וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב עסק: הטריקים שיביאו לכם לקוחות

28.4.2014 / 11:24

שלא כמו עיצוב הבית שלכם, דווקא בעסק אתם יכולים להרשות לעצמכם קצת יותר להתפרע. עד כמה? הנה טיפים ממעצב פנים

אילוסטרציה. ShutterStock
תרשה לעצמך להתפרע/ShutterStock

עיצוב של עסק שונה מאוד מעיצוב הבית. המטרה של עסק היא למכור, והעיצוב הוא זה שמספק את הבמה ואת האווירה לחוויית הקנייה.

עיצוב נכון הוא כזה שיתאים לתוכנית השיווק של העסק וישרת את המטרות שלו: "הדבר הראשון שצריך להבין הוא מי קהל היעד ומה הסחורה שנמכרת בעסק", אומר ליעד יוסף, מעצב פנים. "למשל, פעם עיצבתי גלידריה, שבעל העסק הגדיר שקהל היעד שלה הוא מבוגרים ושעות השיא של הרחוב הן דווקא בערב. ניסינו לבדוק מתי בדרך כלל אנשים אוהבים לאכול גלידה ובאיזו סביבה, והתברר לנו שבדרך כלל בשעות הצהריים ותוך כדי טיול ברחוב. לכן יצרנו אפקט שגורם ללקוחות להרגיש שכל הזמן השעה היא 12:00 בצהריים באמצעות תקרת שמיים מאוד מוארת. בנוסף, עיצבנו את פנים הגלידריה בצורת רחוב באמצעות לבנים, צמחייה, מרפסות קטנות ושלטים, ובעצם ייצרנו את האווירה שבה רוב האנשים אוהבים לצרוך את המוצר".

על מנת לעצב עסק באופן שבאמת ישרת את המטרה, חשוב להיעזר במעצב פנים שמתמחה בעיצוב עסקים. אולם, הנה כמה עצות וטריקים שיכולים לעזור לכם ליצור אווירה שתעזור לעסק למכור את המוצר:

1. הרשו לעצמכם להתפרע: שלא כמו עיצוב של בית מגורים, עסק הוא כזה שיש בו תחלופה והוא צריך להיות אטרקטיבי לא רק לבני הבית אלא גם לקהל היעד. לכן, אם בבית משתמשים בסקאלה של שלושה עד ארבעה צבעים, בעסק אפשר לשלב צבעוניות גדולה יותר מבלי לחשוש להעמיס, כי הלקוחות לא נמצאים בו כל הזמן. בבית, מספיק שתהיה ספה בולטת וגוף תאורה שמושך תשומת לב, וכבר יש תחושה של יותר מדיי אלנטים שמושכים את העין, ואילו בבית קפה או מסעדה, למשל, יש את האופציה לשלב אבזורים ואלמנטים בולטים כי אנחנו רוצים שימשכו את העין.

2. השתמשו בגרפיקה ובשלטים: הרבה יותר נוח ופחות מטריד את העובדים, שבמקום שהלקוחות ישאלו היכן השירותים יהיו שלטים קטנים שמכוונים אותם. זה יוצר תחושה של סדר והלקוח מרגיש נוח שהוא יכול להתמצא בחלל.

3. הקפידו על הנדסת אנוש: כאן לא מדובר בבית שאפשר להנגיש אותו רק לבעלי הבית. עסק צריך להיות מותאם ונגיש לרוב האוכלוסייה, לכן חשוב מאוד לשמור על מרחקים סבירים, על כיסאות שנוח לשבת בהם, על שולחנות בגובה מתאים (74 ס"מ) ועוד. בנוסף, חשוב מאוד לתכנן נכון את המרווח של התור לפני הקופה ואת אזורי העמידה. חשוב מאוד גם להקפיד על נגישות לנכים, אנחנו לא רוצים שיכנסו לעסק אנשים שלא יוכלו לנוע בחופשיות בחלל.

בנוסף לכל אלו, מציע ליעד יוסף, מומלץ להיות יצירתיים לגבי כל אותם טריקים קטנים שעוזרים לשווק נכון את המוצר. למשל: אם אתם פותחים מאפייה, כדאי לתכנן שצינור ניקוז הריחות יהיה מופנה דווקא לחזית ולא לחלק האחורי, כך שגם עוברי האורח שלא תכננו לאכול לחמנייה לא יעמדו בפיתוי. בהרבה סופרים, למשל, משתמשים בריצוף במרצפות קטנות, משום שכאשר עוברים עליהן עם עגלה הן יוצרות רעש הגורם לנו אשליה שאנחנו הולכים מהר מדיי ולכן אנחנו מעדיפים להאט, וכך גם להספיק לבחון יותר מוצרים. כל אותם טריקים הם הרבה פעמים השקעה מינורית בזמן התכנון, אבל מושכים את הלקוחות בעסק וגורמים להם להתנהג כמו שאנחנו היינו רוצים.

ליעד יוסף הוא מעצב פנים

https://www.facebook.com/studio.yosef?fref=ts

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליעד יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully