וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תרצה להיות בגיל 60?

מאמר אורח

14.5.2014 / 0:47

רובנו חוסכים לפנסיה, מגניבים מבט לעבר העתיד. השאלה הגדולה היא: איפה אנו רואים את עצמנו בגיל הזה? איך דואגים שנגיע למקום אותו אנו מאחלים לעצמנו?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

איפה נרצה להיות בגיל 60? אני מתכוון איפה נרצה להיות מבחינה כלכלית, אישית, מקצועית? 60 זה כבר לא מה שהיה פעם, כבר לא גיל המקרב אותנו ליציאה לפנסיה. רבים האנשים שבגיל 60 נמצאים בשיא הקריירה שלהם (עו"ד, מנהלים, רו"ח, יזמים). יוסי קדמי, עוסק מדי יום בסיוע לאנשים לתכנן את ההסתכלות קדימה. הוא מסמן עבור רבים בישראל את הדרך והיעד אליו נרצה להגיע כשנתבגר. קדמי (60) הוא מומחה ליצירת שינוי מקצועי. הוא מטפל באלפי אנשי עסקים שמרגישים שמגיעים להם חיים אחרים. לסדנאות שלו מגיעים בעלי עסקים קטנים, מנהלים ורבים אחרים שחולמים על חיים אחרים לחלוטין.

קדמי: "הרבה מאוד אנשים מסתובבים בעולם בתחושת חוסר סיפוק, חוסר הגשמה ודי אבודים". כדי לדעת לאן אתה רוצה להגיע, שאל את עצמך את 5 השאלות הבאות:

1. מה ומתי צריך לקרות כדי שזה יהווה עבורך הצלחה?
2. האם זה בהישג ידך?
3. מה תראה, תשמע, תרגיש כאשר כבר השגת את זה?
4. איזו השפעה תהייה להצלחה הזו על המשפחה, הבריאות והדברים נוספים חשובים במיוחד?
5. אילו היה ברומטר בין 0 ל- 100 למידת ההתלהבות שלך מהמטרה, מה הוא היה מראה?

במידה והתשובה שלך לשאלה החמישית אינה 100 , צפה לקשיים בהשגת המטרה. אחת הסיבות, הגורמות לרבים להימנע משינוי, היא השאלה "איך אעשה את זה?" רובנו חונכנו להתמקד בשאלה הזו, ואם אין תשובה מספקת, איננו פועלים.

חשוב על כך: כל דבר שקיים סביבך – המחשב, הטלפון הנייד, הכיסא שעליו אתה יושב – כל דבר ללא יוצא מן הכלל היה פעם חלום בראשו של מישהו. כאשר תחקור בדבר תמצא שלרוב החולמים שהגשימו את חלומותיהם, לא היה מושג רב כיצד הם הולכים לממשם; אבל לכולם, ללא יוצא מן הכלל, היה דבר חשוב משותף: כולם חשו התלהבות גדולה ותשוקה עצומה להפוך את החלום שלהם למציאות. התלהבות ותשוקה הן המרכיבים החשובים ביותר בהגשמת כל חלום ומטרה".
קדמי מפנה אותנו לחוק פארטו המפורסם: "זהו חוק "20-80". פארטו היה רואה חשבון וטען כי 80% מהתושבים משלמים 20% מהמסים, ו-20% הנותרים משלמים 80% מהמסים. מכאן הסיק מסקנות שונות.

מתברר שחוק פארטו זה נכון לגבי מצבי חיים שונים, לרבות לגבי מטרה מעוצבת כהלכה:

קדמי טוען שהתלהבות ומוטיבציה הן אבני דרך חשובות בדרך ליצירת שינוי. להעצמת ההתלהבות והמוטיבציה שאל את עצמך:

• מדוע בעצם חשוב לי להשיג את זה?
• מה יש בזה שכן מלהיב אותי?
• כיצד תשפיע השגת המטרה על המשפחה שלי?
• כיצד תשפיע השגת המטרה על הבריאות והגוף שלי?
• כיצד תשפיע השגת המטרה על ההתפתחות האישית שלי?
• כיצד תשפיע השגת המטרה על מעגלי חיים נוספים החשובים לי?

ועכשיו בדוק שוב:
אילו היה ברומטר בין 0 ל- 100 למידת ההתלהבות שלך מהמטרה, מה הוא היה מראה? במידה והתשובה נמוכה מ-100 בדוק איזה שינוי, תוספת, נקודת מבט, הבחנה, הבנה או כל דבר יכול להעלות את הברומטר ל-100.

הצורך בשינוי לגבי רובנו הוא שינוי בקריירה או שינוי בזוגיות - שינוי התנהגות בעייתית או דפוס מחשבה מטריד.

איך אצור וודאות במקום חוסר וודאות?

קדמי: "אף אחד מאתנו אינו יודע באמת מה יקרה. יחד עם זה, ישנם דברים עתידיים שיש לנו תחושת וודאות לגביהם. כאשר המחשבה היא שמשהו רע עומד להתרחש, יש חשש שזה מה שצפוי לקרות, ואילו כאשר המחשבה היא שמשהו טוב עומד להתרחש, זו נחשבת לאשליה. האמת היא ששתי המחשבות האלו הן אשליה. אם שתי המחשבות הן באותה מידה אשלייה , מדוע שלא אתמקד בזו שהיא יותר יעילה עבורי?
כאשר יש תחושת וודאות לגבי מה שעומד להתרחש בעתיד , המוח שלך יוצר את תחושת הוודאות הזו. רבי נחמן מברסלב אומר: "אתה נמצא היכן שנמצאות מחשבותייך, עלייך לוודא שמחשבותייך נמצאות היכן שהיית רוצה להיות". המציאות בה אנחנו חיים היא תוצר המחשבות שלנו, ובכדי לשנות את המציאות, אנחנו מחויבים לעשות שינוי פנימי.
יש כאלו שהמחשבה הזו יכולה להכעיס אותם, והם אומרים: "אני אשם שפיטרו אותי ואני בלי עבודה? אני אחראי למשכורת העלובה ולאוברדרפט שהולך וגדל?".

אם אתה זה שיצר את המצב הרע, אתה זה שיש לו את הכוח לשנות וליצור מציאות טובה. אינך חסר אונים ותלוי באחרים, יש לך אפשרות לקחת אחריות על חייך! אם תביט סביבך תמצא שאנשי עסקים מצליחים הם לא בהכרח חכמים יותר, ויחד עם זאת יש בהם משהו שהופך אותם למצליחים. המשהו הזה נמצא ברווח שבין האוזניים שלהם - אלו האמונות והמחשבות שלהם על עצמם ועל העולם.

יש מאפיין משותף לכל המצליחנים?

"יש מאפיין משותף לאנשי המכירות והעסקים המצליחים. לפני שהם מגיעים לפגישה עיסקית, הם רואים בעיני רוחם את ההצלחה העתידית בפגישה. הם אפילו מדמיינים את חגיגת ההצלחה שלהם, ועם תחושת ההצלחה הצפויה הזו הם מגיעים לפגישה.תחשוב כיצד הם פועלים בפגישה כאשר זו המחשבה שלהם? עד כמה הם שופעים ביטחון יחד עם רגיעה שמאפשרים להם להיות במיטבם ולהתמקד בדברים החשובים שיוצרים את ההצלחה?".

למה אנשים מפחדים לבצע שינוי?

"אנשים מפחדים לעשות שינוי ויחד עם זה חולמים ומפנטזים עליו. הנטיה הטבעית שלנו היא להיצמד למוכר ולידוע , אפילו שקשה לנו. הסיבה היא חוסר ביטחון וחוסר אמונה ביכולת לעשות שינוי משמעותו. אם נעשה שינוי, נצטרך לוותר על "רווחים" שיש לנו מהמצב הקיים. רוחחים יכולים להיות: קורבניות, רחמים עצמיים, פוטנציאל בלתי ממומש, עזרה של הסביבה, קבלת אהדה ואהבה ועוד. שינוי כרוך בסיכונים - פחד מפני כישלון אפשרי, ספקות לגבי היכולת להצליח, הפחד לאבד את מה שקיים. קיים חוסר אמונה שמגיע להם משהו טוב יותר ושהם ראויים לכך. לאנשים קשה להיות במצב של אי וודאות המתחייב לעיתים כאשר עושים שינוי. יש פחד מלעשות טעויות , השפלה, חשש ממה יגידו עלי. הקושי בלוותר על התנסויות וחוויות העבר, הפחד לאבד את מקור הפרנסה. המחשבה ששינוי זו עבודה קשה ופשוט אין לי חשק להתאמץ. הסיבות הללו גורמות לקושי אצל רבים לקבל החלטה ולפעול".

לאתר של יוסי קדמי לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully