וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הכי זול לתקן עכשיו את נזקי החורף

27.4.2014 / 19:31

זה הזמן להעריך את הנזקים שנוצרו. חברות הביטוח יכולות להשתתף בהוצאות, לכן אפשר להרשות לעצמכם גם שמאי פרטי

חלון עם טיפות. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

פסח מאחורינו, זהו סוף האביב ותחילתו הרשמית של הקיץ ובדיוק הזמן לבדוק איזה נזקים השאיר לנו החורף האחרון ואיך אנחנו מתקנים אותם, ואם אפשר שלא על חשבוננו. יהושוע סדן, שמאי, מעניק לנו טיפים שיעזרו לאתר את הנזק וגם לברר מי צריך לשאת בהוצאות התיקונים.

"התופעה הכי נפוצה היא חדירת גשם לתקרה מבעד לאיטום הגג", אומר סדן, "אבל כדאי לבדוק גם רטיבות בקירות. גם מרתפים נוטים להיות מוצפים במים. כדאי להציץ לבדוק שהכל יבש. כדאי גם לצאת החוצה ולראות מה קורה במרפסות, אולי יש דליפה ממרפסת של שכן ולוודא שאין לנו נזקים כתוצאה כך".

- גילינו נזקים. מה עושים?

"קודם כל מתקנים. החורף כבר נגמר כך שכבר אין רטיבות על הגג שתפריע לחידוש האיטום. ובכלל, זה הזמן הטוב ביותר לתיקונים כי כל הקבלנים היו מאוד עסוקים לפני הפסח ועכשיו הם גם פנויים וגם המחירים יותר נוחים".

- אבל אנחנו רוצים לתקן על חשבון חברות הביטוח ולא מכיסנו.

"נכון, ולכן לפני התיקון כדאי להזמין שמאי שיעשה הערכת נזקים - גם ממה נגרם הנזק וגם מי אחראי לתקן אותו".

- זה השמאי שחברת הביטוח שלנו שולחת אלינו, נכון?

"אם נבקש חברת הביטוח שלנו תשלח שמאי מטעמה, אבל במרבית המקרים שמאי כזה עושה סיבוב, מסתכל והולך מבלי לדווח על נזק כלשהו. לכן כדאי לקחת גם שמאי פרטי עצמאי, שאין לו קשר עם חברת הביטוח. אגיד אפילו שאני ממליץ לקחת שמאי כזה גם לפני שקונים דירה ואפילו לפני ששוכרים. שמאי פרטי יתן לנו תמונה לאן אנחנו נכנסים ויכול לחסוך לנו הרבה כסף בהמשך".

- אבל בדיקה כזו עולה כמה אלפים, זה כדאי לנו?

"אם מישהו קונה דירה ומשקיע כמיליון שקל, אז עוד אלפיים שקל לשמאי זו לא הוצאה שכדאי לחסוך בה".

- וגם לדירה שכורה?

"בוודאי, אנשים לוקחים דירה לשנה, הולכים לקראת הוצאה של 30 או 40 אלף שקל בשנה הזו, אז עוד אלפיים שקל לשמאי זה שווה, כי לפעמים נכנסים לדירה עם נזקי רטיבות, הצפות וטחב, שגם פוגעים בבריאות. ניתן לחסוך ככה הרבה עגמת נפש וגם הוצאות תיקונים מיותרות".

- ואחרי שהזמנו קבלן לתיקון הנזקים, יש עוד טיפים?

"בהחלט. יש לעבור עם הקבלן על כל רשימת התיקונים שיש לבצע - איטומים, סתימות סדקים, סיוד - לכתוב הכל, סעיף סעיף, לציין מראש כמה עולה כל תיקון ולשלם רק אחרי שהתיקון בוצע. גם כאן כדאי להיעזר בשמאי, להערכת המחירים".

יהושע סדן שמאים- http://www.ysadan.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully