וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול – גרסת האינטרנט

5.5.2014 / 18:36

נכנסתם לאתר, כמעט קניתם מוצר, עברתם לאתר חדשות והופ – מופיע באנר צבעוני בדיוק עם העסקה שרציתם. איך זה עובד?

אילוסטרציה. Jamen Percy, ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock, Jamen Percy

מכירים בזאר טורקי? אתם נכנסים לחנות, מציצים בסחורה, ממששים, שואלים על המחיר, מקבלים תשובה, מורידים 20 אחוז, מסכימים להוריד לכם רק עשר, וככה הדיון נמשך ובסוף אתם יוצאים לרחוב בלי הסחורה וממשיכים להסתובב בשוק.

עשר דקות אחר כך, אתם שוב בפינת הרחוב, המוכר מזהה אתכם, יוצא לקראתכם עם כוס סיידר חם, פותח שוב בשיחה, מוריד עוד קצת במחיר והופ - קניתם. אם נספר לכם שטכניקת המכירה המזרחית הזו הגיעה גם לרשת האינטרנט, יהיה קשה להאמין. אז לא רק שהטריק הזה אומץ ברשת, יש לו גם שם הייטקי וסקסי - REMARKETTING.

נכנסתם לאתר לבחור לעצמכם מוצר, למשל נופש בקריביים. גלשתם קצת בין העמודים, דפדפתם, השוויתם מחירים, התלבטתם ובסוף יצאתם. מרגע זה המערכת זוכרת אתכם, לא רק מי אתם, אלא גם מה חיפשתם ואיפה התלבטתם. בהמשך היום אתם נכנסים שוב לרשת, גולשים, נניח, לאתר הספורט החביב עליכם, וטראח – מול העיניים קופץ באנר צבעוני, שמציע נופש בקריביים. לא סתם נופש, אלא בדיוק כזה שלפני כמה שעות חיפשתם, ובמחיר אטרקטיבי יותר מכל מה שראיתם.

מה נשאר לעשות אחרי שבירכתם את אלילת המזל? להקליק על הבאנר, לברר עוד קצת והנה אתם אורזים מזוודה לקריביים. אז זהו, שלא מדובר במזל ולא בצירוף מקרים. יותר מכך, גם אתם יכולים לגרום ללקוחות פוטנציאליים שלכם, שביקרו באתר הבית של החברה שלכם ויצאו משם מבלי שסגרו עסקה, לחזור ולבקר אצלכם והפעם לצאת מרוצים. איך עושים את זה?

אילן דרור, שותף ואיש השיווק של חברת "אקסטרה - פתרונות אינטרנטיים", מסביר כמה זה פשוט: "גוגל קונה שטחי פרסום בכל מיני אתרים מרכזיים וגדולים שיש בהם עשרות אלפי כניסות.

"כגולש אתה יכול לחשוב שכל הבאנרים שמופיעים שם זה בדיוק מה שכולם רואים כשהם נכנסים לעמוד המועדף עליהם. בפועל זה לא תמיד ככה. גוגל זוכרת כל גולש וגולש ואם ביקרת באתר קניות מבלי שסגרת עסקה, ממש כמו הרוכל בשוק, גוגל זוכרת אותך טוב טוב ובהזדמנות הראשונה שבה אתה נכנס לאתר שבו גוגל מפרסמת, היא משתמשת בשטח שלה כדי להציב מולך בדיוק את המוצר שאתה מחפש ועוד בדיל מצוין, שקשה לסרב לו".

- זה באמת נשמע כמו האח הגדול גם בפרסום. לאן זה עוד יכול להגיע?

"הדמיון הפרוע שלי טוב כמו של כולם. משקפי גוגל הם פריט שעוד מעט יהיה להרבה אנשים. עכשיו תארו לעצמכם שנכנסתם לחנות, מסביב מסכים עם פרסומות, המערכת קולטת שאתם בחנות, זוכרת מה רציתם לקנות בחיפוש האחרון שלכם ומעלה לכם מול העיניים בדיוק במסך המתאים, את הפרסומת שתדבר אליכם הכי הרבה. מדע בדיוני? לשם אנחנו כנראה הולכים ומי יודע לאן עוד".

אילן דרור הוא מייסד ובעלים של חברת אקסטרה פתרונות אינטרנט בע"מ

http://www.seo-extra.com/

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully