבוצת רכישה, היא תוכל להשיג אלטרנטיבה טובה יותר וזולה משמעותית ממחיר השוק. כך שקבוצות הרכישה יוכלו כעת לשמור על כוחן ואף להגדיל אותו. ממה שידוע לנו עד כה על ההטבות שהממשלה מבטיחה, ברור שהרוב המוחלט של האזרחים לא יוכל לממש אותן. וכאן קבוצות הרכישה יוכלו להתחזק ולגדול. זה יחייב אותן להיות מקצועיות יותר, ברורות במחיר, בעלות יכולת עמידה בהתחייבויות מול הלקוחות, ומהתחרות הבריאה הזו הרוכשים רק ירוויחו".

- ואיך אתם נערכים מאחורי הקלעים לשינויים האלה בשוק הדיור?

"ברור לכולם שהרפורמה בשוק הדיור תביא בסופו של דבר לעלייה בביקוש לדירות. גם באוכלוסיות המטרה של הרפורמה אבל גם בשאר האוכלוסיה. מכיוון שההיצע בשוק הדירות היום קטן, הביקוש לפרוייקטים חדשים יגדל וכך גם הביקוש לקבוצות רכישה".

- ואם אתם ממילא מורידים מחירים, זה לא יבוא קודם כל על חשבונכם?

"את מחיר המטרה יהיה קשה מאוד לשנות, והקבלנים בטח ינסו לשחק על המרווח. כבר עכשיו אני שומע על קבלנים שימכרו מעטפת בלבד, על מנת לעמוד במחיר של 1.6 מיליון לצרכן. כל השאר יימכר כתוספות בלבד".

- אז אתם תתרכזו על מכרזים למחיר המטרה?

"אני מדבר על הביצוע, על המימוש של מחיר המטרה, זה שלא יהיה נגיש לכלל האוכלוסיה. גם הטבת המע"מ, אם נבדוק במספרים, מגיעה לכשמונה אחוז מהאוכלוסיה, בפועל זה יהיה מהלך לא פשוט לביצוע אבל אני בטוח שהטבת המע"מ דווקא תוכל להתקיים בקבוצות הרכישה, כמובן בחסות התנאים".

- יהיו גם הרבה רוכשים שחשבו לקנות יד שניה וכעת יפנו לשוק הדירות החדשות, מה שיגדיל עוד את הביקוש. מה גם שאין כרגע בשוק חלופות טובות להשקעה. בבנק אי אפשר לחסוך בכלל, כך שאין הרבה אופציות.

"הנושא של דירות להשקעה הוא רק כ-20 אחוז מכלל השוק. אנחנו מדברים פה על ביקוש אמיתי לדיור, מצד זוגות צעירים, מצד משפרי דיור, משפחות, מכאן בעצם הביקוש הגדול. דירות כהשקעה זה לא יותר מ-20 אחוז".

לפרטים נוספים על חברת MSN" נדל"ן" - http://www.msn-nadlan.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully