וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת בנות על בורסה ושוק ההון? זה אפשרי

2.5.2014 / 1:20

אם את אומרת שאת לא מבינה בכסף, אל תתפלאי שמקמבנים אותך. כך תלמדי איך להתנהל נכון בשוק ההון מבלי להסתכן

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

מה הנושא הראשון עליו הייתם מהמרים שתשמעו בשיחת בנות - חילופי מתכונים? קיטורים על בעלים וילדים? או מי הן עשר החברות במשק שחילקו הכי הרבה דיבידנדים בשנה האחרונה? סביר להניח שהאופציה האחרונה לא נראית סבירה במיוחד.

מיכל ליבנה, שכתבה את הספר "בורסה יקירתי" ומעבירה סדנא בנושא, תנסה ללמד אתכן במאמר הבא לא להיבהל מול מושגים כמו מניות, איגרות חוב, דיווידנדים, קופות גמל, קופות פנסיה והכי חשוב: לא לפחד ממינוס בחשבון העו"ש בבנק.

ליבנה: "לפני הכל אני רוצה להפריך את מיתוס שכבר הפך לטראומה לאומית - מינוס בחשבון העו"ש בבנק. בשיח הכלכלי שיש בארץ הפך המינוס לסמל של כישלון, באג בתבונה הפיננסית של כולנו. זה כמעט הפך לסוג של פשע להיות במינוס. ואני אומרת לקהל שלי, שמורכב כולו מנשים - עזבו את המינוס, לא זו הבעיה שלנו. היום, עם הריבית הכל כך קטנה שיש בארץ, המינוס הוא החוב הכי זול שיש. במקום להתעסק באיך להכניס לעצמנו יותר כסף, אנשים סופרים את השקלים בסוף החודש כאילו מדובר בקלוריות של דיאטה. עושים חשבון לכל קניה בסופר, לכל הוצאה של הילדים, העיקר שלא נגמור את החודש במינוס. הגישה שאני רוצה ללמד היא שבמקום להתעסק במינוס בעו"ש, בואו נגדיל את סכומי הכסף שיש לנו בחשבונות אחרים ומשם כבר יטפטף לנו כל חודש כסף לחשבון העו"ש והוא כבר יסגור את המינוס".

- ולמה האינפורמציה הזו שלך מיועדת רק לנשים?

"פשוט מאוד - כי הן רוצות אותי. כי אני לא מתביישת לדבר איתן בגלוי ובצורה ישירה, כמו שהסקסולוגית רות וסטהיימר מדברת על סקס ושואלת כמה פעמים אתן מקיימות יחס מין. יש כאלו שיגידו שאני מתעסקת בהעצמה נשית. אבל לא זה העניין. אני רוצה שנשים יפסיקו להתנהג כאילו הן לא מבינות".

- אבל הן באמת אומרות שהן לא מבינות, מאיפה זה מגיע?

"מאיפה זה מגיע? מאיזה כרומוזום ישן שאמא שלהן הכניסה להן לראש, שכסף זה פויה. שכסף זה דבר שגברים עושים. אז בסדר, שהגברים יעבדו ויביאו כסף אבל שגם אנחנו נדע לנהל אותו. במרבית משקי הבית בישראל הנשים מנהלות את ההוצאות אז למה כשזה מגיע לבורסה ולעשיית כסף הן יגידו שהן לא מבינות. אני עוזרת להם לפתוח את התריסים לתחום הזה ולהתעניין ולהבין יותר".

- ומי הנשים שבאות?

"מכיוון שאולם ההרצאות שלי הוא ליד תחנת הרכבת של ארלוזורוב, אז באות מכל הארץ. בדרך כלל הן מגיעות אחרי משבר. אם זה פיטורין, או גירושים, או כל משבר אחר שמעיק מבחינה כלכלית. הן באות מבולבלות והמטרה שלי היא לכוון אותן איך להשתמש נכון בכסף שיש להן כדי לעשות עוד כסף. להוציא להן מהראש את טראומת המינוס. לעשות להן היכרות עם הבורסה ולהסביר איך כדאי להשקיע. מה לא מסוכן לעשות. נשים, למשל, חושבות שעדיף להן לשים את הכסף בפק"מ, כדי לחסוך, נניח לשיפוץ במטבח. אבל הריבית בפק"מ קטנה והמחירים בינתיים עולים, ובמקום לעשות צעד קדימה הכסף עושה צעד תימני לאחור והשיפוץ מתרחק".

- מה ניתן לומר לנשחם שרוצות לעשות כסף מהבית, בלי לצאת לעבודה, בעזרת הבורסה?

"כן. זה אפשרי. הנה דוגמה - חברות גדולות במשק מחלקות דיווידנדים למשקיעות. דיווידנדים זו חלוקת רווחים. כדאי לנו להחזיק מניות שלהן. לא חייבים להחזיק מניות במיליונים. ואז מי שיש לה מניות של החברות האלה, מקבלת כסף לחשבון שלה בלי לעבוד. הכסף ממש נשפך לחשבון העו"ש בכל פעם שהם מחלקים רווחים. צריך רק להכיר את הפטנט הזה ואת החברות האלה ולקבל את הכסף שוב ושוב, אפילו בלי לעמוד בתור. אבל בשביל זה צריך ללמוד ולהבין. שלא נגיע למצב דומה שבו אשה ניגשת למוסך ולא מבינה כלום ואז בחשבון הסופי מחייבים אותה על אבקת חשמל והיא משלמת".

מיכל ליבנה היא מחברת רב המכר "בורסה, יקירתי" ומנחה סדנאות פיננסיות לנשים

www.michallivne.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל ליבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספרה של מיכל לבינה, "בורסה, יקירתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully