וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נשמור על חייו של נהג צעיר

מאמר אורח

12.5.2014 / 1:58

לחלקנו יש במשפחה נהג חדש/צעיר. לעיתים אנו נותנים לו את המפתחות ולא ישנים מדאגה. איך נוכל לסייע לו לחזור בשלום?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

מזל טוב, הוצאתם רישיון וסיימתם את החודשים הראשונים בהם נאלצתם "לסבול" את נוכחותו של המלווה. מזווית ההורים או האחים/דודים זו תקופה לא קלה של חששות לחייכם והמון תפילות. אנו, בני המשפחה, עסוקים שעות רבות במציאת פתרונות שיעזרו לנו לחנך ולהרגיל אתכם לנהיגה נכונה. מצד שני – נמצאים אתם. נמאס לכם שבמהלך כל הנהיגה לחש באזנכם נהג מלווה: "לא כל כך מהר", "בזהירות עם הברקס", "תנמיך את הווליום ברדיו" ושאר הערות שנשמעו לכם מיותרות. רגע לפני שאתם מסתערים על כבישי הארץ, כינסנו את מומחי ההתנהגות הנכונה בכביש של חברת "אייוואקס" שנתנו טיפים שיגרמו לכם להיות נהגים יותר טובים:

האוטו זה לא דיסקוטק

יש סיבות טובות לשמוע מוזיקה באוטו, אבל אנא לא בפול ווליום! מוזיקה רועשת באוטו לא מאפשרת לכם לשמוע את הכביש - את המכוניות שנוסעות לידכם. לא תוכלו לשמוע נהג שצופר ומזהיר אתכם או אמבולנס שממהר לעקוף. מוזיקה בעצמה גבוהה גורמת להתרכז רק במוזיקה ומורידה את רמת הריכוז בנהיגה. כדאי לפתוח חלון על מנת לשמוע את המתרחש בכביש.

לדחות את הסטטוס בפייסבוק

הסלולרי הפך לאויב מספר אחד של נהגים בכלל ונהגים צעירים בפרט. אי אפשר להעלות תמונה ל-ווטס-אפ ולהתרכז בכביש ביחד. זה לא עובד. בזמן נהיגה שמים את הטלפון בצד - עדיף בתיק ועל השתק, כדי לא להתפתות להרים אותו כשהוא משמיע צליל או מהבהב. דחו בבקשה את השיחות בכמה דקות. איש לא ימות משיחה שתתרחש עוד 10 דקות, אבל מצד שני, הרבה תאונות נגרמות בגלל חיוג או מענה בזמן הנהיגה.

נהיגה מהירה עושה רושם רק על המשטרה

נהיגה מהירה, פראית ומסוכנת לא עושה רושם. האמינו לנו, גם החברים שלכם שכלפי חוץ מחייכים כשאתם סוחטים את דוושת הדלק, מתפללים שהנסיעה תסתיים. מי שכן מתרשם עמוקות מנהיגה מהירה ומסוכנת היא המשטרה שתשמח לעצור אותך, לשלול לך את הרישיון ו"להעניק " לך קנס ונקודות. זכור: נהג צעיר ישלם קנס חמור יותר מנהג רגיל. נהג צעיר לא יכול להרשות לעצמו לאסוף קנסות ונקודות שכן – רישיונו יישלל.

וותרו על אלכוהול כשההגה בידיכם

זה נשמע נדוש, כולם אומרים את זה, שומעים את הסיסמה הזו ברדיו ובטלוויזיה. ובכן – העניין הזה קריטי, עניין של חיים ומוות. עבור נהגים לא מנוסים לא יכולים לדעת עד כמה האלכוהול קטלני עבורם. אין מה לספור כוסיות יין או בקבוקי בירה - שתיתם, תנו את ההגה לחבר. חשוב לדעת שעד גיל עשרים וארבע החוק אינו מתיר שתייה ונהיגה בשום כמות. כוסית אחת תביא לשלילת הרישיון, אין מבחן כמותי כשמדובר במשטרה ובנהג חדש.

קחו קורס נהיגה מקצועית

הנה משהו שרוב ההורים ישמחו להוציא עליו כסף. מדובר באחת ההשקעות הכי מוצלחות שתעשו בחיים שלכם - השקעה בחיים שלכם. ולא מדובר על השקעה לטווח קצר, אלא על השקעה שתיהנו ממנה שנים רבות. מכירים את זה שכשאבא שומע את משפט שמתחיל ב"אבא, אני רוצה…" מיד יורד לו החיוך? הפעם זה לא יקרה. רישיון זה לא רק כרטיס לעצמאות, רישיון הוא גם כתב אחריות. רק אתם קובעים איך תנהגו. זכרו, על טעויות בכביש משלמים בגדול, אז תורידו קצת את הרגל מהגז.

לפרטים נוספים על מערכת למניעת תאונות דרכים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • נהג חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully